سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن تولیدی

فرآیند تولید لامپ

اولین ایستگاه

ایستگاه فلر (FLARE )است که در این مرحله مطابقت ابعاد فلر با نقشه های موجود و هم چنین کنترل تنش فلر با دستگاه پلاریسکوپ از موارد کنترلی می باشد.

دومین ایستگاه

ایستگاه تولید استم (STEM ) است که در این ایستگاه نیز مطابقت ابعاد استم با نقشه ها و نیز کنترل تنش استم است .

سومین ایستگاه

ایستگاه متال پارت بوده که قطعات فلزی مربوط به نقشه مونت لامپ برش خورده و شکل می گیرند . در این ایستگاه نیز مرغوبیت جنس این قطعات و مطابقت با نقشه های متال پارت از موارد کنترلی توسط واحد کنترل کیفیت می باشد .

چهارمین ایستگاه

ایستگاه ( MOUNT ) می باشد که در این قسمت نیز استحکام و فاصله جوش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در نهایت مواردی از قبیل طول مونت ، اکسید نبودن وایرها و جوش ها ، مرکزی بودن اجزاء مونت و مرکز نوری اندازه گیری و با نقشه مطابقت داده می شود .

پنجمین ایستگاه

ایستگاه (COATING ) می باشد،که در این قسمت یک لایه پوشش فسفری درون حباب زده می شود که یکنواخت بودن این پوشش فسفری و طول و ضخامت پوشش بسیار مهم است . در مورد لامپ های شفاف نیز داخل حباب با استفاده از یک برس تمیز کننده کاملا پاک شده تا هیچگونه گرد و غبار یا ناخالصی داخل حباب نباشد .

فرآیند تولید لامپ

ششمین ایستگاه

در ایستگاه ( SEALING ) ، مونت و حباب به هم وصل میشوند .

هفتمین ایستگاه

ایستگاه اگزاست (EXHAUST ) است که در این ایستگاه بر حسب نوع لامپ درون آن خلا (تا رنج ۱۰ … ۱۰ میلی بار) یا با فشار خاصی گاز تزریق می شود این کار از طریق لوله اگزاست انجام شده و سپس کاملا بسته می شود . در مورد لامپ هایی که نیاز به تزریق گاز نجیب درون حباب می باشد نیز در همین ایستگاه و از طریق لوله اگزاست ، گاز مورد نظر با حجم و فشار معینی وارد حباب می شود که بلافاصله بعد از تزریق گاز لوله اگزاست کاملا بسته می شود.

در ایستگاه سرپیچ زنی لامپ کامل شده و سرپیچ به آن لحیم می شود . در شرکت نورصرام پویا جهت اتصال سرپیچ به حباب از روش رزوه و لحیم استفاده می گردد .و مشکل متداول جداشدن سرپیچ از حباب مرتفع گردیده است . برای تست مقاومت سرپیچ از تست گشتاور استفاده می کنیم که در لامپ های SOFT (با سرپیچ E27 ) تا ۳N.m ودرلامپ های Hard ( با سرپیچ E40 ) تا ۵N.m نیروی گشتاور توسط دستگاه ترک تست دیجیتال به لامپ اعمال میشود .
سپس لامپ ها به مدت پنج روز در حالت REST باقی می مانند و پس از طی دوره REST صددرصد لامپ ها اسپارک تست می شوند . این کار جهت تایید عدم وجودترک و همچنین عدم وجود هوا درون حبابها ، انجام می شود . در همین زمان نمونه برداری جهت اندازه گیری مقادیر الکتریکی و نوری لامپ ها و مطابقت با مقادیر استانداردهای IEC انجام شده و پس از تایید ، لامپ ها به ایستگاه بسته بندی فرستاده میشوند تا برای ارسال به انبار محصول آماده سازی شوند .

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که به این مطلب رای می دهد!
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی