سفارش طرح توجیهی
نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن کشاورزی

طرح پرورش زعفران گلخانه ای نیاز آبی کم،درآمد بالا

کشور ایران با بیش از ۹۰ درصد از تولید جهانی زعفران ، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده زعفران در دنیا به شمار می رود. لذا تولید و ارائه محصولی با کیفیت مطلوب و بر اساس نیاز و انتظارات مشتری و بازار می تواند موجب توسعه پایدار تجارت زعفران شود.

پیاز زعفران مرغوب موجود، مناسب گلخانه و مزرعه ،ارسال به سراسر کشور، جهت تهیه و خرید با ما تماس بگیرید : ۲۸۴۲۱۵۰۸-۰۲۱ داخلی ۳
شماره واتس اپ : ۰۹۳۹۴۷۱۰۴۶۲
قبل از ورود به کسب و کار کشت گلخانه ای زعفران نیاز به اطلاعات اولیه و کلی از قبیل :

سیستم کلی طرح پرورش زعفران گلخانه ای ( ایروپونیک یا بدون خاک) – مزایا و معایب طرح پرورش زعفران گلخانه ای در مقایسه با کشت مزرعه ای – متراژ مورد نیاز جهت شروع – آب و خاک مناسب زمین – امکانات و‌ لوازم مورد نیاز گلخانه زعفران – بازدهی و سود و سرمایه مورد نیاز را دارید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

سیستم کلی زعفران گلخانه ای( ایروپونیک یا بدون خاک)

در روش کشت گلخانه ای زعفران (بدون خاک) که ابتکار کشور چین و فردی به نام ژائوجی بوده است، بایستی ابتدا پیازهای زعفران را در ماه های خرداد الی تیرماه و یا هفته اول مرداد ماه (چنانچه پیاز متعلق به منطقه ی سردسیری باشد) تهیه کنید.

تهیه پیاز مناسب

البته بهترین زمان جهت تأمین و خرید پیاز خردادماه می باشد زیرا پیازهای زعفران در خواب کامل به سر می برند. در خردادماه نقل و انتقال و جابجایی ها پیاز در گل انگیزی و تشکیل گل در قسمت های مرکزی پیاز تأثیر منفی و شوک ایجاد نمی کند.

پس از تهیه پیاز، آن ها را در شرایطی که تهویه و رطوبت مناسب و نور کنترل شده دارد، نگهداری می کنند و در اواسط مرداد ماه الی اول شهریورماه پس از ضدعفونی و پاکسازی پیازهای زغفران را به مکان پوشیده (گلخانه) منتقل می کنند و در طبق های چوبی در سایزهای دلخواه چیده می شوند.

نمای داخلی گلخانه زعفران

در طول 3 ماهی که پیازها در گلخانه قرار دارند و کشت اصلی شروع می شود کنترل هایی از قبیل نور ، دما و رطوبت روی آن ها اعمال می شود و در نهایت اواسط یا آخر آبان ماه گلچینی انجام شده و پس از آن پیاز ها به زمین منتقل می شوند.

گلدهی زعفران در محیط گلخانه

در فاصله آذر ماه الی انتهای اردیبهشت ماه تحت تیمارهایی خاص به لحاظ کود آبیاری و محلول پاشی قرار می گیرند (سوای غنی سازی خاک) و این چرخه ی انتقال از گلخانه به زمین و از زمین به گلخانه همه ساله تکرار می شود.

سیستم کلی کشت گلخانه ای زعفران ( ایروپونیک)

مزایا و معایب طرح پرورش زعفران گلخانه ای در مقایسه با کشت مزرعه ای

مزایا

    • قابل کشت در سراسر ایران و دنیا (به غیر از زمین هایی که غرقاب هستند)
    • قابل اجرا در متراژ های پایین
    • مصرف آب کم
    • نیروی کاری کم
    • کنترل شرایط جوی که بر روی گلدهی و گیاه اثر منفی و مخرب دارد که باعث می شود محصول با کیفیت تری به نسبت مزرعه ای تولید کنید.بنابراین می توانید محصولتان را با قیمت بالاتری به فروش برسانید.
    • عملیات برداشت بسیار آسان گل زعفران
    • تولید محصولی با کیفیت بسیار بالا به لحاظ شکل ظاهری محصول (طول رشته ی کلاله ی بیشتر و قلم درشت تر) و نیز به لحاظ کیفیت رنگ، طعم و عطر که متأثر از سه فاکتور پیروکسین- کوروپیروکسین و سافرانال می باشد، بالاتر است

مقایسه رنگ و عیار زعفران گلخانه ای و مزرعه ای

معایب

  • با توجه به اینکه فرآیند کشت گلخانه ای زعفران به صورت تلفیقی از گلخانه و زمین میباشد،بزرگترین ایرادی که میتوان به این نوع کشت گرفت،در زمان انتقال به خاک میباشد که برای هر صد متر گلخانه تقریبا بین ۳تا ۵ هزار متر زمین مورد نیاز میباشد.
  • پیاز در آذرماه پس از دوره گلدهی برای تغذیه باید به زمین منتقل شود. که این نقل و انتقالات هزینه نسبتا بالایی دارد.

زمین های غرق آب

زعفران گلخانه ای و مزرعه ای در مناطقی که که زمین های آن غرق آب است قابل کشت نمی باشد.

توجه داشته باشید هرچه تغذیه پیاز، آبیاری و محلول پاشی در زمانی که زیر خاک هست،با دقت بیشتری انجام شود،در زمان برگشت به گلخانه شما دارای میزان بیشتری کلاله خشک میباشید.

متراژ مورد نیاز گلخانه و زمین

ابتدا نیاز به یک فضای سرپوشیده می باشد. متراژ و ابعاد فضا می تواند متفاوت باشد که به صورت معمول از ۱۵۰ متر فضا استفاده می کنند.از هر سازه ای (ساختمان آجری – گلی – سیمانی – کاه گلی و مشمایی می توان استفاده کرد).

نمایی از یک گلخانه زعفران سیمانی - آجری

زمین مورد نیاز برای ۱۵۰ متر گلخانه حدود ۴۰۰۰ متر می باشد که از آب و خاک مناسب برخوردار باشد که برای اطمینان قبل از شروع بایستی آب و خاک زمینتان را آزمایش کنید.

آب و خاک مناسب زمین کشت پیاز

    • خاک: ترجیحا لومی ، لیمونی رسی و شنی و PH آن بین ۷ الی ۸ باشد.
    • آب: EC آب آبیاری حداکثر ۲ میلی موس بر cm

EC چیست؟

  • مقدار آب مصرفی در هر هکتار: بسته به مناطق مختلف حدودا ۴۵۰۰-۳۰۰۰ متر مکعب

امکانات و‌ لوازم مورد نیاز طرح پرورش زعفران گلخانه ای

    1. پیاز درشت (۲۰-۳۰ گرمی) ، برای ۱۵۰ متر گلخانه حدود ۶ تن پیاز نیاز است . (هر چقدر درشت تر باشد محصول بیشتری می دهد)

پیاز مناسب گلخانه زعفران

    1. سالن ، اتاق یا گلخانه مسقف که در آن بشود، هم دما و‌رطوبت را کنترل کرد و هم تاریک نگه داشت .
    2. قفسه هایی با فاصله ۴۰ سانتیمتر در ۵ طبقه
    3. طبق های چوبی به اندازه ۱ متر در ۷۰ سانتیمتر با لبه پنج سانتیمتری

نمونه ای از طبق های چوبی

  1. کولر آبی
  2. مه پاش یا رطوبت ساز
  3. دماسنج و رطوبت سنج
  4. سنسور کنترل دما و رطوبت

بازدهی و سود و سرمایه مورد نیاز

بازدهی کشت و کار زعفران چه گلخانه و چه مزرعه از سال دوم به بعد می باشد که در نهایت اقتصادی و توجیح پذیر می شود.از هر تن پیاز سال اول (در صورتی که میانگین وزن پیازها ۲۰-۳۰ گرمی باشد) حدود یک کیلو زعفران خشک و از سال دوم به بعد از هر تن پیاز حدود ۲ کیلو زعفران خشک (پوشال) برداشت می کنید.

سرمایه مورد نیاز در حال حاظر در سال ۹۸-۹۹ برای متراژ فوق (۱۰۰ متر) حدود ۷۰-۸۰ میلیون تومان می باشد که عمده این هزینه صرف خرید پیاز می شود.

پیاز زعفران

برای اطلاع از ریز هزینه ها پیشنهاد می شود طرح توجیهی کشت گلخانه ای زعفران را تهیه فرمایید.

با این مقایسه سوای این که همه ساله یک هزینه انتقال از گلخانه به زمین و زمین به گلخانه در روش گلخانه ای مشهود است و با به کارگیری شیوه ی گلخانه ای و اجاره ی زمین هایی ارزان در نقاطی از کشور که اقلیم زعفران کاری نیست، شما کدام یک از شیوه های کشت توضیح داده شده را انتخاب می کنید؟

موفقیت در این کسب و کار

اولین و مهمترین عامل موفقیت در هر کسب و کاری داشتن اطلاعات فنی و تکنیکی آن کسب و کار است که می توانید این تکنیک ها و اطلاعات را از طریق دو راه کسب کنید: یا از طریق کار اموزی در آن کسب و کار یا اگر متخصصان آن حوزه دوره های اموزشی برگزار می کنند اطلاعات مورد نظر را از این طریق فرا گیرید.

این کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا شما برای شروع کار نیاز به داشتن اطلاعاتی همچون : تاسیسات و لوازم مورد نیاز ، نکات مهم در هنگام خرید پیاز مناسب ، آفات پیاز، نقره کردن پیاز ها،انبارداری پیازها،دما و رطوبت مورد نیاز گلخانه در هر بازه زمانی،انتقال پیاز به زمین ، محلول پاشی دارید که توسط خانم دکتر جوکاری می توانید صفر تا صد این کسب و کار را در دوره آموزش حضوری و آنلاین کشت زعفران به روش گلخانه ای و مزرعه ای ببینید و در حین کار از پشتیبانی های ایشان برخوردار شوید.

سوالات خود را می توانید در بخش نظرات از ما بپرسید (بدون عضویت) تا کارشناسان همین بخش در کمتر از ۵ دقیقه به شما پاسخ دهند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • درآمد کشت زعفران گلخانه ای

امتیاز کاربران: 3.85 ( 7 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

124 دیدگاه

  1. سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    برای فضای گلخانه نیاز به نور طبیعی هم می باشد ؟!
    این کسب در آپارتمان هم میشود انجام داد؟

    1. سلام و احترام
      بله اگر نور طبیعی بخوره داخل گلخونه بهتره و نور زیادی هم لازم نیست.
      در اپارتمان نمیشه انجام داد چون زمین مزروعی برای بازگشت پیاز هم لازمه که از اذر تا خرداد میره زیر خاک پیازا.
      بهتره که ساختمون گلخونه و زمین نزدیک به هم باشن

  2. سلام امروز اتفاقی باسایتتون آشناشدم حدود ۵۰متر فضا دارم وزمین برا انتقال چقدر هزینه لازم دارم تابتونم کارو شروع کنم درضمن شمال غربی استان گلستان هستم آیا میشه اینجا پرورش داد ممنون از زحماتتون

    1. با سلام و احترام
      اگر زمینتون که قراره برای بازگشت پیاز ازش استفاده کنید قرقابی نیست ینی خاکش رطوبت زیادی نداره میتونید در شمال این کار رو انجام بدید.
      هزینه ها رو نمیشه عدد دقیق داد چون هم میشه از تجهیزات بسیار ساده استفاده کرد و هم ممکنه از تجهیزات گلخانه ای بسیار مدرن استفاده کنید ولی بیشترین هزینه ای که می کنید برای پیاز است.و این هزینه ها هم فقط یکبار و سال اول انجام میشه.

  3. سلام ببخشید یه سوال دارم – اگه سال اول که گذشت یک تن پیاز رو که به خاک منتقل کردیم فرمودید پیازچه رشد میکنه و تکثیر میشه جوری اضافشو میشه فروخت . میخواستم بدونم بصورت میانگین یک تن پیازچه کاشته شده چقدر پیازچه دختری جدیتر تولید میکنه . حدودا بفرمایید ممنونتون میشم

    1. با سلام و احترام
      شما اگر زعفران تولید می کنید اصلا نباید نگران فروشش نباشید مخصوصا اگر گلخانه ای کشت بشه که بسیار هم باکیفیته. این محصول تو ایران بسیار خواهان داره و نخواهد موند رو دستتون.باز هم اگر خواستید دوره کاشت زعفران در گلخانه و مزرعه رو میتونید شرکت کنید که اموزش بازاریابی و فروش داخل سرفصل هاش هست.

  4. سلام
    این ز مینی که برای 100 مترگلخانه 4000 مترلازمه ایا میشه اززمین باغ تامسون بادرختای دوسه ساله استفاده کرددرمازندران ممنونم

    1. با سلام و احترام
      باید بررسی بشه که چقدر فضای خالی وجود داره و وضعیت آب و خاک زمین هم باید آزمایش بشه.

  5. سلام
    هزینه خرید پیاز درشت برای ۱۰۰متر گلخانه چقدره؟
    لطفا زود جواب بدین میخام توی دوره شرکت کنم

    1. با سلام و احترام
      هنوز پیاز امسالی قیمت گذاری نشده .
      پارسال حدود ۶ تا ۸ تومن بود قیمت هر کیلو پیاز سورت شده

  6. سلام و وقت بخیر
    آیا میشه داخل زمین نکاشت و در داخل همون طبق ها خاک ریخت و تغذیه کرد؟
    و اینکه از طبق های پلاستکی هم میشه استفاده کرد؟

    1. با سلام و احترام
      متاسفانه این امکان وجود نداره و زمین کشاورزی لازمه برای بازگشت پیاز ها. طبق ها میشه پلاستیکی استفاده کنید و مشکلی ندارد ، ولی بهتره که چوبی باشه.

  7. سلام خسته نباشین ایا برای کشت گلخانه ای زعفران نیاز به زمین ازاد هم هست یا فقط یه گلخانه مثلا70 متری کافیه

    1. با سلام
      فصل خرید پیاز زعفران از اردیبهشت ماهه و در این ماه فروشمون شروع میشه
      پیازهای سورت شده و مخصوص گلخانه زعفران هم داریم بله
      اردیبهشت با ما تماس بگیرید:۰۲۱۲۸۴۲۱۵۰۸

    1. با سلام
      اگر پیازهاتون سورت شده و تغذیه شده و وزن بالا باشه سال اول حدودا بین ۸۰۰ گرم تا یک کیلو از هر تن میده و از سال دوم حدود ۲ کیلو پوشال قلمدار میده

    1. با سلام
      درامد گلخانه زعفران ماهیانه نیست به صورت سالیانه هست
      سال اول مشخص نیست چقدر محصول بده از سال دوم اگر پیازهاتون وزن بالا و سورت شده مخصوص گلخانه باشه از هر تن حدود ۲ کیلو پوشال قلمدار برداشت میشه که قیمت امروز پوشال قلمدار کیلویی ۷۶۰۰/۰۰۰ تومان هست.

      1. ممنون.سال اول حدودی هم نمیدونید چقدر زعفران میشه برداشت کرد؟دورتون کی برگزار میشه؟پشتیبانی بعد از دوره هم دارید؟

        1. بستگی به کیفیت(تغذیه شده) و وزن پیازهاتون داره اگر با کیفیت و وزن بالا باشه حدودا ۸۰۰ گرم تا ۱ کیلو میده از هر تن
          دوره آموزش حضوری و آنلاین کشت زعفران به روش گلخانه ای و مزرعه ای ۲۳ اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد.بله از طریق گروهی تلگرامی و یا تماس تلفنی با مدرس دوره (خانم دکتر جوکاری) در ارتباط خواهید بود و پشتیبانی میشید.

  8. سلام با تشکر از سایت خوبتون
    یه سوال واسم پیش اومده ممنون میشم راهنمایی کنید
    پیاز ها رو از چه ماهی باید بخریم و ایا شما موجود دارید؟
    مه پاش موجود دارید؟

    1. با سلام
      خواهش میکنم لطف دارید.
      فصل خرید پیاز از اردیبهشت شروع میشه
      بله از اردیبهشت تامین میکنیم پیاز سورت شده مخصوص گلخانه ای زعفران.
      مه پاش هم موجود داریم به تلگرام یا واتس اپ شماره زیر پیام بدید کاتالوگ رو خدمتتون ارسال کنیم
      با شماره زیر تماس بگیرید.
      ۰۹۳۹۴۷۱۰۴۶۲

    1. با سلام
      زمین اگر ندارید بایستی اجاره کنید.از ماهای اذر تا خرداد زمین لازمتون میشه.بدون زمین قابل اجرا نیست

    1. با سلام
      بسته به بودجتون باید ابتدا سازه ای (هر سازه ای میشه اجری مشمایی سیمانی گچی و…) بزنید به نحوی که پنجره برای روشنایی داشته باشه؟ چند متر در نظر دارید؟

  9. تشکر از راهنمایی تون
    سال دوم به چه خاطر دوبرابر برداشت میکنم مگه سطح زیر کشتم همون ۱۰۰ متر نیست و میزان پیاز کشت شده همون ۶تن نیست

    1. با سلام
      چون پیاز اون یکسالی که دست خود شما است در زمین با شرایط خاصی تغذیه دهی میشه و از سال دوم به بعد بازدهی بیشتری خواهد داشت.

      1. یعنی همون ۶ تن پیاز در ۱۰۰ مترمیکاریم و بخطر اینکه پیازمون دوساله میشه قدرت نامیه بیشتری پیدا میکنه ومحصول بیشتری میده؟

        1. بله همون پیاز،شما فقط یکبار هزینه پیاز و تجهیزات رو خواهید پرداخت و هر ساله از همون ها استفاده می کنید.
          پیازهای زعفرانی که شما سال اول از کشاورز می خرید تغذیه نشده ان و قدرت کافی رو ندارن. ولی از سال دوم همون پیاز تغذیه دهی میشه – در اون 6،7 ماهی که داخل خاک هستن، آذر تا خرداد.

          1. خواهش میکنم . باز هم سوالی بود در خدمتتون هستیم.

  10. آیا امکان پرورش زعفران در یالن سر پوشیده (سوله)با ارتفاع 7 متر و با استفاده از نور مصنوعی وجود دارد؟

    1. با سلام و احترام
      ارتفاع خیلی بالاست و باید با پلاستیک یه سازه دیگه ای با ارتفاع حداکثر 3 ، 3.5 متر تو همون سوله ایجاد کنید، نور باید طبیعی باشه اگر میشه پنجره ای در سوله ایجاد کنید.

  11. با سلام و احترام
    من امروز بطور تصادفی با موضوع پرورش زعفران گلخانه ای آشنا شدم و از صبح تا حالا در حال تحقیق هستم. من مجذوب این کار شدم.
    سوال::
    1. دوره های آموزشآموزشیدر سال 98 کجا و در چه تاریخی برگزار می شود؟
    2. آیا با توجه به اینکه دو روز دیگر مرداد ماه آغاز میگردد، هنوز فرصت راه اندازی و بهره وری از گلخانه وجود دارد؟

    3. بازار فروش محصول کجاست؟

    4. در منطقه ما که تابستانهای گرم و خشکی دارد و به دمای بالای 50 درجه میرسد آیا میتوان کاشت کرد ؟ کولر آبی جوابگو نیست!

    1. با سلام و احترام
      1- دوره آموزشی پرورش زعفران گلخانه ای در تاریخ 18 مرداد 98 در تهران خواهد بود.
      2- بله هنوز فرصت کشت دارید.
      3- بازار فروش در کل کشور دارید و مشکای از بابت فروش این محصول نیست ، در دوره ها هم بازار یابی و فروش اموزش داده میشه و راهکار داده میشه.
      4- در جنوب کشور و در بوشهر انجام شده ولی با کولر ابی نشدنیه و باید سیستم سرمایش قویتری در گلخانه پیاده کنید.

  12. سلام ، دوره آموزشی جدید دارید؟ هزینه دوره الان چقدر هست؟ در سطح کوچک خونگی مقرون به صرفه هست؟ مثلا 25 متر فضای گلخونه و 2000 متر زمین کشاورزی؟ در این سطح چقدر سرمایه اولیه نیاز هست؟

    1. سلام
      بله مرداد ان شاالله ، هزینه دوره حدود 500 هست.
      بلهحداقل با 15 متر میشه شروع کرد.
      25 متر حدودا 20 تا 25 میلیون سرمایه میخاد ولی این بسته به متریال داره یکی ممکنه با سرمایه کمتر هم این متراژ رو جمع کنه.

  13. سلام،سال اول حدودا چقدر زعفران خشک محصول می‌دهد،آیا هزینه اولیه رو که کردیم رو در میاره؟

    1. سلام سال اول مشخص نیست و نمیتونیم عدد به شما بگیم ،بازدهی اصلی از سال دوم به بعده چون پیاز نیاز به تغذیه دهی داره و 6 ماهی که پیاز درخاک هست عمل تغذیه دهی بروی اون انجام میشود.

  14. بنده همه مطالب رو مطالعه كردم.مقدار سود براي حدودا ١٠٠ متر گلخانه و ٤٠٠٠ زمين چه مقدار هست در سال؟؟؟؟؟

    1. با سلام
      در 100متر حدودا 6 تا 7 تن پیاز میشه طبقه بندی کرد و از سال دوم به بعد در بهترین حالت حداکثر تا 15 کیلو زعفران میشه برداشت کرد.

    1. سلام
      خرداد معمولا پیاز ها از خاک درمیان و عملیات اماده سازی روشون انجام می گیرد و تا شهریور انباز می شوند.

  15. سلام ببخشید تو استان زنجان این کار قابل انجامه ؟
    چون منطقه ای سرد سیره و در زمستون ها برف میباره میخواستم بدونم در اذر ماه که پیاز به زمین منتقل میشه و کل زمستون رو تو خاک میمونه سرمای شدید و بارش برف باعث سرما زدگی پیاز ها نمیشه ؟

    1. سلام
      این روش در اکثر مناطق ایران قابل انجامه و زنجان هم میشه بله، نقاط سردسیر شرایط خاصی داره که توی دوره کشت زعفران گلخانه ای خود مهندس عباسنیا توضیحات دقیق تری میگن بهتون یکی از روش ها برای مناطق سردسیر اینه که پیاز توی عمق بیشتری دفن بشه تا اسیب نبینه.

      پیشنهاد میکنیم دوره ایشون رو شرکت کنید تا ضمن آموزش کامل ،پشتیبانی قوی هم تا پایان کار داشته باشید. با تشکر

  16. سلام و درود
    اگر ما قادر به کنترل نور باشیم ، و قادر به افزایش رطوبت تا ۹۹.۹ درصد .با آزمایش خاک منطقه حاصلخیز زعفران و درصد کود هایی که داده اند تا بازده حداکثر شود، میتوان با تامین آن به صورت ایروپونیک دقیقا در درصد های موجود در خاک زمین ،دوره انتقال به خاک را حذف کرد؟
    درصد ها با موفقیت در فضایی آزمایشی به صورت ایروپونیک تامین شده اند!
    فقط مشکل ما زمان تامین مواد غذایی زمان کود دهی به صورت ایروپونیک است ،چون محیط خاک با محیط بخار در هوا فرق دارد،

    1. با سلام و احترام

      تیم تحقیقاتیه مهندس عباسنیا هم دارند روی این موضوع کار میکنند و نتیجه اش تا آبان ماه مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد .

  17. با سلام
    آیا امکان کشت زعفران در ارتفاع کمتر از 100 متر از سطح دریا مقرون به صرفه هستش چون شنیدم که کشت زعفران در ارتفاع 1300 تا 2300 از سطح دریا بهترین حالت برای کشت می باشد

  18. با سلام. قیمت هر کیلو پیاز خوب ۲۵ گرمی چقدر هست؟ البته در خرید عمده. چون قیمت های بسیار متفاوتی رو میشنویم. باتشکر

    1. با سلام
      قیمت دقیق خرداد ماه مشخص میشه.حدودا بین 5 تا 8 هزار تومانه و بسته به وزن پیاز قیمتش متفاوته

  19. با سلام لطفا توضیح دهید تفاوت طرح توجیهی احداث گلخانه زعفران (آپدیت دی ۹۷)
    ۳۰,۰۰۰ تومان
    با طرحی توجیهی کشت گلخانه ای زعفران
    ۳۵,۰۰۰ تومان درچیست ؟

    1. با سلام
      طرح توجیهی کشت گلخانه ای زعفران که 35 تومن هست برای سامان کارا نوشته شده و فرمت سامانه کارا هم به صورت خلاصه است حدود 9 صفحه.
      طرح توجیهی اپدیت دی ماه بخش مالی طرح هست و حدود 24 صفحه که سرفصل ها و جدول خلاصه طرح توجیهی درتوضیحات محصول هست.

      هر دو این طرح های توجیهی ، صرفا بررسی مالی می باشند.

    1. با سلام و احترام
      در کشت گلخانه ای زعفران ، سرمایه بستگی به متراژ گلخونه شما داره و اینکه چه قدر رو زیر کشت ببرید.برای 100 متر گلخونه در 5 طبقه با 6؛7 تن پیاز حدودا 50 میلیون سرمایه لازمه و 4هزار متر زمین کشاورزی. و فرض بر اینه که شما ساختمان گلخونه و 4هزار متر زمین برای بازگشت پیاز به خاک رو دارید چون در این هزینه اورده نشده .
      هزینه ای که گفته شد برای تجهیزات و پیاز هاست.

  20. سلام
    فکر کنم قبلا نظری نوشتم ولی در سایت ثبت نشده
    شما طرح رو پیشنهاد دادین
    ولی مشکل اصلی پیدا کردن پیاز سالم و مورد اطمینان هست
    شما آیا برای فروش پیاز جایی را معرفی میفرمایید که پیاز سالم بدست کسانی که نیاز به این نوع پیاز دارن برسه !؟
    وگرنه بازدهی عملی طرح بعد چند سال هست عملا نه بعد یک یا دوسال

    1. سلام
      بله توی دوره به شما تامین کننده پیاز معرفی میشه که به سراسر ایران هم ارسال دارن.خودتون هم اگر یه جستجو بزنید کسان زیادی هستن که فروشنده پیاز زعفران هستند. شما هر چند سالی که بخواید میتونید از این پیاز ها استفاده کنید و پیاز ها تکثیر میشه هر سال و از بین نمیره.

  21. سلام خسته نباشید خواستم بدونم که سال اول که پیاز خوبی گیرمون نمیاد یعنی پیاز با وزن 20 تا 25 گرم گیرمون نمیاد پس بهتر نیست که سال اول پیاز هارو که خرید همون موقع به زمین 4000 هزار متری انتقال بدیم که سال بعد پیازهایی با وزن بالا داشته باشیم و دیگر به گلخانه انتقال ندیم یعنی سال اول هیچ برداشتی نکنیم و پیاز یکسال کامل زیر خاک بمونه

    1. سلام
      این چند ماهی که پیاز داخل خاک هست از اذر تا خرداد (فصل خواب پیاز) باید بره توی خاک درصورتیکه شما اردیبهشت، خرداد پیاز رو میخرید نمیشه خرداد که فصل بیداری پیاز هست اون رو برد توی خاک، تغذیه دهی در خاک شرایطی داره که در دوره ها به شما گفته میشه تا بهترین بازدهی رو از سال دوم داشته باشید . سال اول رو هم کشت کنید بهتره

  22. سلام
    آیا پیاز بعد از انتقال به زمین ، خود را با شرایط وفق میدهد و از خاک تغذیه کند؟چون در گلخانه خاک که وجود ندارد

    1. سلام
      بله هنگامی که در خاک هست شرایطی داره که هم تغذیه دهی انجام میشه و هم ابیاری (1تا 4 مرتبه بسته به منطقه)

  23. با سلام
    آیا پیازهارو میشه در طبقات چوبی که دارای خاک هست درون گلخانه کشت کرد که دیگه احتیاجی به زمین 4000 متری نباشد؟

    1. با سلام و احترام
      این امکان وجود نداره چون پیاز در زمین در فواصل مشخص از هم کاشته میشه و بسته به منطقه 1 تا 4 مرحله هم آبیاری نیاز دارد.

  24. با سلام و خسته نباشید. بنده در حال حاظر ۲۰۰۰ متر گلخانه فعال کشت خاکی دارم که مشغول کاشت و بر داشت خیار گلخانه ای هستیم.لطفا بفرمایید آیا میشه طرح شما رو در یطح وسیع ۲۰۰۰ متر گلخانه آماده اجرا کرد و نتیجه مطلوب گرفت که قاعدتا میتونه چند کارگر رو هم مشغول کار کنه و در غیر اینصورت میشه یک قسمت ۱۵۰ متری از گلخانه رو جدا سازی کرده و در کنار کشت خیار کشت زعفران رو هم پیش برد؟

    1. با سلام
      بله شما در هر متراژی چه در سطح خونگی و چه در سطح صنعتی میتونید این کار رو انجام بدید، بله هم میتونید 150 متر از گلخونه تونو جدا کنید و در کنار محصول دیگه تون این محصول رو هم داشته باشید.

  25. با سلام و تشکر از شما چند مورد را می خواستم سئوال کنم که فکر کنم سئوال خیلی ها باشه. ممنون اگه توضیح کامل بدین. تا الان بیش از چهل تا سایت و مقاله در این مورد باز کردم که همگی عین هم مطلب گذاشتن و همگی به همین موارد خلاصه و کلی اشاره کردن . همه جا حرف از 100 متر جا برای گلخانه و 40 تا 50 میلیون برای راه اندازی شده ولی ظاهرا به جای 100 متر 4100 متر لازم است و همچنین هزینه های احتمالا زیاد انتقال و کاشت 6 تن پیاز از گلخانه به زمین و مجددا در زمان کاشت، انتقال از زمین به گلخانه که هیچکدام از مقالات به این مسئله مهم اشاره نکردن.
    حالا اگه شما دوست عزیز به این دو سئوال من جواب بدین نکته ابهام را رفع کرده ونیز اعتماد بینندگان این سایت را جلب نموده تا در کلاسهای شما شرکت کرده و هزینه 500 هزار تومن را با جان و دل پرداخت کنند.
    1- ایا می شود به جای انتقال پیاز به زمین ، پیازها را ر جعبه های مقوایی یا چوبی ریخته و در جای خنکی با ضشایطی مخصوص نگه داشت که دیگر نیاز به 4000 متر زمین نباشد.؟
    2 – اگر جواب منفی است لطفا بفرمائید هزینه این دو بار انتقال و نگهداری از پیازها در این مدت ر خاک چقدر
    است ؟
    از اینکه طولانی شد خیلی خیلی پوزش می خوام . اگر محبت کنید پسخ بدین ممنون میشم.
    ارادتمند شما اویسی.

    1. با سلام و احترام
      برای شروع کار شما به یک سالن یا گلخانه 150 متری نیاز دارید که 100 مترش زیر کشت میره و 4 هزار متر زمین

      1-خیر.تو سطح کم میتونید این کار رو انجام بدید اما 100 متر زیر کشت حدود 7 تن پیاز لازم دارید که این مقدار رو نمیتونید توی سبد انتقال بدید.
      2-بعد از برداشت یک بار باید انتقال دارید به خاک-هزینه ها شامل:شخم،کارگر برای کاشت پیاز ها،کود و اگر زمین از گلخانتون فاصله داره هزینه انتقال،هزینه آبیاری بسته به منطقه بین 1 تا 4 مرتبه لازم دارید.

  26. سلام آیا از لحاظ زمانبندی امکان این هست که ما دو سری پیاز داشته باشیم و سالی دوبار از گلخونه استفاده کنیم؟؟ یعنی وقتی یکه سری پیاز در حال استراحت در خاک است یک سری در حال گلدهی باشد؟

    1. سلام
      با توجه به اینکه از اذر به بعد فصل خواب پیاز زعفران می باشد این امکان وجود ندارد و باید در زمین دفن شود.

  27. سلام!
    به نظر شما به صرفه نبست که ما هرسال پیاز رو‌از تامین کننده تهیه کنیم جای اینکه بخاهیم این همه دردسر انتقال به خاک و تکثیر رو طی کنیم؟

    1. با سلام
      خیر به صرفه نیست چون با کاشت پیاز در خاک هم پیاز تون از سال دوم تکثیر میشه و پیاز مازاد رو میتونید بفروشید و هم باید بره توی خاک تا برای سال بعد اصطلاحا شارژ شود و بتوانید بازدهی بهتری در برداشت از سال دوم داشته باشید.

    1. با سلام و احترام
      EC آب آبیاری حداکثر ۲ میلی موس بر cm و PH خاک زمین برای بازگشت پیاز ، بین ۷ الی ۸ باشد.

  28. سلام
    مشخصات مه پاش و اینکه از کجا میشه خرید رو میشه بگید و همچنین لیست کامل تجهیزات مورد نیاز
    متاسفانه کلاس 21 دی شیراز که فعلا لغو شده اگه میشه راهنمایی کنید تا برای شروع اینا رو خریداری کنم تا تاریخ کلاس مشخص بشه.ممنون

  29. چرا جها کشاورزی نجف اباد اصفهان میگوید توجیه اقتصادی ندار من نمیونم چکار کنم

    1. سلام
      توجیه اقتصادی دارد، شما از سال دوم به سود اوری هم میرسید، جهاد منطقه شما اگر اینجوری گفته حتما اطلاعات غلط دارند.

  30. با سلام وخسته نباشید چند تا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین چون سوال خیلی هاست مخصوصا اونایی که می خوان دوره رو شرکت کنن 1- اولین سوالی که پیش می یاد اینکه چرا باید هزینه 500 هزار تومانی رای برای دوره چند ساعت بپردازیم که شاید اصلا به کار ما نیاد ایا در این دوره کتاب یا مقالات یا نقشه های اماده و… به شرکت کننده ها می دهید و یا خیر فقط سخنرانی می باشد 2- شما می فرمایید 30 میلیون هزینه اولیه ایا این بوجه با وضع دلار الان دو برابر نشده و اینکه هرکسی برای اولین بار با این مقاله اشنا میشه جز جای 100 متری چیز دیگه ای نداره مثلا نمی دونه طراحی داخلی گلخونه چطور باید باشه و یا اون قفسه هایی که درست شده در عکس بالا چطور باید بسازیم ایا نقشه داخلی در دوره خواهند داد بعد دمای داخلی و یا نحوه سیم کشی و ابرسانی پیازها این ها به نظرم چیزهایی نیست که بشه فرد خودش پیاده کنه یا برق کاری رو بیاره پیاده سازی کنه 3- در مورد انتقال پیاز به زمین ایا این زمین می تونه زمین دیم بدون اب باشه یا فقط باید زمین ابی باشه چون زمینی که اب داشته باشه هیچوقت خالی نمی مونه تشکر از شما و سایت خوبتون

    1. با سلام
      دانش فنی یه کسب و کار خیلی بالاتر از این قیمته و جناب مهندس عباس نیا تجربه چند سالشون رو در اختیار کار آموزان قرار میدن،صفر تا صد این حرفه رو اموزش میدن و بعد از دوره هم رایگان پشتیبانی میشید،تمام کار اموزانی که در دوره ها شرکت کردن گلخانه شون رو راه اندازی کردن عکس های گلخانه رو میتونید در کانال ما یا در همین مطلب مشاهده کنید.زمین بدون اب امکانش نیست اما به اب کمی نیاز داره که با تانکر این مشکل قابله حله.هزینه راه اندازی در حال حاظر برای 150 متر گلخانه 40 تا 50 میلیونه.تمام موارد اعم از رطوبت،دما،احداث گلخانه،انتقال پیاز به زمین و … اموزش داده میشه

  31. سلام
    وقت بخیر
    میشه به صورت ریزتر توضیح بدین که 30میلیون اولیه بابت چه مواردی هزینه میشه؟
    و اینکه اگه بخوایم از امروز شروع کنیم نتیجه داره یا نه؟

  32. سلام.دوره جدیدتون کی شروع میشه؟میتونیم فیلم آموزش را تهیه کنیم؟چون دوره اصفهان برگزار شده.

    1. سلام
      هفتمین دوره به زودی برگزار خواهد شد و اطلاعیه شو داخل همین مطلب و کانال تلگرام قرار می دیم.

  33. سلام.. شما گفتین اگه پیاز زعفران بین 20 تا 25 گرم باشه راندمان برداشت بالا میره.. ایا به راحتی میشه پیاز با کیفیت با این وزن پیدا کرد و خرید؟ الان تو بازار قیمت همچین پیازی کیلو چنده؟؟

    1. با سلام
      بله ما تامین کننده پیاز رو در اختیارتون میزاریم و میتونید از طریق اونها پیاز ها رو تهیه کنید.

  34. سلام خسته نباشید ببخشیدامکان مشاوره تلفنی هم هستش چون من ازکلاسهی آموزشی عقب افتادم

  35. لطفا روشن کنید مزایای این طرح را نسبت به کشت سنتی زیرا چیزی که معلوم است هزینه انتقال پیازها بین گلخانه و زمین اضافه میشود جوندگان و آفات هم در ۶ ماهی که در زمین هست اثر خود را می گذارند یک بار در سال هم برداشت بیشتر نیست راندمان هم زیاد فرقی نمی کند لطفا بیشتر روشن کنید.ممنون

    1. با سلام
      این گفته ها و آمار و ارقام تجربه های مهندس عباسنیاست که 4،5 ساله توی این کاره و 3 تا گلخونه هم دارن در نقاط مختلف ایران.توجه داشته باشید که روش کشت روش نوین هست و از سال دوم به این رقم دست خواهید یافت.

  36. با سلام در مورد زمین منظور چه نوع زمین زمین زراعی آماده که باید کود داده بشه و آبیاری بشه یا زمین بایر ممنون

  37. با سلام
    شما دو تا پکیچ طرح توجیهی رو در سایت قراردادین یکی احداث گلخانه ایروپونیک زعفران یکی هم کشت گلخانه ای زعفران فرقشون با هم چیه.؟

    1. با سلام
      یکی برای سامانه کاراست(قیمت 50 هزار تومان) جهت ثبت در سامانه و اخذ تسهیلات و دیگری اطلاعات مالی طرح هست که ریز محاسبات رو توی 25 صفحه اوردیم و سرفصل های طرح رو مشخص کردیم.

  38. باسلام وعرض تشکر بابت راهنمایی های خوبتان مامی خوایم کشت آیروپونیک زعفران از ابتدای کار تاانتهای مسیر را ازشما یادبگیریم باید چه کار کنیم آیا کتابی جهت آموزش کامل کشت آیروپونیک زعفران دارید که خریداری کنیم یا در کلاس آموزشی باید شرکت کنیم؟برای ثبت نام درکلاس باید چه کنیم وهزینه اش چقدره؟
    باسپاس فراوان

    1. با سلام و احترام
      کتاب یا جزوه اموزشی نداریم و در سطح وب هم نیست. پیشنهاد میکنیم فقط دوره ها رو شرکت کنید تا اموزش کامل و تخصصی رو از کسی که تجربه داره و خودش توی اینکار هست کسب کنید.
      هزینه دوره 495 هزار تومن هست برای ثبت نام به آیدی تلگرام ما یا با چت آنلاین سایت ارتباط بگیرید:

      آیدی تلگرام جهت رزرو دوره : https://t.me/etojihico و ۰۹۳۹۴۷۱۰۴۶۲ شماره ما در واتس اپ

  39. ضمن تشکر از تدوین مقاله و راهنمائیهاتون ، می خواستم بپرسم با احتساب حدود 30 میلیون برای راه اندازی در 100 متر گلخانه ، پس تکلیف حدود 4000 متر زمین برای بازگرداندن پیازها به خاک چی می شه ، بنده مثلا الان حدود 1000 متر فضا برای گلخانه دارم ولی زمین اضافی برای کشت پیازها در خاک ندارم ، تکلیف چیه ؟

    1. با سلام و احترام
      30 میلیون بدون احتساب قیمت زمین و ساختمان هست.اگر 4000 متر زمین رو ندارید بایسی اجاره کنین.
      با تشکر

  40. سلام شما در بالا توضیح دادید که برای کشت به این روش 30 میلیون سرمایه لازم میباشد اما در پایین همین صفحه گفته شده که 232 میلیون اگه میشه یه توضیح بدید که با چقدر سرمایهداولیه میشه کار رو شروع کرد

    1. با سلام و احترام
      این طرح توجیهی که 232 میلیون زدیم ظرفیتش بالاتره
      شما با 30 میلیون میتونید در 100 متر گلخونه کار را شروع کنین که در این 30 میلیون قیمت زمین و ساختمان سازی لحاظ نشده

  41. سلام چطور میشه با شما ارتباط برقرار کرد
    شماره که داده شده در سایت ارتباط برقرار نمیشه
    و اگر ادرس مشهد رو بدین حضوری بیایم ممنون میشم

  42. با سلام

    ای کاش سرفصل های کتاب رو هم در سایت قرار میدادید که بدونیم چه سرفصل هایی در کتاب موجود است. با تشکر

    1. با سلام
      توضیحات داخل صفحه محصول داده شده است.اما این محصولات مناسب کشت به روش ایروپونیک نیست و مخصوص روش قطره ای می باشد.اگر مایل به اموزش کشت به روش ایروپونیک هستید می توانید در دوره حضوری شرکت کنید.

  43. باسلام
    ممنون از توضیحات زیباتون . لطفا درخصوص کاشت زعفران به صورت گلخونه ای دقیقتر توضیح دهیدبا جزییات کامل شما خیلی کلی گفتید .

    1. سلام وقت بخیر ببخشید من یک سالن ۱۰۰ متری در ارتفاع ۳متر نیم دارم خواستم ببینم چند تن پیاز زعفران میشه کشت کرد در کشت گلخانه ای و هر تن پیاز زعفران در سال اول چقدر زعفران خشک میده ؟(ببخشید من آمارهای مختلف بدستم رسیده خواستم بدونم درحقیقت این آمار چه جوریه ممنون

      1. با سلام
        حدود ۶ تن پیاز لازم دارید و زمین ۴۰۰۰ متری جهت انتقال پیاز به زمین بعد از برداشت (اذر ماه)
        بستگی به پیازتون داره هرچقدر درشتتر باشه محصول بیشتری میده که متوسط وزن پیازهاتون باید ۲۰-۳۰ گرمی باشه
        فرض بگیریم میانگین پیازتون ۲۰-۳۰ گرمی باشه از هر تن سال اول حدود یک کیلو برداشت میشه و از سال دوم حدودا دو برابر برداشت دارید.

        اگر سوالی واستون پیش اومد همینحا بپرسید خدمتتون جواب میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی