نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح تولید کاغذ دیواری

سفارش طرح توجیهی

طرح تولید کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع در رنگ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب‌های خانه‌دارها برای پوشش دیوارها تبدیل شده‌اند. تقاضای این محصولات رو به افزایش است و از منظر سرمایه گذاری می تواند گزینه جذابی باشد.

امروزه یکی از لوازم تزیین خانه‌ها، استفاده از کاغذ دیواری می‌باشد. استفاده از کاغذ دیواری این امکان را فراهم می‌کند که به جای طرح‌های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ‌های ساختمانی، گستره وسیعی از طرح‌ها و حتی بافت‌های گوناگون را انتخاب کنیم.

معرفی محصول

محصول طرح حاضر تولید انواع کاغذ دیواری می باشد.

از کاغذ دیواری جهت پوشش‌دهی و تزئین دیوارهای داخلی خانه‌ها، دفاتر و سایر ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و یکی از عوامل موثر در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. معمولا کاغذ دیواری به صورت توپی (همانند پارچه) به فروش می‌رسد و با استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری بر روی دیوار نصب می‌گردد. کاغذ دیواری هم به صورت نقش دار و گل دار و هم به صورت ساده و با قابلیت رنگ‌پذیری بر آن موجود میباشد. به زبان ریاضی، هفده الگوی پایه تحت عنوان مجموعه‌های کاغذ دیواری وجود دارند که می‌توان از آنها برای پوشش‌دهی سطحی نامحدود استفاده کرد. تمام طرحهای تولید شدۀ کاغذهای دیواری بر پایه این مجموعه‌ها می‌باشند. می‌توان یک طرح را در چندین رنگ‌بندی تولید نمود. مراحل ساخت کاغذ دیواری عبارتند از:

ساخت کاغذ در این مرحله ورقه‌های کاغذ مورد نیاز همچون سایر کاغذها با استفاده از تنه درخت تولید می‌شود.

  • زیرسازی: پیش از چاپ الگوی مربوطه بر کاغذ، زمینه آن باید زیرسازی شود. این عمل با چسباندن لایه‌ای از PVC بر سطح کاغذ انجام می‌شود.
  • چاپ: چهار تکنیک متفاوت برای چاپ کاغذ دیواری وجود دارد؛ چاپ سطحی، کلیشه‌ای، سیلک اسکرین و غلتکی.
  • چسب زنی: کاغذ چاپ شده با لایه‌ای از چسب نشاسته مرطوب پوشانده و سپس خشک می‌شود.
  • بسته‌بندی: کاغذ دیواری براساس نوع استفاده آن (خانگی یا اداری) در ابعاد تعیین شده بریده و سپس به صورت توپی بسته‌بندی می‌شود و مشخصات و دستور عمل نصب آن بر روی برچسب‌هایی بر روی هر طاقه چسبانده می‌شود.

تاریخچه تولید کاغذ دیواری در واقع از چین باستان آغاز می‌شود. اول به دلیل آنکه چینی‌ها مخترع کاغذ بودند و دوم از آنرو که آنها کاغذ برنج را ۲۰۰ سال پیش از میلاد بر دیوارهای خود می‌چسباندند. در قرن ۸ میلادی یک زندانی چینی راز کاغذ را بر عرب‌ها فاش نمود که در نتیجه آنها نیز دانش کاغذسازی را به اروپا منتقل نمودند. از آن پس بسیاری از اروپائیان متمول به هنرمندان سفارش کاغذهای نقاشی شده در ابعاد وسیع را جهت نصب بر دیوارهای منازل خود می‌دادند، اما کاغذ دیواری واقعی با پیدایش صنعت چاپ متولد شد. در دوران رونسانس، کاغذ دیواری که با استفاده از تکنیک چاپ کلیشه چوبی تولید می‌شد، در میان اشراف اروپا محبوبیت یافت. از زمان قرون وسطی، طبقه تراز اول جامعه عادت به نصب فرشینه‌های تزئینی بر دیوارهای منازل خود داشتند. این فرشینه‌های تزئینی هم به اتاق رنگ می‌داد و هم به عنوان لایه‌ای عایق میان دیوار سنگی و فضای داخلی عمل می‌کرد و در نتیجه گرمای درون اتاق را حفظ می‌نمود. با این همه این فرشینه‌ها بسیار گران قیمت بودند، از اینرو تنها افراد فوق العاده ثروتمند توانایی تهیه آن را داشتند.

بررسی بازار

با توجه به قیمت گزاف کاغذ دیواری‌های خارجی که عمدتا از کشورهای ترکیه ، آلمان و ایتالیا تهیه می‌شوند و قیمت آنها گاهی تا ۱۴۰ هزار تومان به ازای هر رول نیز می‌رسد ، واحدهای داخلی بسیار محدودی در حال حاضر تولید کننده کاغذ دیواری می‌باشند . با توجه به رشد مسکن و ساخت و ساز در کشورهای در حال توسعه مانند ایران نیاز به دکور و پوشش‌های دیوار هم درحال گسترش است به ویژه اینکه پوشش‌های دیوار باید هر چند سال یکبار تعویض گردند و نرخ کاغذ دیواری‌های خارجی بسیار بالا می‌باشد ، نیاز واحد داخلی با رعایت استانداردهای جهانی و تطابق با کیفیت روز دنیا ، با هزینه‌های کمتر و قیمت به مراتب مناسب تر از کاغذهای دیواری خارجی بسیار ضروری است.

سرمایه گذاری مورد نیاز

برای احداث یک واحد تولید کاغذ دیواری به ۳۷ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. بازدهی طرح حدود ۳۵ درصد می باشد و حدود ۳ سال می توانید سرمایه اولیه خود را برداشت نمایید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث یک واحد تولیدی ارائه شده است:

مزایای اجرای طرح

با توجه به مواردی چون جلوگیری از خروج ارز، تامین بخشی از تقاضای داخلی، نصب ساده و راحت برای عموم، صرف‌جویی در زمان، کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح و همچنین دارای تنوع گسترده بودن و درنتیجه داشتن مخاطب زیاد، همچنین دارا بودن دو شاخصه اصلی نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب میتوان طرح را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری ارزشمند معرفی نمود.

امتیاز کاربران: 2.53 ( 2 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی