سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

چگونگی استفاده از محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

این روزها صنایع دریایی از اهمیت بسیاری در بازار برخوردار شده‌اند و به عنوان بخشی مهم از صنایع شناخته می‌شوند. این صنایع که از محصولات بسیاری برای تولید لوازم مورد نیاز خود استفاده می‌کنند، آلومینیوم را به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌دهد. در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم موارد بسیاری به عنوان کاربرد مطرح می‌شوند که قرار است تا در این مقاله به آن‌ها بپردازیم.

از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله و در ادامه به سراغ جزئیات مهمی درباره این طرح توجیهی برویم و درباره جزئیات این محصول نکات مهمی را بیان کنیم. از ترکیبات به کار رفته در کنار آلومینیوم گرفته تا اهمیت استفاده از محصولات تولیدشده در این طرح شروع کردیم و در ادامه به سراغ فرایند اجرایی این محصولات رفتیم. در نهایت نیز استانداردهای اصلی مورد نیاز برای این روند اجرا را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم. امید است خواندن این مقاله و نکات بیان شده در آن به شما کمک کند تا به منظور خرید در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم انتخاب‌های بهتری را برای خود به ارمغان آورید.

برای سفارش طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم به روز و اختصاصی با نرم‌افزار کامفار (فایل word , pdf) جهت اخذ جواز تاسیس و تسهیلات بانکی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۸۵۲۴۳ تماس حاصل فرمایید

آلیاژهای مهم و به کار رفته در کنار آلومینیوم در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه به کار رفته می‌توان به آلومینیوم اشاره کرد. این محصول به عنوان یکی از فلزهای موجود در وسط جدول تناوبی قابلیت آن را دارد که در ترکیبات مختلفی حضور پیدا کند و با فلزهای متفاوتی به ترکیب برسد. حضور فلزهای بسیاری در همسایگی آلومینیوم و قابلیت چند ظرفیتی در آلومینیوم سبب شده است تا آلیاژهای بسیاری را بتوان از آن به دست آورد.

انواع پروفیل آلومینیوم موجود در بازار

در ادامه درباره برخی از اصلی‌ترین عناصری که می‌توانند به عنوان آلیاژ در کنار آلومینیوم به کار روند، نکاتی را بیان خواهیم کرد:

1.   سیلیسیم

سیلیسم به عنوان یکی از آلیاژهای معروف و پرکاربرد در کنار آلومینیوم شناخته می‌شود که قابلیت‌های بسیاری را از خود نشان می‌دهد. این عنصر که توانایی افزایش میزان مقاومت آلومینیوم را در مقابل گرما دارد، سبب می‌شود تا با افزایش سیالیت برد تغذیه نیز افزایش پیدا کند. به این ترتیب براساس میزان درصد خلوص سیلیسیم، خواص این آلیاژ متفاوت شده و فرق خواهد کرد. از همین رو لازم است تا پیش از استفاده از این آلیاژ نسبت به نیاز و ویژگی‌های ترکیب این دو عنصر اطلاعات دقیقی را داشته باشید.

2.   مس

مس به عنوان عنصر دیگری شناخته می‌شود که می‌تواند با آلومینیوم ترکیب شود و خواص جدیدی را به وجود آورد. ترکیب آلومینیوم و مس به عنوان یک ترکیب جدید، قابلیت آن را دارد که افزایش استحکام و سختی را برای محصولات خصوصاً پس از عملیات حرارتی به وجود آورد. البته با افزایش میزان سختی و استحکام در این محصول، حلالیت مس نیز کاهش پیدا می‌کند و آلیاژی با خواص متفاوت و جدید به تولید می‌رسد.

3.   منیزیم

منیزیم به عنوان یک عنصر در کنار آلومینیوم توانایی آن را دارد که قابلیت‌های آلومینیوم را بهبود بخشد. به وسیله منیزیم و استفاده از آن، میزان وزن مخصوص آلومینیوم کاهش پیدا می‌کند و به میزان سبک‌تری محصول تولیدشده راهی بازار می‌شود. در این فرایند ازدیان طول حرارتی منیزیم نیز افزایش پیدا می‌کند و به میزان بیشتری می‌رسد. البته در این بین باید توجه داشته باشید که میزان کشش سطحی توسط آلومینیوم نیز به میزان بسیاری کمتر می‌شود. این موضوعی است که به عنوان ویزکوزیته آلومینیوم مطرح می‌شود و کاهش بسیاری را در ترکیب آلومینیوم با منیزیم ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط: مطالعه امکان سنجی و اجزای طرح توجیهی کارخانه کویل آلومینیوم

4.   منگنز

ترکیب منگنز با آلومینیوم به عنوان ترکیبی شناخته شده دیگر در بین انواع آلیاژ آلومینیوم کاربرد دارد. این محصول قابلیت آن را دارد که اثر تخریبی آهن را در ترکیب با آلومینیوم کاهش داده و آلیاژی فشرده‌تر را به بازار عرضه کند. به این ترتیب منگنز موجود در ترکیبات موجب می‌شود تا خصوصیات ریختگی و بدون عیب شدن در قطعات پدید آمده و بتوان از محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم بهره بیشتری برد.

ترکیب آلومینیوم با آلیاژ منگنز برای تولید پروفیل

5.   روی

روی به عنوان یکی دیگر از عناصر ترکیب شده با آلومینیوم شناخته می‌شود که می‌تواند خواص منحصربه‌فردی را برای محصولات تولیدشده در این ترکیب به وجود آورد. با این حال، بهترین انتخاب برای استفاده از روی در ترکیب با آلومینیوم زمانی است که محصولات دیگر و عناصر دیگری نیز با این عناصر ترکیب شوند. در برخی از موارد استفاده از مس و منیزیم قابلیت این را دارند که بهبود بیشتری را برای ترکیب روی با آلومینیوم به وجود آورند و حلالیت آن را افزایش دهند. این ترکیب می‌تواند در صنایعی مانند ساخت هواپیما کارایی داشته باشد.

6.   بریلیم

بریلیم به عنوان یکی دیگر از ترکیبات به کار رفته در کنار آلومینیوم قابلیت این را دارد که استحکام و انعطاف پذیری این ماده را افزایش داده و مزایای بیشتری را از آن برای استفاده به وجود آورد. این ماده بر روی کاهش میزان اکسیدانسیون مذاب آلومینیوم تاثیر داشته و می‌تواند در مقادیر بالای خود روی مذاب قرار گیرد.

7.   بیسموت

در استفاده از بیسموت در کنار آلومینیوم می‌توان خواص متفاوت و منحصربه‌فردی را مشاهده کرد. این ماده به وسیله مقادیر بیش از 0.1 درصد خود می‌تواند قابلیت ماشین کاری آلیاژهای آلومینیوم را افزایش دهد.

8.   کلسیم

با استفاده از ترکیب کلسیم در کنار آلومینیوم می‌توان قابلیت جذب هیدروژن را در مذاب افزایش داد. از همین رو این عنصر اصلاح کننده ضعیف ساختار پونکتینگ آلیاژ سیلسیم و آلومینیوم شناخته می‌شود.

9.   کادمیوم

به عنوان آخرین ماده برای قرارگیری در کنار آلومینوم به منظور سخت یک آلیاژ جدید، به کادمیوم اشاره می‌کنیم. کادمیوم توانایی آت را دارد که در مقادیر بالاتر از 0.1 درصد خود میزان قابیلت ماشین کاری را افزایش دهد. البته لازم به ذکر است که در حین استفاده از این ماده باید نسبت به نقطه تبخیر آن توجه داشته باشید. کادمیوم در دمای 767 درجه تبخیر می‌شود.

استفاده از آلیاژ کادمیوم در تولید پروفیل آلومینیومی

اهمیت استراتژیک محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

آلومینیوم را می‌توان یکی از مهم‌ترین فلزهای موجود در بین صنایع مختلف دانست که کاربردهای بسیاری را نیز دارد. این محصول با داشتن قابلیت‌های بسیار متفاوت برای صنایع مختلف توانسته است تا به عنوان یکی از پرکاربردترین عناصر و فلزهای رایج در صنعت شناخته شود. از همین رو استفاده از آن دارای اهمیت بالایی بوده و نیاز به آن در داخل کشور هرساله با افزایش روبه‎رو است. ارزان و قابلیت درسترسی آن سبب شده است تا این محصول اهمیت بالایی را در صنایع مختلف پیدا کند.

استانداردهای اصلی و قابل توجه در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

زمانی که به دنبال استفاده از یک محصول هستید، لازم است به استاندارد بودن محصول و کارایی آن دقت کافی را داشته باشید و به آن توجه کنید. زمانی که از محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم سخن می‌گوییم، لازم است تا نسبت به استانداردهای بیان شده برای این محصولات نیز آگاهی کافی را داشته باشیم. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، برای تمامی محصولات موجود در طرح‌های مختلف متناسب با محصول تولیدشده، استانداردهایی را طراحی می‌نماید.

با این حال، پروفیل دریایی تابه‌حال شماره ملی مستقلی به عنوان استاندارد رسمی تعیین و تدوین نشده است اما برای پروفیل آلومینیوم به عنوان یک محصول کاربردی در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم، استانداردهایی در دنیا و بازار صنعتی ایران وجود دارد. اصلی‌ترین استانداردهای موجود در بازار ایران به عنوان استانداردهای بین المللی در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم عبارت است از:

  1. DIN 1748
  2. DIN 1725
  3. ASTM D3359-97
  4. ASTM E384 MICROHARDNESS
  5. ASTM GRAIN SIZE E112 ARA
  6. ASTM INCLUSION E45 CONTENT
  7. ASTM INCLUSION 15 CONTENT

استانداردهای به کار رفته در طرح توجیه تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف‌کننده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

تولید و اجرای طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم در برخی از کشورها بیش از دیگران رایج است. این طرح به دلیل استفاده در محصولات دریایی معمولا استفاده بیشتری را برای کشورهای نزدیک به دریا دارد. از همین رو نمی‌توان تمامی کشورها را مخاطب استفاده کننده از این محصولات دانست و برخی از آن‌ها به عنوان کشورهای پررنگ‌تر در استفاده و تولید از این محصولات شناخته می‌شوند.

اصلی‌ترین کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم عبارت‌اند از:

چین، اتریش، ایتالیا، بلژیک، امارات متحده عربی، بحرین، تاجیکستان، تایوان، کره، سوئد، سوئیس، عراق، عمان، فرانسه، هلند، هنگ کنگ، اسپانیا، استرالیا، آذربایجان و لهستان.

شرایط واردات و صادرات محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای راه به آب‌های آزاد و نزدیک به اقیانوس، نیاز بسیاری به استفاده از محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم دارد. از همین رو در کشور ما این طرح تولیدی در برخی از موارد انجام می‌شود و بخشی از نیاز کشور به تامین می‌رسد. از همین رو در برخی از موارد ممکن است حتی محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم به خارج از کشور نیز صادر شوند و از این رو هیچ محدودیتی وجود ندارد.

با این حال، در برخی از موارد و شرایط ممکن است نیاز کشور در داخل قابل تامین نباشد و لازم است تا واردات و صادرات برای کشور صورت گیرد. در این شرایط براساس قانون و طبق عرف رایج قوانین، لازم است تا حقوق ورودی محصولات تولیدشده در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم به میزان 4 درصد پرداخت شود. به این ترتیب محصولات قابلیت واردات به کشور را نیز پیدا خواهند کرد.

ماشین آلات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم

برای آن که بتوان تمامی مراحل بیان شده را به دقت و به خوبی پیش برد و نتایج دقیقی را از محصولات دلخواه حاصل کرد، لازم است تا از ماشین آلات و لوازم متناسبی در این راستا استفاده شود. برخی از ماشین آلات در بین تمامی ماشین آلات موجود در بازار، دارای استفاده بیشتری هستند. به‌هرحال به منظور تولید و اجرای طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم برخی از ماشین آلات بیش از دیگر انواع مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین این موارد عبارت است از:

  1. دستگاه اکستروژن 2000 تن
  2. دستگاه استریج
  3. دستگاه اره دیسکی
  4. کوره پیش گرم
  5. دریل رادیال
  6. قالب‌ها و ابزارهای مصرفی
  7. تجهیزات تست و اندازه گیری
  8. کانویر

جمع‌بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره در طرح توجیهی تولید پروفیل دریایی یا اکستروژن آلومینیوم هستید و می‌خواهید طرحی مناسب داشته باشید، خواندن این مقاله برای شما کمک کننده خواهد بود. با خواندن نکات بیان شده در این مقاله، می‌توانید انتخابی دقیق داشته باشید. انتخابی که در صورت همراهی با ما، ضمانت آن نیز تامین شده خواهد بود و می‌تواند برای شما کارایی بیشتری را از خود نشان دهد.

سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی