سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن تولیدی

تولید دستکش با سرمایه کم و بازدهی بالا + طرح توجیهی آپدیت ۱۴۰۰

تولید دستکش با سرمایه کم و بازدهی بالا

تولید دستکش فرصت سرمایه گذاری جذابی است. سرمایه زیادی نمی خواهد و بازدهی آن فوق العاده است. می توانید شروع کسب و کارتان را با این محصول آغاز کنید.

کمی به اطراف خود نگاه کنید، بدون تردید حداقل یک جفت دستکش با کاربری گوناگون خواهید دید. دستکشی که می‌تواند از دستان شما هنگام انجام کارهای متفاوتی از شستن ظروف آشپزخانه تا انجام عمل‌های دقیق و حساس جراحی محافظت کند.

در دسترس بودن این وسیله به میزان گسترده و همچنین عادی شدن کاربرد آن در زندگی روزمره ما به نوعی باعث شده تا از آن به‌عنوان ابزاری ساده در ذهن خود تصویری خلق کرده باشیم درحالی که این وسیله که دقیقا قالبی از دستان ماست، صنعتی بسیار گسترده را به خود اختصاص داده که هنوز در ایران زیاد مورد توجه قرار نگرفته و می‌تواند عاملی برای جذب سرمایه‌های سرگردان در بخش‌های مختلف خود باشد. بر همین اساس فرصت سرمایه گذاری امروز مربوط به تولید دستکش می باشد.

طرح توجیهی تولید دستکش لاتکس پزشکی (ویرایش ۱۴۰۰)

طرح توجیهی تولید دستکش کارگری (ویرایش ۱۴۰۰)

انواع محصول قابل تولید

به‌طور کلی در بخش تولید انواع دستکش چهار بخش مختلف تولیدی داریم که عبارتند از:

  1. دستکش‌های یک‌بار مصرف
  2. دستکش‌های پلاستیکی
  3. دستکش‌های صنعتی
  4. دستکش‌های پزشکی که بعضا برخی از این بخش‌های تولید دستکش به دلیل سادگی خط تولید می‌تواند هم مستقل و هم درکنار دیگر فعالیت‌های مربوط به صنعت پلاستیک صورت گیرد.

به‌طور کلی هر یک از بخش‌های یاد شده می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاران باشد چون هنوز بازار در این زمینه بکر بوده و نیازهای داخلی کشورمان روز افزون است، بنابراین علاقه‌مندان و صاحبان سرمایه می‌توانند بدون نگرانی وارد بازار شوند، چون بازار مهیاست و می‌توان برای آینده به‌شکل اصولی برنامه‌ریزی کرد.

لیست تولیدکنندگان انواع شوینده،دستکش و ضدعفونی کننده

بازدهی بالا و دوره بازگشت کوتاه

صالح نوروزی، مشاور و سازنده‌ خطوط تولید انواع دستکش درباره نرخ بازدهی و دوره بازگشت سرمایه‌گذاری در این صنف تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سوال‌های سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی نرخ بازدهی و دوره بازگشت سرمایه‌های‌شان است که در این صنف می‌توان گفت پاسخ‌ها تقریبا باعث تعجب افراد خواهد شد، چون در تمامی بخش‌های تولید دستکش این دو آیتم که از نظر بین‌المللی هم در سرمایه‌گذاری‌ها بسیار تعیین‌کننده ‌هستند، بالاست.

تولید دستکش

به‌عنوان مثال در زمینه تولید دستکش‌های یکبار مصرف، نرخ بازدهی دستگاه‌ها براساس آمارهای مستند 67 درصد و دوره بازگشت اصل سرمایه برای خرید دستگاه 12 ماه تعیین شده است که این دو عدد می‌تواند نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. هرچند نباید فراموش کنیم سیستم فروش و بازاریابی تعیین‌کننده تحقق این دو عدد خواهد بود.

این مشاور در زمینه تولید انواع دستکش، درباره سرمایه‌گذاری در صنعت تولید دستکش معتقد است می‌توان بخش تولید دستکش‌های یکبار مصرف را با توجه به حجم کار و مبالغ مورد نیاز جهت تولید به جوانان و بازنشستگان پیشنهاد کرد و دیگر بخش‌های تولید دستکش را به تولید‌کنندگان حرفه‌ای، چون میان این دو بخش کمی تفاوت از نظر میزان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

به‌عنوان مثال برای تولید دستکش یکبار مصرف در یک سالن 100 متر مربعی با ظرفیت تولید 300 عدد دستکش در یک ساعت، در مجموع با سرمایه‌گذاری نزدیک به 100میلیون تومان برای خرید دستگاه (40میلیون تومان برای دستگاه دوخت و 60میلیون تومان برای دستگاه تولید نوار پلاستیکی) و چیزی حدود 70میلیون تومان در بخش‌های دیگر مثل اجاره محل، تامین مواد اولیه یا هزینه‌های جاری می‌توان روند تولید را آغاز کرد اما اگر تصمیم به تولید دستکش‌های پلاستیکی یا دستکش‌های صنعتی داشته باشیم لازم است ارقام بالاتری فقط برای ماشین‌آلات سرمایه‌گذاری شود.

سرمایه‌گذاری بدون رقیب

وابستگی این صنعت به ماده اولیه لاتکس به نوعی باعث جلوگیری از ورود محصولات خارجی به کشور نیز شده است.

چون این ماده دارای قیمت جهانی ثابتی بوده و تولیدکنندگان چینی نمی‌توانند همانند دیگر محصولات در بخش انواع دستکش دامپینگ کرده و بازارهای مختلف بین‌المللی را تحت تأثیر خود قرار دهند که این خود یک فرصت مناسب برای شکل‌گیری و پایه‌ریزی صنعت تولید دستکش در کشورمان بوده و هست.

با درنظر گرفتن قیمت ثابت جهانی لاتکس و قیمت پایین انرژی درکنار هزینه نیروی کار متخصص در کشورمان می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در صنعت تولید دستکش در کشورمان به نوعی رقیب خارجی نداشته و می‌تواند آینده کاملاً مشخصی برای صاحبان سرمایه داشته باشد.

به‌عنوان مثال سال گذشته براساس آمارهای گمرک تنها 600 میلیون تومان دستکش وارد ایران شده است که در مقایسه با بازار چند میلیارد تومانی انواع دستکش کشورمان واقعاً قابل چشم‌پوشی است.

سرمایه گذاری در تولید دستکش های خالدار

نوروزی در ادامه به صاحبان سرمایه و علاقه‌مندان توصیه کرد در صورت امکانات سرمایه‌گذاری، تا رقمی نزدیک به 400میلیون تومان بهتر است در زمینه تولید دستکش‌های خالدار صنعتی سرمایه‌گذاری کنید چون با توجه به اینکه کشورمان درحال توسعه است نیاز بازار بالایی در این بخش وجود دارد درحالی که امروز ایران وارد‌کننده مطلق در این نوع دستکش از کشور چین است که خطوط تولید آن نیازمند تکنولوژی بالایی هم نیست.

تولید دستکش

جهت سفارش طرح توجیهی اختصاصی تولید دستکش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

این مشاور و سازنده دستگاه‌های تولید انواع دستکش گفت: برای راه‌اندازی خط تولید دستکش‌های خالدار صنعتی حداکثر 400میلیون تومان فقط برای تجهیزات و ماشین‌آلات سرمایه‌گذاری لازم است درحالی دوره بازگشت‌ این سرمایه‌گذاری با توجه به بکر بودن بازار داخل بسیار بالاست.

به‌عنوان مثال یکی از پالایشگاه‌های جنوب کشورمان چندی پیش برای خرید 800هزار جفت دستکش خالدار به دنبال خرید محصول بود درحالی که وارد‌کنندگان در هر پارتی جنس وارداتی تنها توان واردات 100هزار جفت از این نوع دستکش را دارند، اما اگر تولیدکننده‌ای این قرارداد را داشته باشد صرفا یک سال باید برای انجام این تعهد تولید کند.

سرمایه‌گذاری استریل بهتر از ظرفشویی

وی در ادامه به موضوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید دستکش ظرفشویی یا جراحی نیز اشاره کرد و افزود: برای ورود به این نوع تولید، حجم سرمایه‌گذاری بسیار متفاوت از آنچه تاکنون درباره آن سخن گفته‌ایم خواهد بود چون فقط برای خرید ماشین‌آلات نیازمند حداقل یک میلیارد تومان سرمایه اولیه هستیم.

تولید دستکش

این درحالی است که با درنظر گرفتن تشابه تقریبی روند تولید این دو نوع دستکش و میزان سرمایه‌گذاری حدودا یکسان با درنظر گرفتن نیاز بازار کشورمان که بیشتر در بخش دستکش‌های استریل جراحی است بهترین گزینه برای آن دسته از صاحبان سرمایه که قصد سرمایه‌گذاری در این ابعاد را دارند، تولید دستکش‌های جراحی است چون با توجه به تولید‌کنندگان فعلی دستکش‌های ظرفشویی، تقریبا نیاز بازار تامین شده و از آنجا که موانع صادراتی نیز کاملا مشهود هستند بهتر است در این بخش سرمایه‌ها درگیر نشود. به‌عنوان مثال برای خرید یک خط تولید دستکش استریل جراحی از چین با ظرفیت تولید روزانه 50هزار عدد دستکش، چیزی حدود 300هزار دلار سرمایه‌گذاری لازم است.

می‌توانیم صادر‌کننده دستگاه هم باشیم

صالح نوروزی درباره نیازمندی تولید انواع دستکش به دستگاه‌های خارجی نیز گفت: در بخش‌های مختلف تولید دستکش نیازمندی‌ها متفاوت است، اما آنچه لازم به ذکر است بحث توانمندی صنعتگران کشورمان در تولید ماشین‌آلات مورد نیاز تولید‌کنندگان در این نوع تولیدات است.

امتیاز کاربران: 3.43 ( 16 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

16 دیدگاه

  1. سلام ۱پیشنهاد داشتم و اونم اینکه کف دستکش دست راست(برای راست دستها) و کف دستکش دست چپ(برای چپ دستها)اسفنج یا اسکاچ بذارین که
    ۱_هم دستکش باشه هم اسکاچ یا اسنفنج
    ۲_اسفنج همراه با دستکش بالا گذاشته بشه و ۱جا جدا گذاشته نشه که تجمع میکروب و باکتری بشه
    ۳_شستشوی اسکاچ یا اسنفنج خیلی خیلی راحتتر میشه
    ۴_اسکاچ یا اسفنج از دست ادم هی در نمیره و صرفا با کشیدن کف دست روی ظرف،عمل شستشو انجام میشه
    سپاس از توجهتون امیدوارم روز به روز موفقتر باشین

    1. با سلام و احترام
      تشکر از ارایه این ایده ها.
      ان شاالله که تولید کنندگان بتوانند استفاده کنند.

  2. سلام و درود بر شما
    شماره یا پل ارتباطی با اقای صالح نوروزی را امکان دارد بدهید؟

    1. با سلام و احترام

      بله اگر بانک اعتبار داشته باشه برای کار های تولیدی ۴ درصده وامش . ولی بستگی داره به اینکه اعتبار باشه ، باید بپرسید از بانک توسعه تعاون و یا اداره صنعت و معدن منطقه تون که اونا شمارو به بانک معرفی کنن. اگر داشته باشن اعتبار شما طرح توجیهی تون رو ارایه میدید و مراحل میره جلو.

  3. در استان فارس شهرستان شیراز شهر صدرا ضد افونی کننده و ماسک و دستکش یکبار مصرف وجود ندارد تعداد محدودی برایم ارسال کنید

  4. سلام جهت خرید دستگاه تولید دستکش لاتکس چقدر هزینه دارد و همچنین مساحت کارگاه چقدر باشد.باتشکر محمدیان

  5. خیلی عالی بود خدا خیرتون بده که چیزایی که کشورمون نیاز داره مینویسید تا جوانان بتونن ایده بگیرن. بعد این مقاله برای چه تلریخی بوده؟

  6. سلام و عرض ادب.
    خط تولید دستکش های لاتکس و یا یکبار مصرف پلاستیکی هرکدام چه قیمت هستند؟ و سطح فضای اشغال شده در هر کدام چه میزان است؟ ثبت سفارش تا ارسال خط چقدر طول میکشد؟

    1. با سلام و احترام
      ما تولید کننده ماشین آلات و خطوط تولید نیستیم متاسفانه و کار اصلی ما نگارش طرح توجیهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی