سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی

در نظر گرفتن مهم‌ترین نکات برای تولید تیغه اره دیسکی

اگر با دنیای صنعت آشنایی مختصری داشته باشید، حتماً نام تیغه اره دیسکی را شنیده‌اید. این محصول که به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در بازار صنایع مختلف شناخته می‌شود، مزایا و کاربرد خاص خود را دارد. اگر به دنبال آشنایی با این محصول هستید، لازم است تا نکات مهمی را درباره چیستی آن بدانید. نکاتی که به شما کمک کند تا انتخاب و خرید بهتری را از تیغه اره دیسکی خود داشته باشید و بتوانید به کاربرد بیشتری از آن دست یابید.

در این مقاله و در ادامه با بیان نکاتی درباره چیستی تیغه اره دیسکی، به شما کمک خواهیم کرد تا ابتدا به خوبی با این محصول آشنا شوید. در ادامه با بررسی انواع مختلف تیغه اره دیسکی و استانداردهای روز دنیا برای این محصول، به شما اطلاعاتی دقیق درباره انتخاب آن خواهیم داد. در نهایت نیز به سراغ تولیدات این محصول، کشورهای تولید کننده و وضعیت واردات و صادرات آن خواهیم رفت و از طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی نکاتی را بیان خواهیم کرد. نکاتی که به شما اطلاعات مفید و قابل توجهی از ماهیت و چیستی تیغه اره دیسکی تا چگونگی تولید و استفاده از آن را به همراه داشته باشد.

برای سفارش طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی به روز و اختصاصی با نرم افزار کامفار (فایل word , pdf) جهت اخذ جواز تاسیس و تسهیلات بانکی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۸۵۲۴۳ تماس حاصل فرمایید.

تیغه اره دیسکی، ابزاری مهم در صنایع مختلف و متفاوت

تیغه اره که در بازار با نام تیغ اره نیز شناخته می‌شود، ابزاری است که قابلیت برش محصولات مختلفی را دارد. این محصول در صنایع مختلفی به منظور برش دادن چوب، انواع فلز، مدل‌های مختلف سنگ و دیگر محصولات ساختمانی به کار می‌رود و می‌تواند برای ساختن محصولات به شکل دلخواه کمک کننده باشد. درباره طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی باید بدانید که در انواع مختلفی صورت می‌گیرد و هریک به منظور استفاده بر روی سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شمایلی از تیغه اره دیسکی

انواع مختلف محصول موجود در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی

همان‌طور که گفته شد، تیغه اره دیسکی دارای انواع بسیار و مختلفی است. هریک از انواع تیغه اره دیسکی ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند که به این وسیله برای یک صنعت و کاربرد انتخاب بهتر و مناسب‌تری هستند. در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی، انواع مختلفی مانند تخت، کمانی، چاقویی، لنگ، خشکه بر، دستی، دیسکی، دور کند، فولاد بر، الماسه، سنگ‌بری و برخی موارد دیگر به تولید می‌رسند. علاوه بر این موارد، جنس سازنده تیغ نیز می‌تواند دسته‌بندی‌های مختلفی را برای تیغ ایجاد کند. در ادامه به دو دسته اصلی از تیغ‌های دارای جنس فولادی مختلف می‌پردازیم:

  1. تیغ اره ساخته شده از فولاد کم آلیاژ
    • تمام سخت، دارای پشت فنری و امکان خم پذیری برای انواع اره دستی
    • تمام سخت، دارای پشت فنری و امکان خم پذیری برای استفاده در ماشین اره با نیروی کم
    • تمام سخت، دارای پشت فنری و امکان خم پذیری برای کاربرد در ماشین اره با نیروی زیاد
  2. تیغ اره ساخته شده از فولاد تند بر
    • تمام سخت مناسب برای کاربرد در تولید اره دستی
    • تمام سخت برای استفاده در ماشین اره با نیروی کم
    • تمام سخت برای استفاده در ماشین اره با نیروی زیاد

متداول‌ترین انواع تیغه اره دیسکی موجود و مورد استفاده در بازار

با مشاهده طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی متوجه خواهید شد که این محصول در بازار، انواع بسیار متنوعی دارد که هرکدام قابلیت‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در این بین هرکدام به منظوری به کار می‌روند اما برخی به عنوان محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین انواع تیغه اره دیسکی در بازار شناخته می‌شوند.

تیغه‌های دور کند که به عنوان تیغه‌های ماشین آب صابونی در بازار شناخته می‌شوند، یکی از شناخته شده‌ترین انواع محصول در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی هستند. این تیغه‌ها که با علامت اختصاری HSS در بازار شناخته می‌شوند، معمولاً به عنوان تیغه‌فرزی و تیغه برشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب تیغه اره دیسکی دور کند به عنوان تیغه‌فرزی به منظور براده برداری از فلزات و دیگر محصولات کاربرد دارد. به وسیله این‌ها می‌توان از فولادهای آلیاژی و غیرآلیاژی و دیگر فلزات براده برداری کرد. این در حالی است که همین تیغه‌های دور کند، در صورتی که به عنوان تیغه برشی انتخاب شوند، می‌توانند سطح مقطع‌های مختلف و متفاوتی را مورد برش قرار دهند. انواع لوله، پروفیل و گرده برخی از موارد قابل برش با استفاده از تیغه اره برشی هستند. البته باید توجه داشته باشید که انتخاب دندانه‌های مناسب نیز برای این تیغه اره از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند بر روی میزان برش آن تأثیر داشته باشد.

استانداردهای قابل توجه در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی

علاوه بر مزایا و ویژگی‌هایی که تا به اینجا برای تیغه اره دیسکی ذکر شدند، باید بدانید که این محصولات دارای استانداردهای روز دنیا نیز هستند. در واقع برای خرید این محصولات لازم است تا به استانداردهای محصول مورد نظر خود توجه داشته باشید و بر اساس این استاندارد خرید خود را انجام دهید. در این بخش با معرفی برخی از استانداردهای موجود برای انواع تیغه اره دیسکی موجود در بازار به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید. سه مورد از اصلی‌ترین انواع استاندارد موجود در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی عبارت است از:

  1. استاندارد 707: تیغه‌های دارای این استاندارد بر اساس دامنه کاربرد طبقه‌بندی می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این استاندارد، ویژگی‌هایی مانند نوع تیغه اره دیسکی، سری ساخت و زمان ساخت آن، نمونه‌برداری از این تیغه و موارد مشابه مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
  2. استاندارد 7420: این استاندارد برای تیغه اره دیسکی مناسب برای صنایع چوب و تیغه‌های اره گرد کاربرد داشته و مناسب است.
  3. استاندارد بین‌المللی که محصولات دارای این استاندارد می‌توانند در تمامی دنیا به عنوان محصولات بین‌المللی با قابلیت‌های روز دنیا مورد استفاده قرار گیرند.

بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده تیغه اره دیسکی در دنیا

زمانی که به دنبال انتخاب و خرید هر محصولی هستید، پیدا کردن کشورهای اصلی در تولید و ساخت آن محصول می‌تواند برای داشتن یک خرید بهتر کمک کننده باشد. با اینکه طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی، امری پیچیده و سخت نیست اما میزان ظرفیت تولید هر کشور متناسب با نیاز و توانایی آن کشور متفاوت است. از همین رو این محصول در کشورهای مختلف دنیا با ظرفیت‌های مختلف و تنوع متفاوتی قابل تولید و استفاده است. در این بین لازم است بدانید که چین با داشتن تنوع بسیار بالا در تولید تیغه اره دیسکی و تولید در میزان بسیار زیاد، به عنوان بزرگ‌ترین کشور تولید کننده این محصول در بازار دنیا شناخته می‌شود.

تولید تیغه اره دیسکی در انواع مختلف در کشورهای دنیا

وضعیت واردات و صادرات برای طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی

همان‌طور که گفت شد، کشورهای بسیاری در حال تولید و ساخت تیغه اره دیسکی هستند. ایران نیز به عنوان یک کشور تولید کننده این محصول شناخته می‌شود که توانایی تولید برخی از انواع این محصول را دارد. اصلی‌ترین موضوع در تولید این محصول، داشتن منابع کافی از نیکل، فولاد، کروم و تنگستن به عنوان مواد اولیه ساخت این محصول است. ایران با داشتن این منابع، توانسته است تا این محصول را در انواع مختلفی تولید کند. البته این انواع برای صادرات خود نیاز به استانداردهای روز دنیا دارند که پیش از صادرات لازم است تا کسب شود.

علاوه بر این، با تمام تولیدات داخلی این محصول، برخی از انواع تیغه اره دیسکی در کشور تولید نمی‌شوند. از همین رو واردات این محصول با مشکل روبه‌رو نبوده و در صورت نیاز می‌توان به واردات آن از بازارهای مختلف دنیا پرداخت.

مراحل اصلی برای تولید تیغه اره دیسکی در بازار دنیا

طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی  شامل 6 مرحله اصلی است که هریک از این مراحل در کیفیت و کاربرد تیغه اره دیسکی تأثیر مستقیمی را دارند. این مراحل را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  1. برش ورقه: در اولین مرحله از تولید تیغه اره دیسکی لازم است تا برش ورقه گیوتین هیدرولیکی صورت گیرد. به این منظور لازم است تا ورق‌ها در دو مرحله در دستگاه گیوتین قرار گیرند و توسط این دستگاه بریده شوند. در نهایت و پس از اتمام این مرحله، قطعاتی مربعی شکل به دست می‌آید. این قطعات کمی بیشتر از تیغه اره دیسکی قطر دارند.
  2. پرس‌کاری قطعات: پس از آن که قطعات توسط دستگاه گیوتین برش داده شدند، لازم است تا قطعات در دو مرحله توسط ماشین‌های پرس، پرس‌کاری شوند. در مرحله اول، ماشین پرس ضربه‌ای 25 تن این پرس را به وجود خواهد آورد و قطعات را پرس می‌کند. پس از این مرحله و در مرحله دوم پرس‌کاری، قطعات توسط ماشین پرس‌کاری 600 تن پرس‌کاری خواهند شد تا قابل استفاده برای مراحل بعدی باشند. لازم به ذکر است که در مرحله اول، سوراخ‎های وسط قطعه و در مرحله دوم، دوربری از دستگاه پرس هیدرولیک 600 تن استفاده می‌شود.
  3. سنگ کاری اره دیسکی: در مرحله سنگ کاری اره لازم است تا سه کار صورت گیرد. در اولین قدم، محور تیغ اره توسط ماشین سنگ عمودی، سنگ زده می‌شود. قدم دوم با ماشین سنگ مخصوص صورت می‌گیرد و بغل دانه‌ها از دو طرف سنگ کاری می‌شود. در سومین قدم این مرحله نیز دانه‌ها به صورت یک در میان بسته شده و به شکل دانه و نوع تیغ اره سنگ زده می‌شوند.
  4. خم کاری: در این مرحله با استفاده از دستگاه پرس ضربه‌ای 40 تن، خم کاری دانه‌های تیغ اره چوب و فلزات نرم صورت می‌گیرد.
  5. عملیات حرارتی: سه مرحله اصلی در این مرحله به صورت تنش زدایی و سخت کاری و برگشت است که قرار است تا مقاومت تیغه اره دیسکی را افزایش دهد.
  6. بسته‌بندی: در نهایت و پس از بازرسی‌های نهایی صورت گرفته بر روی تیغه اره دیسکی، بسته‌بندی محصول صورت می‌گیرد.

ماشین‌آلات لازم در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی

برای آن که بتوانید تمامی مراحل بالا را به دقت و با جزئیات خوبی به پیش ببرید، لازم است تا ماشین‌های مختلفی را در دسترس خود داشته باشید. در واقع برای تولید تیغه اره دیسکی، ماشین‌آلات منحصربه‌فردی و متفاوتی لازم است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به تیغه‌های راه دیسکی استاندارد و باکیفیتی دست یابید. هریک از این ماشین‌ها در بخشی از تولید تیغه اره دیسکی تأثیر دارند و می‌توانند تولید آن را با افزایش کیفیت روبه‌رو سازند. اصلی‌ترین ماشین‌آلات لازم برای تولید تیغه اره دیسکی عبارت است از:

  1. ماشین سنگ
  2. ماشین گیوتین
  3. ماشین پرس ضربه‌ای 250 تن
  4. ماشین پرس ضربه‌ای 40 تن
  5. ماشین پرس هیدرولیک 600 تن

جمع‌بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال استفاده و خرید تیغه اره دیسکی هستید، پیش از هر چیز لازم است تا اطلاعاتی دقیق درباره این محصول و انواع موجود آن در بازار داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم تا با بیان مهم‌ترین نکات درباره طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی، به شما کمک کنیم تا بتوانید آشنایی خوبی را با این محصول به دست آورید. آشنایی که بتواند به شما کمک کند تا خرید و انتخاب بهتری را داشته باشید و بتوانید نیاز خود را از خرید تیغه اره دیسکی برطرف نمایید.

سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی