سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن تولیدی

طرح توجیهی تولید سولفید سدیم، ایده سرمایه‌گذاری

هر آنچه که لازم است در مورد طرح توجیهی تولید سولفید سدیم بدانید!

سولفید سدیم ترکیبی شیمیایی است که در صنایع مختلفی مانند چرم‌سازی و ابریشم مصنوعی کاربرد دارد. این ماده دارای رنگ زرد یا قرمز آجری است و به سه دسته پرک، شکسته و متبلور تقسیم می‌شود. تولید این ماده باید در انطباق کامل با استاندارد شماره 2074 باشد و محدودیت‌های خاصی در صادرات و یا واردات این محصول پرکاربرد وجود ندارد. طرح توجیهی تولید سولفید سدیم می‌تواند ایده سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی باشد که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود.

چرا طرح کارآفرینی تولید سولفید سدیم ایده خوبی است؟

چرا طرح کارآفرینی تولید سولفید سدیم ایده خوبی است؟

سولفید سدیم پتانسیل خوبی برای صادرات دارد و این کار می‌تواند با سودآوری بسیار بالایی همراه باشد. این ماده در صنعت کاغذسازی و همچنین در کشاورزی کاربرد‌های فراوانی دارد و این می‌تواند ضرورت تولید آن را توجیه کند. کشور‌هایی مانند آلمان، فرانسه و امریکا سالانه مقادیر زیادی از این محصول را مصرف می‌کنند. خوشبختانه کشور ما در زمینه تولید این محصول بسیار خوب عمل کرده است و به خودکفایی رسیده است.

اکنون کشور ما نیازی به وارد کردن این محصول ندارد و امکان صادرات سولفید سدیم به کشور‌های منطقه نیز فراهم شده است. فناوری مورد نیاز برای تولید این محصول پرکاربرد و همچنین ماشین‌آلات مورد نیاز همگی در کشور ما موجود هستند که این به معنی پتانسیل بالای صادر کردن این محصول است. طرح توجیهی تولید سولفید سدیم می‌تواند ایده بسیار جالبی برای کارآفرینی در کشور ما باشد.

کاربرد‌های استراتژیک سولفید سدیم

  • برای درست کردن رنگ‌های نساجی گوگردی و همچنین در رنگرزی منسوجات و ابریشم مصنوعی می‌توان از این ماده استفاده کرد. البته از سولفات مس نیز می‌توان به عنوان جایگزین سولفید سدیم در این صنایع استفاده کرد.
  • برای تولید کاغذ‌های تحریر و روزنامه نیز از این محصول استفاده می‌شود که این به معنی وجود کاربرد‌های زیاد دیگر برای سولفید سدیم است.
  • سولفید سدیم در بعضی از واکنش‌های شیمیایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آنجا به عنوان احیا‌کننده ضعیف کاربرد دارد.
  • در صنعت کشاورزی نیز از این ماده به عنوان انگل‌کش استفاده می‌کنند که این کاربرد بسیار بزرگی است.

طرح توجیهی تولید رنگ های متال کمپلکس به این مقاله مرتبط است که پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید.

ماشین‌آلات مورد نیاز برای این طرح توجیهی

  • مخزن رقیق‌سازی و برج جذب
  • مخزن ذخیره‌سازی S2H
  • راکتور و متعلقات همراه
  • تبخیر‌کننده یک مرحله‌ای و پرک‌ساز
  • دیگر متعلقاتی که برای خط تولید لازم است.

هزینه‌های ثابتی که طرح توجیهی تولید سولفید سدیم لازم دارد

  • زمین، ساختمان و تاسیسات گوناگون
  • لوازم اداری به همراه ابزارآلات تولیدی
  • حق انشعاب و هزینه‌هایی که قبل از بهره‌برداری لازم است
  • باید مقداری بودجه نیز برای هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده کنار گذاشت .

کد آیسیک مربوط به این صنعت

کد آیسیک مربوط به سیستم بین‌المللی دسته‌بندی استاندارد صنایع مختلف است. کدگذاری روشی مناسب در سطح زنجیره‌های تولید است و سال‌های درازی است که شرکت‌ها از این روش برای تعیین هویت کالا‌ها، قطعات، مدارک و غیره استفاده می‌کنند. کد آیسیک ماده مورد بحث ما 1421412310 است. لازم به ذکر است که آیسیک مخفف عبارت International Standard Industrial Classification است.

کد تعرفه گمرکی مرتبط با فناوری تولید سولفید سدیم

تعرفه معیاری عددی است که با توجه به آن جایگاه کالا در هنگام ترخیص شناسایی می‌شود. در هنگام ورود کالا باید تعرفه گمرکی پرداخته شود که این به مقدار حقوق ورودی قابل‌پرداخت اشاره دارد. تعرفه گمرکی در ارتباط با سیستم‌های خاصی مانند اداره گمرک، حمل و نقل و غیره طراحی می‌شود. این طراحی در بستر تاریخ قابل اجرا است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. سولفید سدیم دارای کد تعرفه گمرکی 28331100 است.

بررسی مختصر فناوری تولید سولفید سدیم

سولفید سدیم را معمولا به یکی از روش‌های زیر تولید می‌کنند:

  1. در نتیجه واکنش بین سود سوز‌آور و سولفید هیدروژن
  2. روش احیای سولفات سدیم با استفاده از زغال و یا گاز
  3. از طریق ترکیب سدیم با گوگرد و الکترولیز نمک طعام

موردی مانند دسترسی به مواد اولیه، راندمان و کیفیت محصول نوع روش مورد استفاده در طرح توجیهی تولید سولفید سدیم را تعیین می‌کنند.

احیای سولفات سدیم با استفاده از زغال سنگ

در اینجا برای تولید سولفید سدیم به زغال سنگ و سولفات سدیم نیاز است و این‌ها مواد اولیه لازم برای تولید محصول مورد نظر هستند. خوشبختانه این مواد اولیه به صورت طبیعی در کشور ما یافت می‌شوند. روش ساخت به این صورت است که باید سولفات سدیم و زغال سنگ را به نسبت 2 به 1 با هم ترکیب کرد و حدودا 5 درصد کربنات سدیم را نیز به این ترکیب افزود.

احیای سولفات سدیم با استفاده از زغال سنگ

کربنات سدیم هم به عنوان کاتالیزور عمل می‌کند و هم در برابر هر گونه اسید آزاد نقش خنثی‌کننده دارد که این کمک زیادی به فرآیند تولید می‌کند. سپس لازم است که مخلوط به‌دست‌آمده را در داخل یک کوره انعکاسی با درجه حرارت 1000 درجه سانتیگراد قرار داد تا عمل احیا در عرض 2 تا 5 ساعت انجام شود.

خاکستر سیاه محصولی است که از این کوره استراخ می‌شود و باید آن را سرد و خرد کرده و چندین بار با دقت شستشو داد. سولفید سدیم از این ماده در درجه حرارت 50 درجه سانتیگراد به دست می‌آید. سولفید سدیمی که از این روش به دست می‌آید دارای رنگ قهوه‌ای مایل به زرد است. اگر علاقه‌مند به استخراج بلور‌های سفید سولفید سدیم هستید، لازم است نیم درصد سیانور سدیم را قبل از بلورسازی به مایع اضافه کنید.

طرح توجیهی تولید زغال فشرده (بریکت) به این مقاله مرتبط است که پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید.

روش سود و سولفید هیدروژن

در اینجا سود ذخیره‌شده در مخزن‌ها به سود 38 درصد تبدیل شده و وارد برج می‌شود. سود در اینجا با گاز سولفید هیدروژن واکنش می‌دهد و محلولی بنام سولفیدات سدیم در نتیجه این واکنش تولید می‌شود. چنین واکنشی در دمای 50 درجه سانتیگراد و فشار 3 اتمسفر صورت می‌گیرد.

ترکیب به‌دست‌آمده بعد از عمل جذب وارد مرحله بعدی می‌شود. ناگفته نماند که در اینجا محصول ایجاد‌شده را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد. قسمتی از این محصول را می‌توان به عنوان سولفید هیدروژن سدیم وارد تانک کرده و ذخیره نمود. در صورتی که لازم باشد، این محصول دارای قابلیت تغلیظ و پرک شدن نیز است.

در این طرح توجیهی تولید سولفید سدیم به دلیل بازار خوب سولفید سدیم، کلیه محصولات به صورت سولفید سدیم 60 درصد پرک ایجاد خواهد شد. در نتیجه، سولفید هیدروژن سدیم که اینک در داخل راکتور است، دوباره با سود 38 درصد واکنش داده و محلول Na2S در نتیجه این امر تولید می‌شود.

سپس سولفید سدیم تولید‌شده وارد تبخیر‌کننده می‌شود و با استفاده از جدا‌کننده بخارات خارج می‌شود. اینک ماده حاصله وارد بستر شناوری می‌شود که در آن سیلندری از آب سرد قرار دارد. حال لایه‌هایی از مایع سولفید سدیم به سیلندر می‌چسبند و در اثر برودت هوا به صورت کریستالی می‌توان آن‌ها را از سیلندر جدا کرد. ماده حاصله سپس وارد دستگاه پرک‌ساز شده و به صورت پرک خارج می‌شود.

سپس پرک‌ها وارد بخش بسته‌بندی شده و به انبار ارسال می‌شوند. بسته‌هایی که در اینجا ایجاد می‌شوند معمولا 25 تا 50 کیلوگرمی هستند که این اندازه‌ای استاندارد برای مصرف و فروش است.

وضعیت عرضه و تقاضای سولفید سدیم

در ادامه بررسی طرح توجیهی تولید سولفید سدیم بهتر است نگاهی به وضعیت عرضه و تقاضای این محصول بیندازیم. اگر به آمار واردات محصولات شیمیایی در سال‌های اخیر توجه کنید، متوجه می‌شوید که سولفید سدیم در مقایسه با دیگر محصولات شیمیایی بسیار کم به کشور وارد شده است.

وضعیت عرضه و تقاضای سولفید سدیم

با نگاهی به وضعیت صادرات این محصول درمی‌یابیم که تولید این محصول در داخل کشور در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد. واحد‌های نیمه‌تمام زیادی نیز برای تولید سولفید سدیم در کشور موجود است که تکمیل شدن این واحد‌ها به معنی افزایش تولید این محصول در کشور ماست. سولفید سدیم یکی از محصولات شیمیایی غیرنفتی است که خوشبختانه میزان صادرات آن به نسبت واردات بسیار بیشتر است.

وضعیت واحد‌های فعال تولید‌کننده این محصول

واحد‌های فعال تولید سولفید سدیم در کشور ما در استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان، سمنان، گیلان، قزوین، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و البرز هستند که استان‌های مرکزی و تهران در این میان بیشترین تولید را دارند. در صورتی که واحد‌های نیمه‌کاره موجود در سراسر کشور نیز تکمیل شوند، صادرات سولفید سدیم در کشور تا حدود زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

چه استفاده‌هایی می‌توان از طرح توجیهی تولید سولفید سدیم کرد؟

  • دریافت وام بانکی از بانک‌ها و موسسات مختلف کشور
  • استفاده از طرح تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده
  • آگاهی یافتن از همه منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح
  • تخمین ریسک و میزان سود این کار قبل از شروع طرح
  • تخمین دوره بازگشت سرمایه که این می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی بهتر شود .
  • روش کار و اطلاعات دیگر را می‌توان مشاهده کرد .
  • اخذ مجوز‌های لازم از سازمان‌های دولتی از جمله سازمان تعاون
  • کارآفرینی و ایجاد کسب و کاری با درآمد خوب
  • مطالعه مجموعه طرح‌های توجیهی منجر به ایجاد نوعی دید اقتصادی بهتر در شما خواهد شد.
  • طرح توجیهی تولید سولفید سدیم برای طرح‌های کارآفرینی و دانشجویی بسیار مفید است.

طرح اشتغال‌زایی تولید سولفید سدیم و ارائه افق‌های بیشتر

طرح اشتغال‌زایی تولید محصول سولفید سدیم دید شما را بسیار گسترش خواهد داد و در پایان مطالعه طرح می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد این پروژه کارآفرینی کسب کنید. میزان سود و زیانی که در این مسیر ممکن وجود داشته باشد نیز از طریق تخمینی ساده قابل بررسی است که این اهمیت زیادی در مسئله مدیریت ریسک دارد.

چنین طرح‌هایی کاملا منطبق بر استندارد‌های مورد تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند و می‌توانند مورد قبول بانک‌ها و موسسات دولتی قرار بگیرند. طرح‌های اشتغال‌آفرینی همواره مفید بوده و راه را برای پیشرفت بیشتر کشور باز می‌کنند. کارآفرینی نیاز اساسی دنیای امروز است و طبیعتا هر گونه طرح جدید و جذابی در این زمینه منجر به رائه افق‌های بیشتر خواهد شد.

نظر شما چیست؟ طرح توجیهی تولید سولفید سدیم چه مزیت‌ها و کاربرد‌هایی به همراه دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای مشاوره و سفارش طرح توجیهی تولید سولفید سدیم با اعداد و ارقام به روز و اختصاصی با نرم افزار کامفار (فایل word , pdf) جهت اخذ جواز تاسیس و تسهیلات بانکی می توانید با شماره 09120085243 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز نویسنده

امتیاز کاربران: 4.25 ( 1 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی