سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح تولید عطر و اودکلون

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مقدمه و معرفي محصول

واژه perfume يا همان عطر نام خود را از واژه لاتيني (perfumare) به معناي همراه با دود « پر» به معناي «از ميان «و » فوموس» به معناي «دود» گرفته است. فرانسوي ها، بوي خوشي را كه در هوا پخش ميشد، «عطر» ناميدند .

تاريخچه استفاده از عطر به 2500 سال قبل و به كشور ايران برميگردد. ايرانيان قديميترين مردماني بودند كه از عطر و اسانسهاي معطر به صورت تجملاتي استفاده ميكردند. ده قرن قبل از ميلاد ايراني ها يكي از اولين تمدهايي بودند كه به تجملات اهميت داده، روزانه با لوسيونهاي معطر خود را شستشو ميدادند و در نوشيدني هاي خود از اسانس هاي عطردار استفاده ميكردند.

اگرچه هيچ مدركي دال بر توليد عطر در امپراتوري پادشاهان ايراني به دست نيامده ولي چيزي كه مسلم است ايراني ها براي اسانس ها از همسايگان خود، مبالغ هنگفتي مي پرداختند. ولي اين تمدن هاي روم بودند كه عطرسازي را به هنري واقعي تبديل كردند. هنري كه اكنون به يكي از صنعت هاي مطرح دنيا تبديل شده است .

قرنها پيش از اين، عطر به عنوان مادهاي براي خوشبو كردن محيط در مراسم مذهبي مصريان سوزانده مي شد در آن زمان استفاده از اين مواد خوشبو تنها به آيين ها و تشريفات مذهبي اختصاص داشتند اما به تدريج از اين مواد براي ساختن پماد جهت تسكين و درمان زخمهاي پوستي نيز استفاده شد .

نخستين شكل عطر، بخور بود كه نخستين بار در حدود 4000 سال پيش در بين النهرين كشف شد. مواد خوشبوكننده اوليه تنها مخلوطي از ادويه آسياب شده نرم بودند كه با مر يا ميعه (استوراكس) به هم مي چسبيدند. پيشرفت بعدي كشف اين موضوع بود كه اگر ادويه يا گلي در چربي يا روغن خيسانده شود، چربي يا روغن، بخشي از ماده اصلي خوشبوكننده را نگه ميدارد. بدين ترتيب روغنهاي دارويي و مرهمهاي معطر معروف زمان مسيحيت ساخته شد .

بنا به هيروگليف هاي كشف شده، عطر در زندگي مصريان نقش مهمي بازي ميكرد. تا آغاز عصر طلايي مصريان، عطر فقط در مراسم مذهبي براي خدايان يا فراعنه استفاده مي شد. به تدريج صمغ ها، خوشبوكننده ها و روغنهاي معطر از انحصار روحانيون خارج شد و مردم موظف شدند حداقل هفته اي يك بار از آن استفاده كنند.

از آن جايي كه مصريان معتقد بودند كه روح به آسمان ميرود، خويشاوندان مرده ، همواره كوزه هايي پر از مواد خوشبوكننده در مقابر مي گذاشتند. آب و هواي مناسب مصر، آنان را قادر ساخت از هند ادويه ها و مواد بودار زيادي مانند زنجبيل، فلفل و چوب صندل وارد كنند.

آنان هنوز نيز در توليد روغن اسانس عطر كه بخش مهمي از محصولات ياسمن دنيا را تشكيل ميدهد، جايگاه برجسته اي دارند. يونانيان و روميان عطر را از مصريان گرفتند.

نزد كرتيان نيز محبوبترين گلها سوسن و رز بود آنان كه در ساختن روغنهاي گياهي مثل روغن زيتون و روغن بادام سر رشته داشتند، ساخت روغن رازيانه و ريشه زنبق زرد را به اين صنعت افزودند. يونانيان اولين عطر مايع را ساختند.

گرچه با عطرهاي امروزي تفاوت داشت. اين عطرها، پودرهاي خوشبويي بودند كه بدون الكل با روغن مخلوط ميشدند. از آن جايي كه يونانيان در مصرف عطر افراط ميكردند، سولون در قرن ششم استفاده از عطر را در قانون ممنوع كرد تا در هزينه هاي وارداتي صرفه جويي شود، اما اين ممنوعيت، چندان نپاييد. تئوفراستوس آتني درباره بوهاي مختلف، روغنها و منشأ گياهي آنها و حتي اثر درباره ادراك ما از بوها نيز تحقيق كرده و به رابطه بين اين ادراك ها و قوه چشايي پي برده بود .

ونيز و فلورانس در دوره رنسانس مراكز عطرسازي بودند. كاتريند مديسي بعد از ازدواج با هانري دوم، پادشاه فرانسه، عطرسازش را از ايتاليا با خود برد. آزمايشگاه اين عطرساز با يك راهروي مخفي به آپارتمان كاترين وصل ميشد به اين ترتيب امكان دزديده شدن فرمول عطرهاي او وجود نداشت.

در اين دوران فرانسه به امپراتوري عطر تبديل شد و درباريان فرانسه كه عليرغم لباسهاي با شكوه و كلاهگيس هاي پودر زده به نظافت خود اهميت نميدادند، به مصرف كنندگان اصلي عطر تبديل شدند.

در دوران انقلاب فرانسه اين صنعت افول كرد. در اين دوران، عطر جديدي به نام «گيوتين» در بازار عرضه ميشد كه منشأ آن ناشناخته است اما انقلابيون و «سن كلودها (» مردم عادي) از آن استفاده ميكردند.

با به قدرت رسيدن ناپلئون، صنعت عطرسازي دوباره شكوفا شد. شهر گراسه فرانسه بزرگترين مركز توليدكننده مواد اوليه عطر از نظر تجارت ياسمن، رز و پرتقال است كه از سال 1724 به اين كار اشتغال دارد .

در طول قرن هفدهم، استفاده از بوي خوش و عطر كاملاً در بين مردم رايج شد. دستكش هاي معطر درفرانسه به بازار آمد و در سال 1656 بود كه اولين صنف سازندگان عطر تأسيس شد.

استفاده از عطر در كشور فرانسه بيش از ساير نقاط جهان به سرعت افزايش پيدا كرد . در آن زمان مهاجران ايتاليايي كه در توليد دستكش مهارت داشتند از اسانس گلها براي معطر كردن دستكشهاي چرمي شان استفاده ميكردند.

اين شهر، داراي آب و هواي بسيار مطلوب، خاكي حاصلخير و كوههايي بلند است كه مانند حصاري دور منطقه را فرا گرفته اند. اين شهر مكاني ايدهآل براي رشد گلهايي مانند رز، ياس و اسطوخودوس مواد اوليه عطرسازي به شمار مي آيند. براي توليد عطر مقادير انبوهي از گل نياز است. براي توليد يك كيلو روغن معطر چهار هزار كيلو گل رز لازم است .

در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه ناخواسته باعث شد تا شور و شوق مردم اين كشور براي استفاده از عطر كم شود. اما بعد از گذشت چند سال مردم مجدداً جرات پيدا كردند كه ميل شديدشان را براي استفاده از كالاهاي لوكس، از جمله عطر ابراز كنند .

در توليد عطر از افرادي كه شامه قوي دارند بسيار كمك گرفته ميشود. عطرها پس از اينكه به دقت نامگذاري شدند بسته بندي ميشوند و تحت نام طراحان بزرگي مانند channel ،coco و givenchy فروخته ميشوند. مبالغ هنگفتي صرف تزيين آنها شده و عطرها با قيمتهاي گزافي در سراسر دنيا به فروش مي روند .

ادكلن

شايد نامگذاري ادكلن عجيب به نظر آيد، زيرا كلون نام فرانسوي شهر كلن در آلمان است، در حالي كه ادكلن از ايتاليا آمده است. جيان پائولو فمينيس، آرايشگري از شهر «وال ويگزو»، مبتكر ادكلن بود . در قرن 18 با ساخت ادكلن (cologne de Eau) انقلابي در صنعت عطرسازي به وقوع پيوست.

جيان پائولو فمينيس از ايتاليا به آلمان رفت و آب معطري را كشف كرد كه نامش را «آب ستودني» گذاشت . ادكلن كه در آن زمان تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو موارد استفاده فراواني داشت، از آن جمله ميتوان به استفاده از آن براي خوشبوكردن آب حمام، خوشبوكردن نوشيدني ها و شكر، شستشودهنده و خوشبوكننده دهان، جزئي از مواد سازنده پمادها و … اشاره كرد .

ادكلن (cologne de Eau) نوعي عطر كه داراي 8 تا 15 درصد ماده معطر و بقيه آن الكل و آب است. به آن اودوتوالته (toilette de Eau) هم گفته ميشود كه البته اشاره اش به يك رايحه خاص است كه توسط ناپلئون بكار برده ميشد. در بعضي از انواع آن، فقط حدود 4 درصد ماده معطر وجود دارد.

الكل موجود در ادكلن و يا عطرها باعث ميشود تا افراد اطراف شما متوجه بوي خوش شما شوند . ميزان دوام عطر روي بدن هر فرد علاوه بر نوع عطر به خصوصيات پوست آن شخص نيز بستگي دارد. در كل كساني كه پوستشان روشن و خشك است بوي عطر را كمتر نگاه ميدارند تا كساني كه پوست چرب دارند.

چون پوست چرب رطوبتي دارد كه مواد معطر را در خودش نگه ميدارد. پارامتر ديگري كه بر ماندگاري بوي عطر موثر است PH يا اسيديته پوست هر فرد است . فرمول دقيق عطرهاي تجاري مخفي هستند و حتي اگر هم علني شوند، چنان پروسه پيچيدهاي در تهيه آنها به كار ميرود كه اين فرمول استفاده چنداني ندارند.

روغن اسانس عطر با يك حلال رقيق ميشود زيرا روغن غير رقيق شده چنان تركيبات فراري دارد كه در صورت استفاده به حساسيت و جراحات پوستي يا خراب شدن لباس منجر ميشود . متداولترين ماده حلال روغن عطر، اتانول يا مخلوطي از اتانول و آب است.

افزايش تركيب معطر عطر موجب افزايش شدت بو و ماندگاري آن ميشوند. بنابراين، اگرچه غلظت روغن عطر در ادوپرفوم بيشتر از ادوتوالت است، اما ميزان آن در هر كارخانه عطرسازي متفاوت است. يا برخي از عطرها، نام يكساني دارند اما با غلظت هاي متفاوتي .

هنر تركيب عطرها از خاور نزديك باستان سر چشمه گرفته و به سمت غرب به يونان و روم راه يافته وبا تجارت اعراب در زمينه گياهان معطر مانوس گرديد وبه آسياي غربي نفوذ كرد . عربها، گذشته و صنعت كنوني عطر را به هم پيوند دادند.

پروسه استخراج روغن از گلها به وسيله تقطير، توسط ابن سينا كشف شد. او ابتدا با گل رز شروع كرد. تا پيش از كشف او، عطرها مايع مخلوطي از روغن و گياهان له شده يا گلبرگهايي بودند كه بوي تندي داشتند. گلاب، لطيف تر بود و به زودي محبوب گشت .

اولين مركز عطرسازي در اروپا به دوران رنسانس در ايتاليا برميگردد . اما كشور فرانسه در قرن هجدهم موفقتر عمل مي .كند امروزه ايالات متحد آ مريكا با فرانسه به عنوان يك توليد كننده مهم در اين موفقيت سهيم است .

از آن زمان تاكنون بوهاي جديد در شيشه هاي مخصوص عطر با طرحها و بسته بندي هاي متنوع به بازار عرضه مي شود. ساخت انواع عطر و ادكلن، موسوم به خوشبوكننده ها در 25 سال گذشته، تحت تاثير تغييرات چشمگيري قرار گرفته است.

پيش از آن، عطرسازها معمولاً با شاگردي در آزمايشگاه ها و با كار با مواد سنتي و پيروي از روشهاي منظم آموزش ميديدند و به مهارتهايي در اختلاط و تركيب مواد دست مي يافتند. تنها گاهي بويي جديد و اصيل ابداع ميشد، مانند عطر اولداسپايس، كه فوراً پاسخ خود به خود و مطلوب را از طرف مصرفكنندگان دريافت كرد.

بيشتر مردم نميدانند كه ابداع يك خوشبوكننده قابل قبول چقدر پيچيده است؛ براي انجام اين كار به دانستنيهاي علمي، مهارت و تجربه همراه با تخصص در مسائل فني شيمي سنتزي و تأييد گروهي از مصرفكنندگان نياز است.

اين دگرگوني بر اثر تعدادي از عوامل به وجود آمده است، مثلاً : افزايش تعداد مواد خام، طبيعي و سنتزي، در دسترس ; نياز ابداع گوناگون و جديدي از محصولات به خوشبوكننده ;ابداع در بسته بندي؛ به ويژه افشانه گردپاش، كه پيش از سال 1950 اصلاً وجود نداشت، و اشكال جديدي از مواد پخش شدني، مانند گردهاي عطري، كرم هاي خوشبوكننده، ژلها، محلولهاي ضدعفوني كننده (لوسيون)، و مواد خوشبوكننده جامد;گسترده كردن حمل و نقل و روش هاي توزيع شامل فروش خانه به خانه; رشد بي سابقه مصرف مواد خوشبوكننده ويژه مردان ا ين پيشرفتهاي بيشمار اخير مغاير با دو تغيير اساسي است كه پيشتر اتفاق افتاد، يعني ابداع مواد سنتزي و بهبود روشهاي دستيابي به روغنهاي واقعي .

فرق بين عطر، ادوپرفوم، ادوتوالت و ادكلن

فرق اين محصولات تنها در ميزان غلظت عصاره روغني سازنده بوهاي مختلف است. بديهي است هر قدر غلظت عصاره روغني در يك بو بيشتر باشد، ماندگاري اش بيشتر خواهد بود . غليظترين عصاره، عطر يا perfume نام دارد با غلظتي بين 40- 15 % خالصترين و ماندگارترين بوهاست و در عين حال گرانترين نوع عطر است .

و بعد از آن به ترتيب، de Eau Perfume با غلظتي در حدود 7-15 % رايجترين نوع عطر است كه ماندگاري مناسبي دارد و به گراني عطر هم نيست . ادوتوالت (Toilette de Eau) در حدود 1-6 % غلظت داشته بوي ملايمي دارد كه ماندگاري زيادي هم ندارد و براي تمديد بوي آن بايد چندين بار در طول روز از آن استفاده شود .

و آخر از همه ادكلن (de Eau Cologne) است كه در واقع همان ادوتوالت (Toilette de Eau) است، بويي ملايم دارد و ماندگارياش نيز همان اندازه است . در Shave Afterهاي مخصوص آقايان كمترين مقدار عصاره روغني بكار ميرود به همين دليل دوام بويش از بقيه كمتر است .

عطر

عطر آميزهاي از روغنهاي اسانس، تركيبات معطر و ثابت كننده و الكل ميباشد. روغنهاي اسانسي از طريق تقطير گلها و گياهان علفي بدست مي آيند. اگر عصاره گيري از طريق تقطير ميسر نباشد توسط روغنهاي جذاب اين كار صورت ميگيرد.

مانند گل ياس، در عصاره گيري توسط روغنهاي جذاب اساساً عمل استخراج و جداسازي روغن بدبو توسط صورت ميگيرد . ابنسينا، پزشك ايراني، تقطير با بخارآب روغنهاي فرّار را كشف كرد. او در مدت پژوهش براي كشف شربتهاي دارويي، دريافت گلهايي كه در يك انبيق با آب جوشانده ميشوند، مقداري از عصاره را به محصول تقطير منتقل ميكنند.

با بازگشت شركت كنندگان در جنگهاي صليبي، تمام هنر و مهارت عطرسازي شرق، علاوه بر دانستنيهاي مربوط به منابع صمغها، روغنها و ادويه به اروپا منتقل شد. رنه، عطرساز كاترين مديچي، بسياري از معجونهاي جديد را براي خوشايند ملكه اختراع كرد؛ وي آنگاه كه فرصتي مييافت به سم سازي روي مي آورد و يكي از باهوشترين و معروفترين سمّسازهاي مديچي بود. فرانسه توليدكننده بسياري از عطرهاي گرانبهاست.

ادكلنهاي قديمي دستكم با قدمت 200 سال در شهر كلن، آلمان ساخته شده اند؛ احتمالاً اين مواد اولين اجناس وارد شده به آمريكا بودند. تنها در دهه 1950 بود كه صنايع آمريكا كشف كردند فروش مواد معطر به صورت رقيق شده با الكل سودآور است .

پيش از آنكه تكنيك تقطير الكل در سال 1320 در ايتاليا به تكامل برسد عطرها از روغن يا چربي حيواني بدست مي آمدند و از آنها در داروهاي شستشو و روغن مو و بدن استفاده مي شد.

بين سالهاي 980 تا1037 ابن سينا فرايند تقطير را كه براي استخراج روغن از گل رز بكار مي رفت تكميل نمود ودر سال 1320 عطر سازان ايتاليائي دستگاه خنك كننده مار پيچي را اختراع كردند . نزد ما ايرانيان ، بهترين عطر ها شميم گلهاست .

اجزاي تشكيل دهنده

هر مخلوطي از مواد معطر دلپذير همراه با يك حامل مناسب را ميتوان عطر ناميد. پيشتر، تمام محصولات مورد استفاده در عطرسازي از مواد طبيعي بود. حتي زماني كه انسان در ابتدا سنتز مواد موردنياز اين رشته را آغاز كرد، سعي كرد تا بهترينها را از طبيعت تقليد كند.

در سالهاي اخير تمايل شديدي براي بازاريابي عطرهايي صورت گرفته است كه هيچ همتايي در ميان گلها ندارد ولي مورد قبول عام قرار گرفتهاند. گرانترين عطرهاي جديد نه كاملاً سنتزي هستند و نه كاملاً طبيعي.

بهترين محصول هنري، مخلوطي قطعي از هر دو است تا عطر را طبيعي نمايش دهد، قيمت را كاهش دهد و به مصرف كننده هنگام استفاده خاطرات خوشي القا كند. محصولي كه به تنهايي از مواد سنتزي ساخته شده است ناهنجار و غيرطبيعي جلوه ميكند زيرا مواد ناخالص در مقادير كم كه عطر خوشبوهاي طبيعي را كامل ميكند در آنها وجود ندارد؛ با وجود اين، چنين توسعه احتمالي قابل پيشبيني است.

شيميدانان همچنين در توليد اسانس گلهايي كه هيچ اسانس طبيعي ندارند يا اسانس آنها براي عصارهگيري سودآور بسيار گرانقيمت يا فرار است، موفق بوده اند. زنبق دره، ياس بنفش و بنفشه مثالهايي از اين نوع هستند .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_zigzag css=”.vc_custom_1506939244631{padding-bottom: 20px !important;}”]

طرح توجیهی کارخانه عطر و ادکلن (آپدیت زمستان ۱۴۰۲)

249,000 تومان

36 صفحه فایل word و pdf
 حجم فایل : 1 مگابایت
لینک دانلود این فایل بلافاصله پس از پرداخت برای شما نمایان خواهد شد.همچنین یک نسخه به ایمیل وارد شده در صفحه پرداخت ارسال میشود.

wws پشتیبانی واتساپ سفارش اختصاصی سازی این طرح توجیهی

مقدمه

عطر و ادکلن از جمله محصولاتی هستند که از دیرباز مورد توجه انسان‌ها بوده‌اند و استفاده از آن‌ها در فرهنگ‌ها و ملل مختلف رواج داشته است. امروزه صنعت عطر و ادکلن به یک صنعت بزرگ و پرسود تبدیل شده است و برندهای مختلف در سراسر جهان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این مقاله به بررسی طرح توجیهی احداث کارخانه عطر و ادکلن خواهیم پرداخت.

موارد مصرف و کاربرد محصول

عطر و ادکلن‌ها کاربردهای مختلفی دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف شخصی: استفاده روزمره برای خوشبو کردن بدن و لباس
  • هدیه: عطر و ادکلن از جمله هدایای محبوب و رایج در مناسبت‌های مختلف است
  • مصرف در مراسم خاص: استفاده از عطرهای خاص در مراسم عروسی، تولد و سایر مجالس
  • استفاده در آروماتراپی: برخی از عطرها با رایحه‌های خاص برای آرامش و رفع استرس استفاده می‌شوند

محل مناسب اجرای طرح

انتخاب محل مناسب برای احداث کارخانه عطر و ادکلن از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی، عواملی مانند دسترسی به مواد اولیه، نیروی کار، بازار مصرف و امکانات زیربنایی در انتخاب محل مناسب نقش دارند.

برخی از مزایای احداث کارخانه در شهرک‌های صنعتی:

  • دسترسی به امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و فاضلاب
  • نزدیکی به مراکز تامین مواد اولیه
  • وجود نیروی کار ماهر
  • معافیت‌های مالیاتی

مجوزهای لازم

برای احداث کارخانه عطر و ادکلن، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح ضروری است. برخی از این مجوزها عبارتند از:

  • جواز تاسیس: از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • پروانه بهره‌برداری: از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • مجوز بهداشت: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • مجوز محیط زیست: از سازمان حفاظت محیط زیست

لیست مواد اولیه مورد نیاز

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید عطر و ادکلن عبارتند از:

  • اسانس‌ها: مواد معطر طبیعی یا مصنوعی که پایه اصلی عطر را تشکیل می‌دهند
  • حلال‌ها: موادی مانند الکل که برای حل کردن اسانس‌ها به کار می‌روند
  • ثبات کننده‌ها: موادی که برای ماندگاری بیشتر عطر به کار می‌روند
  • مواد افزودنی: موادی مانند رنگ، اسانس‌های میوه و غیره که برای ایجاد تنوع در عطر به کار می‌روند

شرح فرایند تولید

فرایند تولید عطر و ادکلن شامل مراحل زیر است:

  1. مرحله اول: مخلوط کردن اسانس‌ها، حلال‌ها و سایر مواد اولیه
  2. مرحله دوم: استراحت دادن مخلوط برای مدت زمان مشخص
  3. مرحله سوم: فیلتر کردن مخلوط
  4. مرحله چهارم: پر کردن عطر در بطری‌ها
  5. مرحله پنجم: بسته‌بندی و لیبل‌زنی

اجزای طرح توجیهی کارخانه عطر و ادکلن و هدف از تهیه آن

طرح توجیهی احداث کارخانه عطر و ادکلن سندی است که به بررسی تمام جوانب اقتصادی و فنی این طرح می‌پردازد. هدف از تهیه این طرح، ارائه اطلاعات لازم به سرمایه‌گذاران و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است.

برخی از اجزای طرح توجیهی عبارتند از:

  • معرفی محصول: شامل شرح ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای محصول
  • بررسی بازار: شامل بررسی تقاضا، عرضه، رقابت و قیمت محصول
  • بررسی فنی: شامل شرح فرایند تولید، تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی
  • بررسی اقتصادی: شامل برآورد هزینه‌ها، درآمدها و سودآوری طرح

تهیه طرح توجیهی فواید متعددی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب سرمایه‌گذار: طرح توجیهی به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در این طرح کمک می‌کند
  • اخذ مجوزهای لازم: طرح توجیهی یکی از مدارک لازم برای اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است
  • کاهش ریسک سرمایه‌گذاری: طرح توجیهی با بررسی تمام جوانب اقتصادی و فنی طرح، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد
الف) اطلاعات  ظرفيت و میزان ارائه خدمات در ضریب نقطه سربسر
ردیف عنوان شاخص اطلاعاتی میزان واحد
1 ضریب ميزان ارائه خدمات در نقطه سربسر 15 درصد
ب ) اطلاعات مالي و اقتصادی طرح
ردیف عنوان شاخص اطلاعاتی میزان واحد
1 میزان سرمایه کل مورد نیاز اجرای طرح 500,398 میلیون ریال
2 میزان سرمایه ثابت 409,204 میلیون ریال
3 میزان سرمایه در گردش 91,194 میلیون ریال
4 نرخ برگشت سرمایه 42 درصد
5 مدت زمان برگشت سرمایه 2.4 سال
6 سود خالص 210,074 میلیون ریال
7 سود ناخالص 328,704 میلیون ریال
8 هزینه خرید قطعات و مواد اولیه 2,041,296 میلیون ریال
9 هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز طرح 43,149 میلیون ریال
10 ارزش افزوده خالص طرح 298,260 میلیون ریال
11 ارزش افزوده ناخالص طرح 319,682 میلیون ریال
12 هزینه های نگهداری و تعمیرات (نت) سالانه طرح 8,047 میلیون ریال
13 هزینه های استهلاک طرح 21,296 میلیون ريال
14 سرمایه مورد نیاز جهت تامین ابنیه و سالن ها 112,150 میلیون ریال
15 سرمایه مورد نیاز خرید تجهیزات 202,262 میلیون ریال
16 هزینه های متغیر طرح 2,153,437 میلیون ریال
17 سرمایه مورد نیاز تامین وسایل حمل و نقل شهری و کارگاهی 51,990 میلیون ریال
18 ارزش فروش محصولات 2,370,000 میلیون ریال
19 هزینه های ثابت طرح 33,072 میلیون ریال
20 تعداد پرسنل ستادی و اجرایی مورد نیاز اجرای طرح 17 نفر
21 هزینه های قبل از بهره برداری طرح 126 میلیون ریال
22 هزینه های حاملهای انرژی(سوخت ، آب شرب ، برق و…) 975 میلیون ریال
23 میزان حقوق سالانه پرسنل ستادی و اجرایی طرح 10,656 میلیون ریال
24 نسبت افزوده ناخالص به ارزش خدمات ارائه شده 13 درصد
25 نسبت افزوده خالص به ارزش خدمات ارائه شده 13 درصد
26 نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل 60 درصد
27 سرانه سرمایه ثابت 24,071 میلیون ریال
28 سرانه سرمایه گذاری کل 29,435 میلیون ریال
29 نسبت سود خالص به ارزش خدمات ارائه شده 9 درصد
30 سرانه ارزش خدمات ارائه شده 139,412 میلیون ریال
31 نسبت سود خالص به سرمایه ثابت 12 درصد
32 مقدار NPV 309,209 میلیون ریال
33 مقدار NPV/I 7 درصد
34 میزان IRR در حالت عادی 28 درصد
35 میزان IRR در حالت بدبینانه 15 درصد
[/vc_column][/vc_row]
امتیاز نویسنده

امتیاز کاربران: 2.53 ( 2 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی