سفارش طرح توجیهی
دسته‌بندی نشده

فرآیند تولید جلو پنجره خودرو

فرآیند تولید جلو پنجره خودرو

در حال حاضر تنها روش موجود تولید جلوپجره، استفاده از فرآیند تزریق پلاستیک میباشد، با استفاده از این فرآیند امکان تولید جلو پنجره در ابعاد، اشکال و وزن هاي مختلف وجود دارد.

روش اجمالی تولید جلو پنجره با تزریق پلاستیک

  1. ترکیب مواد

    ترکیب نمودن مواد مستربچ و آسیابی با یکدیگر.

  2. قسمت تزریق

    در این قسمت عمل ذوب،اختلاط وتزریق موادانجام می گیردکه شامل قسمتهاي زیر می باشد:

    1. قیف خوراک دهی (موادگازگیر)

      قیف خوراکدهی مواد بر روي سیلندر تزریق نصب شده و وظیفه تأمین خوراکبر ایسیلندر تزریق و گازگیري)جهت جلو گیري از رگه بر روي محصول)رادارد.

    2. سیلندر و ماردون دستگاه تزریق

    سیلندر تزریق

    سیلندر تزریق که ماردون در درون آن قرار می گیرد،مهمترین قسمت بخش تزریق است .زیرا تمام فعل و انفعالات مواد پلاستیک در داخل آن انجام می گیرد .جنس سیلندر تزریق از فولاد ضد زنگ و بسیار سخت انتخاب می شود تا درصورت آسیب پذیرفتن ماردون، به سیلندر صدمه اي وارد نشود . زیرا ساختن سیلندر به مراتبط گران تر ازساخت ماردون است.

    ماردون تزریق

    یکی از حساس ترین قطعات ماشین تزریق، ماردون تزریق است. زیرا اصولا ماشین تزریق با تمام دستگاه هاو قطعاتی که روي آن نصب شده است وظیفه اي جز ذوب مواد و تزریق آن به قالب را ندارند . قسمت اعظم این وظیفه بر عهده پیچ می باشد.

    کنترل کننده هاي دستگاه تزریق

    ابزارهاي کنترل،ابزاري هستند که از آن ها براي محدود کردن دما و فشار در دستگاه تزریق استفاده می شود .براي کنترل دما از حرارت سنج استفاده می شود و براي کنترل فشار از ابزارهاي ویژه کنترل فشار. حرارت سنج دستگاه کوچکی است براي اندازه گیري و تنظیم و تعیین درجه حرارت که در تابلو برق ماشین نصب می شود.
    قبلا دًرجه حرارت مورد لزوم را روي حرارت سنج مشخص میکنیم و بعد از رسیدن درجه حرارت سیلندر به حد مورد نیاز، برق گرمکن با دخالت حرارت سنج قطع می شود.

  3. قالب تزریق
  4. براي تولید قطعات پلاستیک به روش تزریق از ابزاري به نام قالب تزریق پلاستیک استفاده مینماییم،که این ابزار متناسب با شکل مورد نظر براي محصول می باشد.

امتیاز نویسنده

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که به این مطلب رای می دهد!
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی