سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح توجیهی تولید بشکه فلزی

برای سفارش طرح توجیهی تولید بشکه فلزی به روز و اختصاصی با نرم افزار کامفار (فایل word , pdf) جهت اخذ جواز تاسیس و تسهیلات بانکی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۸۵۲۴۳ تماس حاصل فرمایید

بعد از تولید نهایی محصول، در آخرین مرحله بسته‌بندی آن انجام می‌شود تا به‌طور مناسب آن را به بازار عرضه کنیم. برای بسته‌بندی محصولات مایع، سیال و خمیری‌شکل مثل روغن‌موتور، گریس، قیر، مواد غذایی و … از ظروف پلاستیکی و فلزی در حجم‌های مختلف استفاده می‌کنیم. اگر بخواهیم محصول مایع، سیال یا خمیری‌شکل خود را در بسته‌های حجیم به بازار عرضه کنیم استفاده از بشکه‌های فلزی گزینه‌ی خوبی است.

در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی ابتدا محصول خود را معرفی می‌کنیم تا به شناختی از محصول تولیدی برسیم. سپس به مراحل تولید می‌پردازیم و با نحوه‌ی تولید و ماشین‌آلات و خط تولید بشکه فلزی که در این فرآیند استفاده می‌شود آشنا می‌شویم. در این طرح به بازار بشکه فلزی و استانداردهای حضور در آن و همچنین کشورهایی که می‌توانیم به آنها محصولات خود را صادر کنیم هم اشاره‌ای داریم.

معرفی بشکه فلزی

بشکه فلزی از ورقه‌های فلزی، گالوانیزه یا استیل ساخته می‌شود و برای بسته‌بندی مواد مایع، سیال و خمیری‌شکل محصولی مورد قبول و استاندارد است. با توجه به حجم و نوع موادی که می‌خواهیم بسته‌بندی کنیم انواع مختلف بشکه فلزی در بازار وجود دارد و در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی به این امر توجه می‌شود.

مطلب مرتبط : طرح توجیهی تولید انواع ورق و لوله گالوانیزه

بشکه‌های فلزی معمولاً به‌شکل استوانه هستند که در دو نوع تولید می‌شوند:

  • بشکه‌های استوانه‌ای با درب بسته: حجمی که برای این بشکه‌ها در نظر گرفته می‌شود 220 تا 240 لیتر است و وزن و ضخامت متنوعی دارند. از این بشکه‌ها در بسته‌بندی مواد مایع استفاده می‌شود.
  • بشکه‌های استوانه‌ای با درب باز (رینگی): این بشکه‌ها هم در حجمی بین 220 تا 240 لیتر تولید می‌شوند و برای بسته‌بندی موادی که حالت کاملاً مایع ندارند استفاده می‌شوند. بشکه‌های استوانه‌ای با درب باز (رینگی) وزن و ضخامت متفاوتی دارند.

بشکه‌های فلزی به‌شکل مخروطی هم تولید می‌شوند که حجم آن‌ها بین 35 تا 210 لیتر است و برای بسته‌بندی انواع مواد با حالات مختلف استفاده می‌شود. مزیتی که این بشکه‌ها دارند این است که به‌راحتی می‌توان آنها را جابه‌جا کرد و برای دپو کردن در انبار هم با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی ویژگی‌های خاصی را برای محصول تولیدی خود در نظر می‌گیرد:

  • میزان دوام و ماندگاری موادی که بسته‌بندی می‌شوند را بالا می‌برد.
  • برای نگه‌داری درازمدت مواد از استحکام کافی برخوردار است.
  • ایمنی لازم برای نگه‌داری مواد آتش‌زا را دارد.
  • از آن برای چند بار می‌توان استفاده کرد و یکبار‌مصرف نیست.

فرآیند تولید بشکه فلزی

در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی، با توجه به این که نوع استوانه‌ای از این بشکه در بازار معمول است، به فرآیند تولید این نوع می‌پردازیم؛ هرچند فرآیند تولید بشکه فلزی مخروطی نیز فرق زیادی با تولید نوع استوانه‌ای ندارد.

برای تولید بشکه فلزی از ورقه‌های فلزی، گالوانیزه یا استیل استفاده می‌شود و لازم است این ورقه‌ها را به ابعادی که لازم داریم درآوریم. برای بریدن ورقه‌ها در ابعاد مشخص خطی جدا در نظر می‌گیریم که این خط «کویل به شیت» نام دارد.

محصولات ابتدایی برای تولید محصول نهایی بشکه فلزی، مقاطع دایروی دو قاعده‌ی استوانه و پوسته‌ای حلقوی است که ارتفاع استوانه را شکل می‌دهد. بر این اساس در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی سه خط تولید «درب‌های بالا و پایین بشکه فلزی »، «جداره‌ی بشکه فلزی» و «ادغام درب‌ها و جداره‌ی بشکه فلزی» را در نظر می‌گیریم.

خط تولید درب‌های بالا و پایین بشکه فلزی

اولین مرحله در خط تولیدی که برای درب‌های بالا و پایین در نظر گرفته می‌شود جدا کردن مقاطع دایروی از ورقه‌ها است. در مرحله‌ی اول، ورقه‌ها که روی نقاله سوار هستند از زیر دستگاه‌های پرسی که قالب‌های دایروی مورد نظر در آنها تعبیه شده است می‌گذرند تا شکل خام درب‌های بالا و پایین به‌دست آید.

مرحله‌ی بعد در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی شکل‌دهی به لبه‌های درب‌های بالا و پایین است. برای این شکل‌دهی از مشین‌های لبه‌زن استفاده می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم بشکه‌های استوانه‌ای در دو نوع درب بسته و درب باز (رینگی) تولید می‌شوند و همچنین درب پایین این بشکه‌ها معمولاً پلمپ است. اگر بشکه از نوع استوانه‌ای با درب بسته تولید می‌شود با استفاده از ماشین سیمر دریچه‌هایی را برای این درب‌های بسته تعبیه می‌کنیم. برای درب‌های باز و پلمپ نیازی به دریچه نیست.

خط تولید بشکه

خط تولید جداره‌ی بشکه

جداره‌ی بشکه پوسته‌ای حلقوی است که با ارتفاع مشخصی امتداد دارد. در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی اولین مرحله در خط تولید جداره‌ی بشکه، حلقوی و رول کردن ورقه‌های فلزی است. ورقه‌های فلزی قبلاً در ابعاد مناسب برش داده می‌شوند و برای همین ضایعاتی در این مرحله و مراحل بعد نداریم. برای حلقوی کردن ورقه‌ها از ماشین‌های رول‌زن استفاده می‌شود.

بعد از حلقوی کردن ورقه‌ها، با استفاده از ماشین جوش لبه‌هایی از آنها را، که ارتفاع بشکه را شکل می‌دهند، به هم وصل می‌کنیم. کیفیت جوشی که داده می‌شود مهم است تا هنگام استفاده از محصول برای بسته‌بندی درزی در جداره‌ی بشکه پیدا نشود. هر چند در صورتی که جوش کیفیت لازم را نداشت در مرحله‌ی تست محصول نهایی خود را نشان می‌دهد.

در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی بعد از آنکه جوشکاری جداره‌ی بشکه انجام می‌شود با استفاده از دستگاه‌های لبه‌زن، به لبه‌های بالا و پایین جداره‌ی بشکه ضخامت می‌دهیم. این ضخامت بیشتر برای هماهنگی جداره‌ی بشکه با درب‌های بالا و پایین است و همچنین در وضعیت ایستایی بشکه فلزی هم تأثیر مثبتی دارد.

محصولات بشکه فلزی که در بازار می‌بینیم دارای شیارهایی در سطح خود هستند. سطح صیقلی جداره هنگام جابه‌جایی محصول نهایی مناسب نیست و استفاده از آن را دچار مشکل می‌کند. برای همین در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی شیار زدن جداره‌ی بشکه نادیده گرفته نمی‌شود؛ شیار زدن به استحکام بشکه کمک و آن را ضربه‌پذیر می‌کند. نحوه‌ی شیاردهی مطابق با طرحی است که برای بشکه فلزی تهیه می‌شود و در این مرحله از ماشین خط‌زن استفاده می‌کنیم.

خط تولید ادغام درب‌ها و جداره‌ی بشکه فلزی

با تولید درب‌ها و جداره‌ها در خطوط جداگانه، در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی فرآیند تولید بشکه را با ادغام درب‌ها و جداره به هم ادامه می‌دهیم. در این مرحله پرس لبه‌ها خیلی مهم است.

با ادغام درب‌ها و جداره و تولید محصول نهایی لازم است تستی انجام شود تا از نبود درز در محصول مطمئن شویم. از آنجا که از بشکه فلزی برای بسته‌بندی موادی که حالت روانی دارند استفاده می‌شود باید مطمئن شویم که بشکه درزی در بدنه‌ی خود ندارد. این تست با آب انجام می‌شود.

بعد از آنکه تست بشکه فلزی را انجام دادیم و مطئن شدیم که محصول ما درزی در بدنه‌ی خود ندارد رنگ‌آمیزی بشکه را شروع می‌کنیم.

بشکه‌های فلزی در بازار و رعایت استانداردها برای صادرات

حجم موادی که در سرتاسر دنیا با بشکه‌های فلزی بسته‌بندی و جابه‌جا می‌شوند در حدود 50 میلیون تن در سال است و این رقم اهمیت این بشکه‌ها در صنایع بسته‌بندی را نشان می‌دهد. این بشکه‌ها با حجم بزرگ و همچنین ویژگی‌های مثبتی که دارند برای بسته‌بندی مواد مایع، سیال و خمیری‌شکل، به‌ویژه برای صادرات گزینه‌ی مناسبی هستند. به‌هنگام صادرات، محصولاتی که برای بسته‌بندی استفاده می‌شوند باید در برابر ضربه‌هایی که ممکن است در حین جابه‌جایی وارد شود دوام بیاورند.

حجمی که در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی برای محصول خود در نظر می‌گیریم خیلی مهم است؛ این مهم خود را به‌هنگام صادرات بیشتر نشان می‌دهد. برای آنکه محصول ما در بازار مورد استقبال قرار گیرد باید حجم‌های درخواستی آن را برآورده کند.

در بازار حجم 100 تا 200 لیتر برای بشکه فلزی معمول و متداول است؛ البته حجم‌های خاص مثل 1000 لیتر را هم می‌توان در نظر گرفت.

صنایعی که از بشکه‌های فلزی استفاده می‌کنند احتمالاً محصول خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. برای صادرات محصول با بشکه‌های فلزی به استانداردی که در جهان رایج است توجه می‌شود. در تبادلات مواد در سطح بین‌الملل از بشکه‌های فلزی با حجم 42 گالن استفاده می‌شود که در حدود 159 لیتر است. در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی اگر قصد صادرات بشکه‌های تولیدی خود را داریم توجه به استاندارد‌های بین‌المللی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

برای صنایعی که از بشکه‌های فلزی استفاده می‌کنند مهم است که نام و برند آنها بر روی بشکه‌ها درج شود تا از محصولی که بسته‌بندی می‌کنند سوء‌استفاده نشود. برای پاسخ به این مهم در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی، می‌توانیم از رنگ‌های مخصوص و متمایزی برای درج نام و برند مورد نظر بر روی بشکه‌ها استفاده کنیم که ماندگاری بالایی دارند. استفاده از نام‌گذاری برجسته نیز راهکار مناسبی است.

برای صادرات بشکه‌های فلزی باید از بازاری که در تولید مواد مایع، سیال و خمیری‌شکل فعال هستند شناخت پیدا کنیم. از آنجا که ایران با کشور‌های نفت‌خیزی همسایه است این کشور‌ها بازار‌های خوبی به‌نظر می‌آیند. از نفت مواد مختلفی مثل قیر، گریس و … مشتق می‌شود که برای بسته‌بندی آنها از بشکه‌های فلزی استفاده می‌شود.

مطلب مرتبط : طرح توجیهی تولید قیرامولوسیون بیتومین

در پایان

در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی در ابتدا مشخص می‌کنیم چه نوعی از بشکه فلزی را می‌خواهیم تولید کنیم. بعد از مشخص کردن نوع محصول حجم مورد نظر را با توجه به بازاری که می‌خواهیم عرضه کنیم و نیازی که این بازار دارد تعیین می‌کنیم. اگر قصد صادرات داریم باید به استانداردهای بین‌المللی توجه کنیم.

برای تولید بشکه فلزی از موادی استفاده کنیم که کیفیت لازم را دارند. بشکه‌ای که ما تولید می‌کنیم باید بتواند نیاز صنعت برای یک بسته‌بندی خوب را برآورده کند و جابه‌جایی آسان مواد را ممکن کند. در طرح توجیهی صنعتی تولید بشکه فلزی فراهم کردن دستگاه‌های مناسب مهم است و در کیفیت محصول نهایی تأثیر دارد.

در نهایت متخصصان ما آماده مشاوره به کاربران عزیز هستند. تمام تلاش کارشناسان موسسه ما بر این است که هر سرمایه گذار، با کمترین دغدغه، گامی در راستای توانمندسازی صنعت ایران بردارد. ما، در «ای توجیهی» برای رفاه حال مشتریان، ۴ الی ۶ ماه اصلاح رایگان طرح توجیهی را در نظر گرفته ایم. این امتیاز باعث می شود چنانچه اتفاقات خارج از اراده ای در حوزه کسب و کار مشتری پیش آمد، با اصلاح رایگان ما، کماکان طرح توجیهی تولید بشکه فلزی، منطبق بر اطلاعات واقعی جامعه فعلی بوده و دارای کمترین انحراف باشد. در صورت تمایل و نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

امتیاز نویسنده

امتیاز کاربران: 1.9 ( 1 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی