سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح تولید دستگاه جنین یاب

طرح تولید دستگاه جنین یاب

دستگاه جنین یاب baby care یا Fetal heart detector وسیله ای است برای گوش کردن و شمارش صدای قلب جنین طراحی شده است. با توجه به گستردگی دامنه دستگاهها و تجهیزات پزشکی، دراین طرح به دستگاه جنین یاب که دارای کاربردهای زیادی در پزشکی است و با توجه به عدم تولید در داخل کشور و تقاضای بالا برای آن، تولید آن میتواند اقدامی مقرون به صرفه باشد، پرداخته شده است. نتایج مطالعات صورت گرفته حکایت از آن دارد که تولید دستگاه جنین یاب در کشور از چشم انداز مناسبی برخوردار است.

شرایط واردات تجهیزات پزشکی

ورود کلیه دستگاهها، آلات و وسائل بخش پزشکی و همچنین اقلام مورد مصرف در پزشکی موکول به موافقت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی میباشد. در مورد میزان واردات این نوع محصولات نیز میتوان گفت که واردات با حقوق پایه 4 %و بدون سود بازرگانی وارد کشور می شوند.

موارد مصرف و کاربرد دستگاه جنین یاب

این دستگاه برای زایشگاه ها، بیمارستانها، درمانگاهها، متخصیصین زنان و زایمان و کارشناس های مامایی کاربرد دارد.با این دستگاه میتوان از 10 هفتگی به بعد صدای قلب جنین را آشکار ساخت.
این دستگاه با بکار گیری امواج اولتراسوند ضربان قلب جنین را به امواج صوتی تبدیل میکند.

کالاهای جایگزین دستگاه جنین یاب

درخصوص کالاهای جایگزین محصول طرح میتوان به دستگاه جنین یاب در ابعاد کوچک قابل استفاده در خانه اشاره نمود. هرچند این دستگاه به دلیل حجم کم و در نتیجه حمل و نقل آسان برای زنان باردار مناسب به نظر میرسد ولی این دستگاه قابلیتهای محصول طرح را ندارد. زیرا تنها قادر به کنترل ضربان قلب جنین میباشد و سایر امکانات دستگاههای جنین یاب را دارا نمیباشد.

اهمیت استراتژیکی دستگاه جنین یاب

مراقبت پیش از زایمان که هدف اصلی آن به پایان رساندن دوران بارداری با حفظ سلام تی مادر و کودک میباشد. ارتقاء، حفظ و نگهداری سلامت مادر در دوران بارداری، تشخیص موارد پر خطر و توجه مخصوص به آنها، پیشبینی عوارض بارداری و پیشگیری از آنها از جمله مواردی است که مراقبتهای پیش از زایمان را ضروری می نمایاند.

حفظ سلامت جنین و آگاهی به موقع از مشکلات احتمالی جنین میتواند در پیشگیری از بسیاری از خطرهای تهدید کننده سلامت جنین موثر باشد و به این ترتیب وضعیت سلامت را در جامعه ارتقا داد. در دنیای کنونی وضعیت سلامت جامعه از شاخصهای اصلی برآورد توان کشورها و تعیین توسعه یافتگی آنان محسوب میشود که با توانمندی کشورها رابطه مستقیم دارد.

بررسی اجمالی تکنولوژی و روش تولید دستگاه جنین یاب

به علت ماهیت تجهیزات الکتریکی و استانداردهای جهانی آن، از تکنولوژی مشابه کشورهای دیگر برای تولید جنین یاب استفاده می شود.
محصول تولیدی این مجموعه شامل دستگاه جنین یاب می باشد . که روش تولید، نمودار فرآیند تولید محصول فوق الذکر به شرح ذیل ارائه گردیده است:
لازم به ذکر است که نمودار فرآیند عملیات براساس استانداردهای موجود در کتاب طرح ریزی واحدهای صنعتی (جیمز اپل) طراحی شده که در این قسمت جهت آشنایی بیشتر به شرح علایم مورد استفاده در این نمودار میپردازیم.

  • عملیات: تغییر خصوصیات فیزیکی یا شیمیایی، مونتاژ یا پیاده کردن قطعات، دریافت و انتقال اطلاعات، برنامهریزی و محاسبات را عملیات مینامند.
  • بازرسی: شناسایی، تعیین مقدار و کنترل کیفیت مواد قطعات و محصولات را بازرسی مینامند.
  • انبار: نگهداری و حفاظت مواد، قطعات و محصولات در مکانهای از پیش تعیین شده را انبار مینامند.

دستگاه جنین یاب از بردهای خام الکتریکی، المان، کریستال و لوازم جانبی مانند (پنل، هشداردهنده، بلندگو، کلید برق، پلاک و..) تشکیل یافته است که موارد مذکور بر اساس سفارش خریداری میگردد. حال جهت تولید این دستگاه می بای ست المان و کریستالها بر روی بردها مونتاژ گردد. و سپس عمل لحیم کاری و هویه کاری المانها و کریستالها بر روی برد صورت می گیرد.

سپس برد تهیه شده شستشو گردیده و بازرسی چشمی بر روی قطعه انجام میگیرد بعد از تایید در این مرحله نوبت به آماده سازی کیس و وسائل جانبی مانند بلندگو باطری پنل و.. میرسد.قطعات مذکور به همراه برد بر روی یکدیگر مونتاژ میگردد . محصول تهیه شده به بخش تست محیطی جهت آزمایشات محیطی ارسال میگردد . پس از تایید در این مرحله تست نهایی برروی آن صورت گرفته و در صورت تایید به بخش بسته بندی ارسال وبعد از تکمیل این عمل به انبار منتقل میشود.

نمودار فرآیند عملیات (C.P.O)
فرایند تولید دستگاه جنین یاب

مواد اولیه عمده مورد نیاز تولید دستگاه

جهت تولید دستگاه جنین یاب مواد اولیه شامل برد ، کریستال، کیس، لوازم جانبی (باطری، بلندگو، پنل، هشداردهنده، کلید قطع و وصل، پلاک برق، ترانس، رابطها و …) مورد نیاز می باشد. جهت بسته بندی از مقوا و یونولیت استفاده میگردد.

تجزیه و تحلیل و ارایه جمع بندی و پیشنهاد نهایی

بررسی های مقدماتی تولید دستگاه جنین یاب از آن است که در قبال این سرمایه گذاری، علاوه بر ایجاد فرصتهای شغلی، ارتقاء مهارت فنی در کارگران غیرماهر و نیمه ماهر، بازده داخلی سرمایه گذاری مناسبی خواهد خواهد داشت و این در حالی است که اهداف برنامه در سطح حداقل پیشبینی شده است. باتوجه به اهمیت محصول در بخش صنایع با فنآوری پیشرفته رشد فزاینده مصرف در جهان و ایران، چشم انداز این سرمایه گذاری مثبت خواهد بود. برآوردهای مقدماتی حاکی از آن است که در دهه آینده برای پاسخ به تقاضا میبایست چندین واحد تولید تجهیزات پزشکی در ایران راه اندازی شود.

امتیاز کاربران: 3.05 ( 1 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی