نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن دام و طیور

ایده تولید تخم مرغ نطفه دار با بازدهی عالی

سفارش طرح توجیهی

ایده تولید تخم مرغ نطفه دار با بازدهی عالی

فرصت سرمایه گذاری این نوبت به تولید تخم مرغ های نطفه دار اختصاص دارد. محصولی که خواص فراوانی دارد و از بازار خوبی برخوردار است. بازدهی عالی و بازگشت سریع سرمایه از ویژگیهای این محصول می باشد. با ایده و خلاقیت همراه باشید.

تولید‌مثل یکی از مهمترین و اساسی‌ترین بخشها در تولید و پرورش طیور است، بدون تولید تخمهای نطفه‌دار و جوجه کشی از آنها ، صنعت مرغداری مفهومی نخواهد داشت، افزایش اطلاعات پژوهشی و علمی درباره چگونگی جفتگیری و جوجه‌کشی، در بالا بردن کارایی تولید مثل به ما کمک می‌کند.

معرفی محصول

محصول طرح حاضر تولید تخم‌مرغ نطفه‌دار مرغ گوشتی و تخم‌مرغ بدون نطفه می‌باشد.

هزینه کمتر تولید بیشتر بحث اصلی اقتصاد است یعنی از نظر اقتصادی کاری بصرفه است که با کمـترین هزینه بیشترین تولید را داشته باشد. در مورد طیور این مسئله مهمتر است چون مسئله بازار، روش‌های مختلف نگهداری، استرس‌ها، بیماری‌ها، تغذیه، مکان نگهداری و… مطرح است. چون مرغ تخمگذار حساس است باید مکان نگهداری آن مناسب باشد یعنی از نظر تهویه، حرارت، دسترسی به دان و آب، بهداشت و… کمترین مشکل را داشته باشد تا استرس‌ها باعث کاهش تولید نشوند.

گوشت مرغ، یکی از مهمترین مواد غذایی محسوب می‌شود که سرشار از پروتئین‌های مختلف است. سطح بالایی از ویتامین ۳B که به آن نیاسین نیز می‌گویند در گوشت مرغ موجود است که از بیماری‌هایی که ناشی از بالا رفتن سن است، جلوگیری می‌کند. گوشت مرغ علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی نیاسین بوده، سرشار از سلینوم نیز هست. سلینوم در بدن یک آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. سلنیوم موجود در مرغ می‌تواند به تحریک DNA کمک کند که تحریک آن، در احیای سلول‌های آسیب‌ دیده و همچنین زدودن و رفع سلول‌های غیرعادی در بدن نقش دارد. این ماده، در پیشگیری از سرطان نیز موثر است و به سلول‌های غیرعادی اجازه رشد و تکثیر نمی‌دهد. همچنین گوشت مرغ یکی از کالاهای اساسی در سبد خانوار کشور محسوب می‌شود و تامین مناسب آن همواره از مسائل مهم در برنامه‌ریزی‌های کشور می‌باشد. تخم نطفه‌دار مرغ گوشتی نیز در ابتدای این زنجیره تامین قرار دارد و زیر بنای تولید گوشت مرغ محسوب می‌شود. همواره تعدادی از تخم‌مرغ‌های تولید شده فاقد نطفه می‌باشند. بنابراین تخم‌مرغ بدون نطفه جهت مصارف غذایی نیز از محصولات این طرح می‌باشد.

تخم‌مرغ یک منبع غذایی مهم بوده و مقدار فراوان مواد مغذی در تخم مرغ آن را جزء مواد غذایی ممتاز قرار می‌دهد. دو عدد تخم مرغ بزرگ شامل حدود ۱۲ گرم پروتئین،۲/۱ گرم کربو هیدرات، ۱۱ گرم لیپید، مقدار قابل توجهی آهن، فسفر، ویتامین‌های A، E،K و بیشتر ترکیبات ویتامین B است. قسمت اعظم سفیده تخم‌مرغ شامل مقدار قابل توجهی آب است که به همراه آن حدود ۵۰% پروتئین، نیاسین و ریبوفلاوین می­باشد. بیشتر ویتامین‌ها و مواد مغذی در زرده تخم‌مرغ یافت می­شود. رنگ زرده تخم‌مرغ مربوط به درصد پیگمان گزانتوفیل‌ها است.

بررسی بازار

با توجه به رشد جمعیت و به تبع آن افزایش مقدار مصرف گوشت مرغ، سالانه نیاز جامعه به گوشت مرغ افزایش می‌یابد. جهت تامین این نیاز می‌بایست زیر ساخت‌های لازم آن نیز تامین شود. تخم‌مرغ نطفه‌دار مرغ گوشتی نیز از مهمترین نیاز‌های اساسی تامین گوشت مرغ می‌باشد. بنابراین میزان نیاز به تخم‌نطفه‌دار مرغ گوشتی نیز رو به افزایش است. همچنین میزان مصرف تخم‌مرغ بدون نطفه که قسمتی از تولیدات این طرح است، جهت مصارف خوراکی با افزایش جمعیت روندی صعودی دارد. به این جهت بازار مناسبی برای این محصولات وجود خواهد داشت.

سرمایه گذاری مورد نیاز

به گزارش ایده و خلاقیت و به نقل از دریک آنلاین برای احداث یک واحد مرغداری با ظرفیت اقتصادی به حدود ۱۲۸ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. بازدهی طرح حدود ۳۸ درصد می باشد و با گذشت ۲٫۵ سال می توانید سرمایه اولیه خود را برداشت نمایید. در ادامه احداث این واحد تولیدی از منظر سرمایه‌گذاری و شاخص‌های اقتصادی مورد بحث قرار گرفته است.
ایده تولید تخم مرغ نطفه دار با بازدهی عالی

مزایای اجرای طرح

با توجه به اینکه محصول طرح در تقویت پوست، دستگاه گوارشی و سیستم عصبی موثر است و با اثری که در تبدیل غذا به انرژی دارد از بیماری‌ آلزایمر جلوگیری می‌کند و این محصول مصرفی در کشور متقاضی فراوان داشته و در صورت بهره‌برداری آن، بخشی از تقاضای داخلی تامین میگردد همچنین با توجه به نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب طرح می‌توان آن را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری ارزشمند معرفی نمود.

امتیاز کاربران: 3.85 ( 2 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی