سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

تمام نکات مهم درباره طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

با پیشرفت صنایع مختلف، توانایی بسیاری در تولید و استفاده از انواع محصولات متفاوت در صنعت حمل‌ونقل به وجود آمده است. این روزها حضور انواع شناورهای دریایی بر روی آب و برای جابه‌جایی افراد و محصولات و به‌عنوان تجهیزات جنگی کاربردهای بسیاری را پیدا کرده است. کاربردی که به اشکال مختلف دیده می‌شود و قابلیت‌های بسیاری را به وجود آورده است.

شناورهای دریایی به‌عنوان یکی از محصولات متنوع، نیاز به استفاده از قطعات بسیاری دارند. قطعاتی که هرکدام به شکلی متفاوت به تولید می‌رسند و ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای آن که بتوان شناورهای دریایی قوی و پرکاربردی را در صنعت داشت، توجه به این قطعات و استفاده از آن‌ها اهمیت بسیاری دارد.

در این مقاله به سراغ طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی رفته‌ایم و در این باره به بیان نکاتی خواهیم پرداخت. نکاتی که به شما کمک کند تا بتوانید برای ساخت و تولید شناورهای خود، بهترین قطعات را انتخاب کرده و در نتیجه حاصل شده، انتخاب مناسب خود را ببینید. این انتخاب می‌تواند بر روی کیفیت و کارایی نهایی محصول و شناورهای دریایی شما تأثیر مستقیم و قابل‌توجهی را داشته باشد.

برای سفارش طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی به روز و اختصاصی با نرم افزار کامفار (فایل word , pdf) جهت اخذ جواز تاسیس و تسهیلات بانکی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۸۵۲۴۳ تماس حاصل فرمایید.

تقسیم‌بندی انواع قطعات در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

شناورهایی دریایی از قطعات بسیار مختلف و متنوعی ساخته می‌شوند که هرکدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند بر روی چگونگی کارکرد شناور تأثیر بگذارند. هریک از این قطعات، به شکلی مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن ویژگی‌های متفاوت برای هرکدام موضوعی است که می‌تواند دسته‌بندی‌های مختلفی را به وجود آورد. در این مقاله و در ادامه درباره 5 دسته‌بندی اصلی برای تقسیم قطعات مورد استفاده در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی سخن خواهیم گفت و به معرفی قطعات هریک از این دسته‌ها خواهیم پرداخت.

انواع قطعات مختلف و مورد کاربرد در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

1.  قطعات نیمه سنگین و سبک

اولین دسته از قطعات تولیدشده در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی، قطعات نیمه سنگین و سبک هستند. این قطعات که بیشتر از دیگر انواع قطعات، حالت عمومی دارند، برای هر نوع کشتی و شناور دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای سرمایه‌گذاری در تولید این قطعات نیاز به دانش فنی متوسط بوده و برای شروع می‌توانند انتخاب‌های خوبی در تولید را رقم بزنند.

مطالب مرتبط: طرح توجیهی حمل و نقل دریایی

2.  قطعات سنگین

قطعات سنگین تولیدشده در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی در انواع کشتی‌های مختلف کاربرد دارند. این قطعات برای حضور در بازار و به تولید رسیدن، نیاز به دانش فنی و تخصصی دارند و لازم است تا طبق اصول خود تولید شوند.

3.  قطعات فوق سنگین

قطعات فوق سنگین انواعی از قطعات تولیدشده در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی هستند که به‌منظور کاربرد در کشتی‌های بزرگ و فراساحلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات برای آن که به تولید برسند، نیاز به دانش تخصصی بالایی دارند که بتواند برای سرمایه‌گذاری فرصت مناسبی را به وجود آورد.

4.  قطعات جانبی و ملحقات شناورهای صیادی

قطعات جانبی و ملحقات مناسب برای صید و صیادی را می‌توان در این دسته مشاهده کرد. شناورهایی که به‌منظور صیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیازمند استفاده از تجهیزات منحصربه‌فرد صیادی هستند. از انواع سردخانه گرفته تا دیگر محصولات و قطعات مورد نیاز برای شناورهای صیادی را می‎توان در این دسته جای داد. استفاده از این قطعات، تنها به‌منظوری خاص بوده و معمولاً برای همگان کاربرد عمومی ندارد.

5.  قطعات الکتریکی و الکترونیکی

در آخرین دسته از قطعات تولیدشده در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی می‌توان به قطعات الکترونیکی و الکتریکی اشاره کرد. این قطعات معمولاً به صورت آماده از بازار تهیه می‌شوند و بر روی قطعات مورد نیاز به صورتی مشخص نصب می‌شوند.

کاربرد انواع محصولات تولیدی در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

حال که با انواع قطعات مختلف موجود در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی و دسته‌بندی آن‌ها آشنا شدید، لازم است تا نسبت به کاربرد این محصولات نیز آگاهی کافی را داشته باشید. قطعات دسته‌بندی‌های مختلف، برای کاربردهای خاص و متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هرکدام برای ساخت یا تعمیر و به‌عنوان قطعه یدکی استفاده دارند. اصلی‌ترین موارد کاربرد این قطعات عبارت است از:

  1. انواع شناورهای صیادی
  2. انواع شناورهای تفریحی
  3. کشتی‌های دریایی و جابه‌جایی لوازم
  4. کشتی‌های تفریحی و جابه‌جایی افراد
  5. تجهیز شناورهای صیادی و تبدیل آن‌ها به شناور مختص صید

استانداردهای لازم برای طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

استفاده از قطعات مورد نیاز برای شناورهای دریایی نیز مانند هر محصول دیگری نیازمند آن است که ویژگی‌های مشخصی را داشته باشد. با این حال، قطعات شناورهای دریایی با توجه به تنوع بسیاری که دارند، به صورت کلی دارای استانداردها جهانی نیستند. در واقع ماهیت این قطعات به گونه‌ای است که برای آن‌ها نمی‌توان استاندارد ملی و بین‌المللی تعیین کرد. از همین رو این قطعات براساس استاندارد مشخصی سنجیده نمی‌شوند.

با این حال، برای هریک از قطعات تولیدشده در این دسته از محصولات صنعتی، لازم است تا مشخصات فنی به خصوصی وجود داشته باشد. این مشخصات صنعتی مطابق با مشخصات فنی مورد نیاز شناور سنجیده شده تا بتوان انتخاب خوبی را از طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی برای محصولات موردنظر به دست آورد. این نشان می‌دهد که مشخصات به دست آمده را می‌توان به صورت کلی تبدیل به الزامات و استانداردهای مورد نیاز برای یک قطعه کرد.

این مشخصات به صورت مشخصات فنی قطعات در زمان خرید و انتخاب به مشتری ارائه می‌شود. معمولاً قالب این مشخصات به صورت نقشه فنی بوده و در آن محصولات اولیه مورد استفاده و مشخصات مکانیکی و متالوژیکی با جزئیات ذکر شده‌اند.

فرآیند و چگونگی مراحل اجرای طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

مانند هر تولید دیگری، در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی مراحل مختلفی برای تولید محصول وجود دارد. این مراحل مختلف، هرکدام به شکلی به پیش می‌روند و لازم است که به دقت انجام شوند. هر مرحله تکمیل کننده مرحله قبلی است و به وسیله آن محصول به سرانجام می‌رسد. در این بخش با معرفی 4 مرحله اصلی از طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی این مراحل و روند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

جزئیات قطعات مورد استفاده برای تولید شناورهای دریایی

1.  انتخاب مواد اولیه برای تولید

در اولین قدم برای تولید محصولات و قطعات مورد نیاز برای شناورهای دریایی لازم است تا مواد اولیه به صورت دقیق و کامل مورد بررسی قرار گیرند. انتخاب این مواد اولیه قدم اول و اساسی است که می‌تواند مراحل بعدی را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

2.  آماده‌سازی مواد اولیه حین تولید

پس از انتخاب مواد اولیه مورد نیاز برای تولید، لازم است تا براساس قطعه مورد نظر در استفاده، آماده‌سازی مواد اولیه صورت گیرد. ازآنجایی‌که هر قطعه برای تولید خود ممکن است نیاز به آماده‌سازی‌های مختلفی داشته باشد، این مراحل باید به دقت و کامل موردتوجه قرار گیرد و اختصاصی به پیش رود. عملیات مختلفی مانند کربن‌دهی و نیتروژنیزاسیون به‌عنوان برخی از مراحل آماده‌سازی شناخته می‌شوند.

3.  ذوب شمش چدن با آلومینیوم

در سومین محله لازم است تا چدن و آلومینیوم در کوره‌های ریخته‌گری قرارگرفته و ذوب آن‌ها انجام شود. البته در این مرحله باید توجه داشته باشید که حساسیت کار بالا بوده و لازم است تا دقت بسیاری برای انجام هر بخش صورت گیرد.

4.  رنگ کردن قطعات و عملیات فینیشینگ

به‌عنوان آخرین بخش از مراحل و فرآیند طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی برخی از قطعات نیاز به رنگ کردن دارند. در این مرحله و پیش از تمام شدن کار، رنگ کردن قطعات صورت می‌گیرد.

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف‌کننده در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

مانند هر محصول صنعتی و خاص دیگری، قطعات مورد استفاده و مورد نیاز در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی نیز دارای کشورهای اصلی و خاصی برای تولید هستند. در این بین کشورهای که بیشتر صنعتی بوده و توانایی بیشتری برای تولید این قطعات دارند، نام خود را بیشتر در این خصوص نمایان می‌کنند. برخی از اصلی‌ترین کشورهای تولیدکننده قطعات فلزی شناور دریایی عبارت است از:

  1. آمریکا
  2. پرتغال
  3. انگلیس
  4. ایتالیا
  5. ژاپن
  6. چین
  7. فرانسه
  8. هند

این کشورها به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکنندگان در صنعت تولید قطعات فلزی شناور دریایی شناخته می‌شوند. در کنار این کشورها، کشورهای دیگری وجود دارند که مصرف‌کنندگان این محصول هستند و نیاز به استفاده از آن دارند. این کشورها معمولاً کشورهایی ساحلی هستند که به آب‌های آزاد راه داشته و نیاز به تولید و استفاده از انواع شناور دریایی دارند.

شرایط واردات و صادرات محصول در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

به صورت کلی در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی مشاهده خواهید کرد که براساس قوانین هیچ‌گونه مشکلی برای واردات و صادرات این محصولات وجود ندارد. در زمان تولید این محصولات در داخل کشور، در صورت امکان می‌توان آن‌ها را به کشورهای متقاضی ارائه کرد. در برخی موارد و در صورت نیاز نیز، استفاده و خرید این محصولات از دیگر کشورها کاملاً مجاز بوده و هیچ‌گونه منع قانونی برای واردات این محصولات به کشور وجود ندارد.

اهمیت استراتژیک محصول برای طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی و قطعات تولیدشده در آن، دارای اهمیت استراتژیک بسیاری هستند که موجب می‌شود تا محصولات این دسته به فروش برسند. در واقع این علل و را می‌توان همان مزایای استفاده از این قطعات دانست. اصلی‌ترین این موارد عبارت است از:

  1. رونق بخشیدن به فعالیت‌های دریایی و صید
  2. ارتقای سطح کارای صیادان و افزایش درآمد آن‌ها
  3. توسعه یافتن مناطق مجاور و کنار دریا یا آب‌های آزاد
  4. بومی‌سازی صنایع دریایی و افزایش درآمد برای افراد بومی و منطقه

اهمیت استفاده از قطعات کاربردی در تولید شناورهای دریایی بزرگ

ماشین‌آلات مورد نیاز برای طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی

برای به ثمر نشستن طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی لازم است تا ماشین‌های خاصی حضور داشته باشند. هریک از این ماشین‌ها با استفاده از ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فرد خود توانایی آن را دارند که بخشی از تولید را به پیش برده و موجب به ثمر نشستن بخشی از تولید شوند. اصلی‌ترین ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناورهای دریایی عبارت است از:

  1. کوره ذوب پاتیلی
  2. گروه عملیات حرارتی
  3. ماشین رتاش
  4. ماشین فرز
  5. ماشین دریل
  6. ماشین سنگ
  7. ماشین برش زواید

سخن پایانی مقاله

اگر به دنبال آن هستید که درباره طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی اطلاعات بیشتری را داشته باشید و با قطعات تولیدشده در این طرح آشنایی لازم را کسب کنید، این مقاله و موارد بیان شده در آن می‌تواند به شما کمک کند.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح توجیهی تولید قطعات فلزی شناور دریایی با ما تماس بگیرید.

سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی