نمونه بیزینس پلننمونه بیزینس پلن کشاورزی

نحوه پرورش آلوئه ورا در مزرعه و سود آن

سفارش طرح توجیهی

گیاه آلوئه ورا (ویکی پدیا) به دلیل داشتن ویژگی های خاص از جمله: تحمل شرایط کم آبی، گرمای هوا و خواص دارویی از دیرباز در مناطق خشک گرمسیری و نیمه گرمسیری و حاره ای به عنوان گیاه زینتی و همچنین گیاه دارویی کشت می شده است .

به علت رویش در مناطق بیابانی به نام «لاله بیابان» نیز مشهور است. این گیاه هم اکنون در جنوب ایران در استان های هرمزگان و بوشهر به صورت اهلی و در سایر نقاط به صورت گلخانه ای کشت می شود.

الوئه ورا مخصوص جنوب ایران است

در ادامه به بررسی مناطق قابل کشت آلوئه ورا ، نحوه کشت ، فصل و روش برداشت ، اجزای اقتصادی و قابل فروش ، حداقل متراژ توجیح پذیر ،مقدار سودی که از این حداقل کسب می کنیم ، تعداد پاچوش در حداقل متراژ و خریداران برگ آلوئه ورا می پردازیم .

آلوئه ورا در چه مناطقی کشت می شود

مناطق اصلی کشت فضای باز (مزرعه) در استان های گرمسیری ایران از جمله استان هرمزگان به ویژه بندر لنگه، بندر سیریک ،ارتفاعات بشاگرد ،روستای نصیرابی میناب ، 35 کیلومتری بندرعباس در قلعه قاضی، بندر خمیر ،بندر کنگ ، بندر مقام، قشم ،بوشهر ، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان می روید.

این گیاه در پانصد سال قبل ،از آفریقا به جزیره قشم آورده شده است.

از آنجایی که محل استقرار این طرح در مزارع جنوب کشور پیش بینی شده تمامی امکانات لازم اعم از نهاده های اولیه، نیازهای اکولوژی و…. جهت کشت آلوئه ورا مهیا می باشد.

این محصول به دلیل کشت آسان و تولید کم هزینه و نیاز آبی کم به عنوان یک گیاه مهم و مقرون به صرفه جهت کشت و سودآوری در مناطق جنوبی کشور به حساب می آید.
سایر مناطق مشابه آب و هوایی در استان های جنوبی فراوان می باشد که می تواند برای کشت و تولید این گیاه دارویی مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی در اینفوگرافیک زیر مناطق مناسب کشت باز و گلخانه ای آلوئه ورا نشان داده شده است.

اینفوگرافیک مناطق مناسب کشت باز و گلخانه ای آلوئه ورا

آلوئه ورا در استانهای شمالی (گیلان ،مازندران، رشت و…) اصفهان، تهران و… فقط به صورت گلخانه ای کشت می شود زیرا دمای استانهای مشخص شده در زمستان به منفی می رسد.

شرایط پرورش آلوئه ورا

آبیاری گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا به آبیاری زیادی نیاز ندارد؛ زیرا آبیاری به شیب و بافت زمین، فصل زراعی، کشت مختلط، روش آبیاری و وجود و سرعت بادهای گرم در منطقه بستگی دارد.
آبیاری به روش های مختلف ثقلی(فارو های کم عمق) ، قطره ای و بارانی امکان پذیر است . به طور کلی با توجه به اقلیم منطقه و گرمای هوا بایستی هر ۷-۱۰ روز یک بار آبیاری می شود.

نیاز آبی الوئه ورا

همچنین نکته مهم منظم بودن آبیاری می باشد، زیرا نظم در آبیاری عملکرد ژل را افزایش میدهد.

در آبیاری بیش از حد یا خیلی کم، برگ های گیاه شروع به خشک شدن و تحلیل رفتن ژل می کند و ممکن است رنگ برگ ها زرد یا قهوه ای شده و در نهایت گیاه از بین برود.

خشک شدن و تحلیل رفتن ژل آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا شدیدا نیازمند خاکی با زهکش بالاست. از این رو می توان از مخلوط ماسه (بادی) یا سنگریزه با خاک اصلی برای گیاه استفاده کرد.این گیاه در ماسه خالص به رشد مطلوب دست نمی یابد. بهترین خاک ،خاک شنی لومی می باشد

به طور کلی، خاک مناسب باید دارای: 1/3 خاک رس (خاک مزرعه) + 1/3 ماسه بادی + 1/3 خاک برگ باشد، تا تأثیر فوق العاده بر رشد گیاه آلوئه ورا داشته باشد.

خاک مناسب کشت

نیاز کودی و مواد غذایی پرورش آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی کم توقع است، ولی چنانچه خواستار شادابی همیشگی و تولید برگهایی مملو از ژل می باشید.باید قبل از کشت در سال اول به مزرعه یا گلخانه حتما ۵۵_۴۵ kg / h فسفر، ۶۵_۵۵ kg / h ازت، ۴۵_ kg / h۳۵ پتاس به اضافه ی کودهای حیوانی (مرغی و دامی) کاملا پوسیده اضافه نمود.سپس عملیات آفتاب دهی (soilsolariztion) و در پی آن کشت پاجوش صورت پذیرد.

نیاز کودی

نور مناسب کشت

بهتر است پاجوش آلوئه ورا نور را به صورت مستقیم دریافت نماید، البته چنانچه اشعه مستقیم در تماس با گیاه قرار گیرد، ممکن است گیاه را بسوزاند.
رشد گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا) با باد گرم و آفتاب شدید رابطه معکوس دارد. در این حالت برگها به رنگ قهوه ای روشن در می آیند و رشد آن متوقف و از فعالیت گیاه به شدت کاسته می شود.

مقدار نور مفید

چنانچه پاجوش در گلدان و درون منزل نگهداری می شود، می بایست آن را در مکانی آفتاب گیر یا پشت پنجره قرار داد، و بهتر است گلدان هر روز چند ساعت در محیط خارج از منزل قرار داده شود.

دما و رطوبت مورد نیاز

آلوئه ورا گیاه بومی مناطق گرم و خشک است، از این رو تحمل گرما و خشکی را دارد. حداقل و حداکثر دمای قابل تحمل برای این گیاه ۱۰-۵۰ درجه سانتی گراد و بهترین دما برای رشد گیاه بین ۲۰-۳۰ می باشد.

دما مناسب کشت

معمولا دمای محیط رشد آن می بایست بالاتر از ۲ درجه سانتی گراد باشد. آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که در صفر درجه سانتی گراد از بین می رود. این گیاه در هوای مرطوب نیز به خوبی رشد می کند و نیاز به آبیاری کمتری دارد.

PH مناسب (شوری)

میزان تحمل پاجوش آلوئه ورا به شوری براساس مطالعات صورت گرفته، بین ۵ -۱۵ دسی زیمنس بر متر می باشد. افزایش شوری بالاتر از ۸ دسی زیمنس برمتر سبب کاهش کیفیت محصول می شود.

تحمل به شوری پاجوش

گیاه آلوئه ورا حدود ۹۹ تا ۹۹/۵ ٪ آب دارد و pH برگ آن حدود ۴ – ۴/۵ و برای کشت حدود ۶/۵ می باشد.

تک بوته هاى گیاه در محیط هاى طبیعى ، مقاومت خوبى در مقابل استرس هاى محیطى ندارند این گیاه یکسال کاشته شده و تا 8 سال مورد استفاده قرار مى گیرد.

نحوه کاشت و پرورش آلوئه ورا

تکثیر آلوئه ورا از راه بذر ،قلمه برگ و جداسازی پاجوش های حاصل از گیاه مادری انجام می شود .حالت طبیعی تکثیر آلوئه ورا غالبا از طریق پا جوش صورت می گیرد، به این صورت که پاجوش های تولید شده در اطراف پایه مادری به آرامی و با خارج کردن خاک اطراف آن طوری که ریشه هایش صدمه زیادی نخورد را بیرون آورده و در زمین و در محلی مناسب به صورت ردیفی می کارند.

نمایی از یک مزرعه الوئه ورا که به صورت ردیفی کشت شده

در روش جداسازی پاجوش ها از گیاه مادری ، هنگامی که 4 برگی باشد ،جداسازی انجام می شود.در صورت رشد مناسب بوته مادری هر بوته بین 1 تا 15 پاجوش در اطراف خود تولید می کند. هدف از کاشت ، برداشت ژل است .

جداسازی پاجوش ها

فصل و روش برداشت آلوئه ورا

ماه های آذر ، دى و بهمن ،زمان مناسب برداشت در استان گرمسیری می باشد.

در زمان برداشت هر سه ماه یک بار از هر بوته، 3-4 برگ کنارى برداشت می شود. پس از برداشت بلافاصله باید در محیطی کاملا بهداشتی اقدام به استخراج ژل نمود یا برگ ها را توسط کانتینرها ی یخچال دار به کارخانه فر آوری منتقل نمود.

فصل برداشت آلوئه ورا

اجزای قابل فروش گیاه

قسمت مورد برداشت آلوئه ورا ، برگ های گوشتی آن که به منظور استخراج عصاره یا صمغ برداشت و همچنین پاچوش های تکثیر شده می باشد.

استخراج ژل آلوئه ورا

حداقل متراژ توجیح پذیر

برای گلخانه حداقل زمین مورد نیاز کاشت این گیاه در ظرفیت اقتصادی ۱۰۰۰ مترمربع می باشد. در هر متر مربع ۴ بوته گیاه کشت می شود و برای مزرعه حداقل ۳۰۰۰ متر پیشنهاد میشود.

ارزش اقتصادی آلوئه ورا

در مجموع از ۴۰۰۰ بوته کاشته شده در گلخانه ۱۰۰۰ متری حدود ۲۰ تن محصول شامل برگ آلوئه ورا و حدود ۵ پاجوش فرزند به دست می آید. در مزرعه هر ۱۰۰۰ متر ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ پاجوش کشت می شود که به همین ترتیب میزان برداشت محاسبه می شود.

برای محاسبه درآمد کافیست قیمت خرید هر کیلو برگ آلوئه ورا که در حدود 900 تا 1200 در در حال حاضر (۹۸-۹۹) می باشد. را ضربدر میزان برداشت کنید. این درآمد به علاوه درآمد حاصل از فروش پاجوش ها می شود .

برای اطلاع از ریز هزینه ها و میزان سود، تعداد کارگران و… می توانید طرح توجیهی کشت گیاه آلوئه ورا یک هکتار (موجود در ظرفیت های ۱ تا ۴ هکتاری ) را تهیه فرمایید.

سرمایه گذاری اولیه نیز به اقلیم کشت گیاه بستگی دارد. در صورتیکه شرایط آب و هوایی اقلیم مناسب نباشد کشت گیاه حتما باید در گلخانه صورت پذیرد که هزینه ساخت گلخانه نیز بسته به امکانات و تجهیزات آن متفاوت می باشد.

نکته مهم در مورد این گیاه آن است که چند ساله بوده و هزینه های کاشت فقط مربوط به سال اول بوده و پس از آن چندین سال قابل برداشت می باشد. با توجه به اینکه تولید این گیاه به آب، کود و مراقبت زیادی نیاز ندارد لذا از سال دوم بیشتر از ۹۰ درصد تولید سود خالص می باشد.

خریداران برگ الوئه ورا

خریداران برگ گیاه نیز معمولا کارخانجات دارویی و غذایی و همچنین عطاری ها می باشند. البته با توجه به افزایش تقاضا نسبت به عرضه ، در حال حاضر شرکتهای متعددی هستند که محصولات کشاورزان را بصورت تضمینی خرید می نمایند و معمولا نگرانی بابت فروش محصولات وجود ندارد.

آموزش کشت الوئه ورا

با توجه به تجربیاتی که تا به الان از کارآموزان و علاقه مندان این حوزه کسب کرده ایم ۸۰ درصد آنهایی که شکست خورده و باعث نابودی سرمایه خود شده اند کسانی بوده که بدون اطلاعات فنی وارد این کسب و کار شده و یا نتوانسته اند محصول خود را به فروش برسانند.توصیه میکنیم قبل از ورود به این حوزه با اطلاعات کامل وارد شوید که میتوانید در دوره آموزش حضوری و آنلاین کاشت آلوئه ورا (گلخانه ای و مزرعه ای) شرکت کنید و از خدمات ما از قبیل :

  • سرکشی از مزرعه و گلخانه (در صورتی که در استان فارس هستید)
  • پشتیبانی حین کار توسط مدرس دوره خانم دکتر جوکاری
  • مشاوره و راهنمایی های لازم در مورد آنالیز آب و خاک زمین

سوالات خود را می توانید در بخش نظرات از ما بپرسید (بدون عضویت) تا کارشناسان همین بخش در کمتر از ۵ دقیقه به شما پاسخ دهند.

امتیاز کاربران: 4.15 ( 17 رای)
سفارش طرح توجیهی
دانلود رایگان طرح توجیهی

نوشته های مشابه

182 دیدگاه

  1. با سلام
    تکه زمینی در ۴۵ کیلومتری شیراز دارم میخواستم ازش بازدید کنید که آیا شرایط کشت آلوورا را دارد یا نه ؟لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. سلام یه شماره تماس جهت مشاوره و خرید و نحوه کاشت آلوورا میخاستم در جنوب شیراز، 4هکتار زمین دارم اماده کاشت، لطفا در واتساپ ب بنده اطلاع دهید، فرجی

  3. با سلام . ببخشید متراژ زمینم تو شهرستان میناب 1000 متر هستش میخواستم الوورا کشت کنم ایا تو این متراژ امکان همکاری برای خریدپاجوش و فروش محصول با شما با این متراژ هستتش؟

    1. سلام و احترام
      برای عقد قرارداد باید ۷۰۰۰ پاچوش به بالا خریداری کنین که برای حدود ۳ هزار متر زمین مزرعه مناسبه، این مقدار

  4. باسلام وسپاس،من در استان بوشهر شهرستان دشتستان هستم آیا در بین مزارع نخیلات میشه آلوئه ورا کشت کرد؟

  5. با سلام . ببخشید سمت شهرستان میناب تو یک از روستاهاش من قصد کاشت الوورا تو مزرعه رو دارم تو زمین حدود 600 متر اگه مناسب هست هزینه مورد نیاز حدودا چقد میشه برا خرید پاجوش و چه زمانی برایه کاشت مناسبه ؟ سمت ما هوای تابستون دو سه ماهی خیلی سوزانه ؟ لطفا راهنمایی کنید و اگه بخوام شروع بکار کنم حداقل چقد باید از شما پاجوش بخرم که شا تضمینی از محصولات من خرید کنید ؟

    1. با سلام و احترام
      زمین شما خیلی کمه برای مزرعه ۳۰۰۰ متر که شروع کنید خوبه.پاحوش رو اگر از شرکت طرف حساب ما بخرید بله خرید تضمینی هم دارن ولی حداقل خرید برای عقد قرارداد ۷۰۰۰ پاجوشه که برای ۳هزار متر زمین مزرعه مناسبه.
      زمان کاشت برای مزرعه وقتیه که هوا رو به گرمی میره مثلا برج ۱۲ و ۱.

  6. سلام من در شیراز هستم چطور میتوانم در شیراز با مشاور جهت کاشت آلوءه ورا تماس داشته باشم لطفا راهنمایی کنید

  7. سلام میبخشید برا گچساران میشه مزرعه زد و در ۱۰۰۰ متر چه تعداد پاجوش برای کاشت نیاز هست؟و چه ماهی برای کاشت مناسبه

    1. سلام و احترام
      اگر دمای منطقه تون بین 5 تا 55 درجه است خوبه و میشه مزرعه زد اگر نه گلخونه لازمه.
      زمان کاشت برای مزرعه وقتیه که هوا رو به گرمی میره مثلا برج ۱۲ و ۱.
      ۱۰۰۰متر گلخونه ۴هزار پاجوش نیاز داره

  8. سلام خسته نباشید
    جهت پرورش آلوئه ورا در شهرستان لارستان به صورت مزرعه ای میشه کاشت یا احتیاج به گلخانه داره؟ممنون از راهنمایی شما

    1. با سلام و احترام

      به صورت مزرعه ای میتونید کشت کنید آلوئه ورا رو در لارستان

  9. سلام قصد کاشت در شهرستان پارسیان ر 3 هکتار زمین دارم . برای دریافت اطلاعات تکمیلی و عقد قرارداد خرید پاپوش و فروش برگ کجا مراجعه شود؟

    1. سلام و احترام
      به واتساپ ما پیام بدید تا شماره دفتر شیراز رو بهتون بدیم برای هماهنگی عقد قرارداد.
      شماره واتساپ : ۰۹۳۹۴۷۱۰۴۶۲

  10. در خاوران جهرم آیا نیاز به گلخانه دارد.
    و در شهرستان پارسیان آیا بدون شید میشود کشت انجام داد رطوبت بالا و نور خورشید بخاطر رطوبت بالا سوزان نیست اما بادهای تند و گرم در ماه هایی از سال میسوزد
    ضمنا آیا امکان تهیه پاجوش فراهم است با چه قیمت و بصورت تضمینی آیا محصول بدست آمده را خریداری می‌فرمائید. ممنون

    1. سلام و احترام
      برای خاوران جهرم نیاز به گلخانه نیست حیر.
      پارسیان بله شید لازمه.
      بله اگر حداقل ۷۰۰۰ پاجوش به بالا خریدتون باشه قرارداد خرید تضمینی با شما میبندیم و محصولتونو هم برگ آلوئه ورا تولیدی و هم پاجوش تولیدی رو میخریم ازتون.
      برای اطلاعات بیشتر واتس اپ پیام بدید. ۰۹۳۹۴۷۱۰۴۶۲

  11. سلام توی تهران هم میشه کاشت نسبت به اب و هواش؟ اگ نمیشه کجا میتونیم بکاریم ک نزدیک ب تهران باشه؟

    1. با سلام و اخترام
      تهران میشه آلوئه ورا کاشت اما به صورت گلخانه ای.
      به صورت مزرعه فقط جنوب کشور امکان پذیر هست.

  12. سلام در منطقه فردوس خراسان جنوبی ۵ هکتار زمین دارم میخواستم بدونم بصورت مزرعه ای میشه اونجا کشت کرد یا نیاز به گلخونه داره؟

  13. سلام
    من یه زمین 1 هکتاری در نواحی نبست سرد سیر استان قم بخش خلجستان نزدیک به شهر تفرش دارم، و علاقه مند هستم که این زمین رو زیر کشت آلوورا ببرم. می خواستم بدونم که آیا می تونم بدون ساخت محیط گلخانه ای مطابق‌ اینفوگرافی بالا به کشت آلوورا بپردازم؟

    1. یا سلام و احترام
      مناطق سردسیر باید گلخونه ای کاشت کنید این محصولو.
      گلخانه ی زیاد پیشرفته ای هم نیاز نیست و فقط محیطی که برای گلخونه سرپوشیده کردید باید دما رو تا ۵ درجه بالای صفر نگه داره.

  14. سلام خدا قوت. ممنون از مطالب خوب و مفیدتون. بنده نزدیک به دو هکتار زمین کشاورزی با آب کافی در شهرستان نی ریز استان فارس دارم. آیا بنظرتون میشه اقدام به کشت الوورا در فضای باز کرد. و برای داشتن اطلاعات کامل و دقیق تر مثلا زمان کاشت و برداشت نحوه فروش و بازاریابی و…به چه صورت میتونم ازتون کمک بگیرم؟. در ضمن اگر کسی حاضر به سرمایه گذاری هست شراکتی هم کار میکنم چون سرمایه اولیه تهیه پاجوش و دیگر مواردش رو ندارم.

    1. با سلام و احترام
      نی ریز فک میکنم دما میاد زیر 5درجه، دما برای کاشت آلوئه ورا در فصای باز بهتره که بین 5 تا 55 درجه باشه.
      زمان کاشت زمانی که هوا رو به گرمی میره است و از الان تا مهر خوبه برای کاشت.
      برداشت هم ۵،۶ ماه بعد کااشت اولین برداشت خواهد بود به بعدش هر ۴ ماه حدودا.
      فروش و بازار رسانی هم، اگر پاجوش از ما بگیرید(حداقل ۷۰۰۰ عدد) خرید تضمینی داریم با عقد قرارداد محضری

  15. سلام وقت بخیر .پرورش الوورا 2هکتار در جنوب کشور بصورت مزرعه ای با شرایط خرید پاجوش از جناب عالی ومعرفی کردن زمین داری که نیاز به کار شراکتی دارد هستم 09374682970

  16. سلام
    چهار هکتار زمین در شهر مهران هم مرز با کشور عراق دارم . از نظر آب و هوا و خاک فکر میکنم مناسب باشه. میخوام علاوه بر کشت آلوئه ورا ، کارگاه فرآوری ژل هم همانجا بزنم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. با سلام و احترام
      نورآباد ، اگه دما زیر صفر میاد که قطعا میاد اونجا. شما باید به صورت گلخانه ای آلویه ورا رو کشت کنید.

  17. سلام

    آیا در شهر تنکابن میشه گیاه الوئورا را بدون گلخانه کاشت.
    متراژ زمین 600متر. چه تضمینی برای خرید برگ الوئورا هست

    1. با سلام و احترام
      تنکابن بایدگلخونه ای کشت کنید آلوئه ورا رو.
      تضمین ما برای خرید عقد قرارداد محضری است .

    1. سلام پاجوش ۳۰ تا ۴۰ سانت باربادنسیس قیمتش ۳ هزار تومن هست که ما داریم و حداقل خرید برای عقد قرارداد ۷۰۰۰ عدد می باشد..

  18. سلام برای فراوری آلوئه ورا در حدی که به توان به کارخانه دارها یا تولید محصولات آرایشی فروخت چه میزان سرمایه نیاز؟؟؟.
    و چه فرآوری باید صورت بگیره روی آلوئه ورا

    1. با سلام و احترام
      سرمایه مورد نیاز رو بایستی در قالب طرح توجیهی ارایه بدیم به شما چون نیازمند تحقیق و استعلام خط تولید و سایر هزینه هاست ،
      اگر مایلید طرح توجیهیش برای شما نگارش بشه از منوی سایت – سفارش طرح توجیهی – درخواستتون رو برای ما ارسال کنید تا هماهنگی های لازم با شما صورت گیرد.

  19. سلام در مطالب نوشتید آلوررا به نور مستقیم حساس است یعنی باید در گلخانه باشد؟ مزرعه در نجف آباد اصفهان

    1. با سلام و احترام
      در جنوب کشور فقط میشه در مزرعه کاشت این محصولو وشما در نجف آباد بایستی برای کنترل دما گلخونه احداث کنید.

  20. سلام من 2000 متر زمین در چناران ( خراسان رضوی نزدیک مشهد) دارم می خوام آلوورا پرورش بدم و فقط می خوام برای یک دوره پرورش بدم و سال بعد چیز دیگه میخوام بکارم ، آیا تا قبل از آبان و آذر که هوا سرد میشه و دما میره زیر صفر می تئنم برداشت کنم ؟ و آیا توجیه دارد ؟

    1. سلام
      چناران فقط به صورت گلخانه ای میتونید کشت کنید.به این صورتی که میفرمایید توجیح نداره و امکان پذیر نیست.کشت رو باز فقط مناطق جنوبی قابل کشته توی همین متن روی نقشه مشحص کردیم.

  21. سلام خسته نباشید وتشکر از راهنمایی هاتون ،من یک هکتار زمین کشاورزی دراستان بوشهر شهرستان جم دارم والان شخم زدم برای کشت الوورا من چجوری پاجوش تهیه کنم ؟قیمت پاجوش الان چقدره؟وآیا به صورت اقساطی پاجوش گیرم میاد و برای فروش برگ الوورا مشکلی پیش نمیاد ایا ضمانتی وجود داره برای خرید ؟ سپاسگذارم از پاسختون

    1. با سلام و احترام
      قیمت پاجوش هایی که ما موجود داریم در حال حاضر ۳ هزار تومنه -البته گونه باربادنسیس با سایز ۳۰تا۴۰ سانت – معمولا نقد باید بخرید پاجوشو . برای خرید از شما قرارداد محضری بسته میشه و هم برگ و هم پاجوش تولیدی تون رو به قیمت روز می خریم ، در صورتی که حداقل ۷۰۰۰ پاجوش از ما خریداری کنین.

  22. سلام من 2000متر گلخانه آماده دارم درتهران (شریف آباد)با تمام تجهیزات تا سال گذشته خیار میکاشتم الان قصد کاشت آلوورا دارم . جهت راهنمایی و همکاری با بنده تماس بگیرید.

  23. باسلام
    کشاورزی هستم از منطقه استان بوشهر،میخواستم بدونم که برای کاشت این گیاه بصورت فشرده و نزدیک به هم،چه تعداد پاجوش برای هر هکتار نیاز هست؟
    خیلی ممنونم

      1. ببخشید،ولی شما گفتید که برای هر متر مربع 3 عدد پاجوش نیاز هست،پس برای 10000 متربع 40000 تا پاجوش مگه نیاز نیست؟

        1. با سلام و احترام

          بله ولی در گلخانه در هر متر مربع ۴ عدد میشه کشت کرد. یعنی هر ۱۰۰۰ متر گلخانه حدودا ۴۰۰۰ پاجوش آلوئه ورا میشه کاشت.

          1. با سلام و احترام
            فاصله کاشت در مزرعه آلوئه ورا ۵۰ در ۵۰ در نظر گرفته میشه و در گلخانه ۳۰*۴۰

    1. با سلام و احترام
      بله به صورت گلخانه ای امکان کشت آلوئه ورا در شمال کشور وجود داره.

        1. سوالات خودتون رو اگر همینجا کامنت بزارید کارشناس مربوطه به صورت تخصصی سریعا جواب میدن،
          شماره تماس ما اگر در مورد دوره ها و یا طرح توجیهی سوالی دارید: ۰۲۱۲۸۴۲۱۵۰۸ و یا ۰۹۳۹۴۷۱۰۴۶۲

  24. سلام در منطقه ایستگاه تحقیقاتی کوثر فسا بخش شیبکوه هم قابل کشت هست در فضای باز با توجه به اینکه اب شور هست با ecحدود 8هزار در تابستان و حدود 6هزار در زمستان و تغییرات دمایی-2 تا 45درجه( البته -2 فقط در برخی از روزهای زمستان میرسه که درکل حدود 10 روز پراکنده به این دما میرسیم)؟؟؟؟ ابیاری غرقابی هست فعلا به نصب شید هم نیاز میباشد؟؟ با تشکر

    1. با سلام
      فسا فقط گلخانه ای کشت میشه و با همین اب میتونید گلخانه بزنید.مزرعه ای قابل کشت نیست منطقه شما

      1. سلام مجدد در زمین های اطراف فسا بصورت کشت باز خودم مشاهده کردم ولی زمستونا نمیدونم چطوری ازشون محافظت میکنن حتی در باغچه منزل خیلی از مردم فسا هم مشاهده کردم که بصورت فضای باز کشت شده و سرمای هوا گیاه رو از بین نبرده و اتفاقا از ژل اون هم استفاده میکنن زمین های ما 50 کیلومتری جنوب فسا هست حدودا در راستای شرقی جهرم قرار میگیره هواش از فسا گرمتره مخصوصا تابستونا با این شرایط بنظرتون میشه تو فضا ازاد تو زمینای ک عرض کردم خدمتتون کشت کرد؟؟ با تشکر

        1. با سلام و احترام
          با توجه به اینکه می خواید سرمایه بزارید بهتره که اصولی کار رو پیش ببرید و ریسک نکنید. بر طبق تجربیات ما منطقه شما و مناطقی که دمای آن در زمستان زیر ۰ درجه میاد بهتره که گلخونه ای انجام بشه تا متضرر نشید.

    1. با سلام و احترام
      سود کاشت آلوئه ورا برحسب متراژ زیر کشت متفاوته. در مزرعه هر هکتار حدود ۲۲ هزار پاجوش میشه کشت کرد که هر کدوم سالیانه حدودا ۴ تا ۷ کیلو برگ و حداقل ۵ عدد پاجوش فرزند قابل برداشت میدن .
      ۲۲۰۰۰*۵ کیلو میانگین برداشت برگ=۱۱۰۰۰۰ یا ۱۱۰ تن * قیمت حرید برگ در حال حاضر ۱۱۰۰ تومن، این درامد برگ تولیدی
      ۵*۲۲۰۰۰ پاجوش فرزند = ۱۱۰۰۰۰ * قیمت خرید پاجوش آلوئه ورا که متفاوته و باید قیمت گذاری بشه(از ۱۵۰۰ خرید میشه تا ۲۵۰۰) …
      سوالی هست در خدمتیم

  25. سلام خسته نباشید.من در آبادان یک زمین دو هکتاری دارم خواستم ببینم متناسب با شرایط آب و هوایی ما چه نوع آلوئه ورایی مناسب هست و اینکه گونه ی اصلاح نژادی که در کامنت ها عنوان شده بدون ایجاد سایه در آبادان امکان پذیر هست یا نه؟

    1. با سلام
      گونه گل زرد (باربادنسیس میلر) خوبه و نیازی به سایبان نداره.میتونید این گونه رو کشت کنید.
      اگر سوال دیگری دارید با کمال میل در خدمتتان هستیم همینجا کامنت کنید

    1. یا سلام و احترام

      حداکثر دمای قابل تحمل برای آلوئه ورا ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد و بهترین دما برای رشد گیاه بین ۲۰-۳۰ می باشد.

      در خدمتتون هستیم باز هم سوالی بود.

  26. سلام وقت بخیر.
    من میخوام یک گلخونه 3000 متری در نزدیکی یک روستا از توابع اردبیل احداث کنم در بخش مجوز میخواستم بدونم در یک شبانه روز یا بطور سالیانه مصرف دقیق آب برای آلوورا در این متراژ چقدر میباشد؟
    با 2 متر مکعب در روز میتوان آب گلخونه 3000 متری را تامین کرد؟

    1. با سلام
      نه تامین نمیکنه – روزی ۶ متر مکعب به ازای هر یوته لازم دارید که برای ۳۰۰۰ متر ۱۲ هزار بوته لازم دارید.
      اگر این مقدار نتونستید تامین کنید میتونید منبع یا استخر اب بزنید

  27. سلام.من ساكن بندرعباس هستم.خواستم در مورد كاشت آلوورا سوالاتي بپرسم.
    ١-قيمت خريد پاجوش از شما؟
    ٢-هزينه ي اوليه كاشت گياه واسه ١٠٠٠ متر مربع زمين؟(هزينه آبياري و كارگر و كود و …)
    ٣- قيمت فروش به شما و يا ساير كارخانجات؟
    ٤-هزينه ي مشاوره در صورت همكاري با شما؟
    ٥-هزينه ي آماده سازي طرح توجيهي؟

    1. با سلام و احترام
      پاجوشی که ما برای فروش داریم گونه باربادنسیس 30 تا 40 سانته، قیمت پاجوش در حال حاضر 3 تومنه.
      پیشنهاد ما اینه از 3000 متر برای فضای باز شروع کنید.هزینه اولیه فقط خرید پاجوش هست اگر آبیاری غرقابی دارید اگر نه که یه هزینه آبیاری قطره ای هم اضافه میشه ، یه هزینه ریز برای شخم و اینها هم هست.ولی بیشترین هزینه همون خرید پاجوشتونه. که برای فضای باز هر هزار متر 2 تا 3 هزار پاجوش میشه کشت کرد ، برای گلخونه آلوئه ورا هر 1000 متر میتونید 4000 پاجوش کشت کنید.
      قیمت خرید برگ الان کیلویی 1100 تومن و پاجوش تولیدی رو 2500 تومن ما میخریم.
      برای سفارش طرح توجیهی از منوی سایت این گزینه رو انتخاب و درخواستتون رو بفرستید .

      سوال دیگری هست با کمال میل در خدمتیم.

      1. خوب اگه در فضاي١٠٠٠متري سر باز، ٣٠٠٠ پاجوش كشت كنيم،در طي يكسال چه مقدار پاجوش و چند كيلو برگ ميشه برداشت كرد؟
        و آيا در طول فرآيند كاشت ، داشت و برداشت، شما خدمات مشاوره اي هم ارائه ميديد؟همچنين هزينه ي مشاوره و طرح توجيهي رو نفرمودين

        1. با سلام و احترام
          حدودا از این گونه بابادنسیس شما میتونید از هر پاجوش 7 کیلو به بالا و 10 تا پاجوش قابل برداشت (سالیانه) بازدهی داشته باشید.
          همه این خدماتی که گفتبد برای کارآموزان دوره های ماست و اگر مایلید میتونید دوره آموزشی کاشت آلوئه ورا رو ببنید. بعد دوره مشاوره و الباقی خدمات رایگان هست.

          در مورد هزینه طرح توجیهی به واتس اپ یا تلگرام ما پیام دهید تا همکاران طرح نویس ما به شما قیمت دهند. 09394710462

  28. با سلام و خسته نباشید
    با توجه به مطالب بسیار مفیدتون آیا در شهرستان کاشان هم میشه به صورت سنتی الوئه ورا پروش داد یا باید گلخانه زد؟

  29. با عرض سلام
    اگر میشه یه شماره تماس بذارید تا تلفنی سوال بپرسم‌
    با تشکر

  30. باسلام.
    ما یک زمین دیم و بدون چاه آب در کرمانشاه داریم. اینجا گاهی وقت ها تو زمستان هوا تا نزدیک ۷تا۱۰ درجه زیر صفر هم میره دمای هوا.
    شما میگید که در دمای منفی ۲ درجه گیاه نابود میشه منظورتون دمای خاک که گیاه تو ۳۰سانتی سطح زمین قرار داره یا دمای هواست؟
    چون من سرمایه ای برای احداث گلخانه ندارم.
    و نمیدونم چه چیزی رو تو این زمین بکارم که بتونم ازش سود بدست بیارم.

  31. با سلام آیا میشه با هوای شهرستان رودان از توابع استان هرمزگان هم که هواش شرجی نداره گاشت آلورا داشت

  32. سلام
    برای 1000 متر گلخانه در استان مرکزی چه تعداد پاجوش نیاز هست؟
    و قیمت پاجوش در حال حاضر در بازار به چه قیمتی می باشد؟
    و نحوه تحویل پاجوش به چه صورتی می باشد؟
    پیشاپیش از پاسخ شما کمال تشکر را دارم.

    1. سلام و احترام
      حدود 4000 تا پاجوش لازمه.
      قیمت از 1000 تومن هست تا 7،8 هزار تومن. پاجوشی که ما داریم 3 تومنه.
      ارسال میشه به سراسر کشور.

  33. سلام چندتا سوتا داشتم:
    1- آیا امکان کشت گیاه آلوئه ورا در زاهدان هست .
    2- آیا باید شرکتی ثبت نمایم تابتونم از وام بانکی استفاده کنم لطفا دراین خصوص راهنمایی بفرمایید.
    زمین مورد نظر بنده مربوط به یک اداره خصوصی می باشد که باید طرح توجیهی رو به اون سازمان بدم تا زمین کارشناسی بشه و به روش BOT زمین رو قراردادببندن.
    3- مراحل ثبت شرکت به چه صورت باشه لطفا راهنمایی بفرمائید.

    1. با سلام و احترام
      بله زاهدان هم میشه کاشت ولی منطقه ای از سیستان و بلوچستان رو اگر بتونبد انتخاب کنید که دما زیر 0 نیاد در زمستان که هزینه گلخونه نکنید بهتره.
      خیر شرکت لازم نیست ثبت کنید طرح توجیهی به جهاد ارایه میدید برای گرفتن تسهیلات.
      اگر طرح توجیهی لازم دارید فرم سفارش طرح توجیهی رو پر کنید تا کارشناس تماس بگیره خدمتتون یا هم از طریق شماره های موجود با ما تماس بگیرید.

  34. سلام
    میخواستم بدونم در مازندران هم میشه بدون احداث گلخونه کشت آلوورا داشت با توجه به شرایط آب و هوایی؟
    اینکه گفته میشه نیاز به آفتاب و سایه یعنی باید سایبان زده بشه؟
    این کار نیاز به مجوز از جهاد دانشگاهی داره؟
    گیاه آلوورا آفتی هم داره؟
    بعد از برداشت برگها، روش خاصی برای نگهداری تا زمان تحویل به خریدار وجود داره؟
    کلاس آموزشی در استانهای شمالی برگزار نمیکنید؟
    ممنون بابت پاسخگوییتون….

    1. با سلام و احترام
      مازندران با توجه به بارندگی زیاد و اینکه دما زیر 0 میاد گلخونه لازمه ، سایبان بستگی به شدت افتاب داره و برخی مناطق جنوب کشور سایبان لازمه .
      نیاز به مجوز نیست مگر اینکه بخواید تسهییلات بگیرید . آفت خاصی نداره خیر.
      دوره حضوری شیراز داریم و اگر شرایط شرکت در دوره حضوری رو ندارید دوره آنلاین آموزش کشت آلوئه ورا رو شرکت کنید.

  35. باسلام
    زمینی که درام در استان اصفهان شرق استان منطقه کویری شهرستان خور و بیابانک هست که دما تابستان حدودا به 47 میرسه و زمستان هم چند روز یخ بندان داریم .آیا نیازی به گلخانه هست؟با تشکر

  36. سلام
    بنده دو زمین تقریبا 1 هکتاری در قشم دارم که میخوام آلوئه ورا پرورش بدم شما به عنوان خریدار عمل میکنید؟ و اگه بکنید نحوه حملش چطوره؟چطوری میتونم وارد بازار فروشش بشم ؟

    1. با سلام و احترام
      بله شرکت محصول تولیدی شمارو میخره البته در صورتی که پاجوش رو از شرکت ما بخرید. برای عقر قرارداد شما میاید شیراز یا اینکه نماینده تون رو میفرستید شیراز. بازار فروشش همین هست که برگ و پاجوش تولیدی تون رو به شرکتی که پاجوش رو ازش خریدید بفروشید یا اینکه خودتون با کارخونه هایی که کار فراوری این محصول رو انجام میدن ارتباط بگیرید و بهشون بفروشید.

  37. با سلام و خسته نباشید
    یک مشاوره از شما داشتم
    ما یک زمین ۲۵۰۰ متری در استان بوشهر داریم که اب نداره اما چسبیده به روستا میخواستم بدونم میشه یه استخر داخلش زد و با تانکر هر چند مدت یه بار استخر رو پر کرد و از اب استخر به الو ورا اب داد
    اصلا همچین کاری توجیح اقتصادی داره
    پیشاپیش ممنون از پاسخگویی

    1. سلام ممنون
      بله حتی می تونید تقاضای کنتر روستایی کنید و در استخر دپو کنید.

  38. با سلام
    گلخونه چه شرایطی باید داشته باشه؟
    یعنی فقط یه جای بسته باشه کافیه یا شرایط خاصی باید داشته باشه؟
    ضمنا میخوام اینکارو تو یکی از روستاهای کوهستانی مازندران انجام بدم
    منتظر جوابتون هستم
    با نشکر

    1. با سلام و احترام
      شرایط خاصی نمیخاد خیر،یه سازه است و تجهیزات داخلی گلخونه،منطقه کوهستانی منظورتون شرایط اب و هوایی است یا شیب ؟ برای مشاوره نحوه احداث گلخونه میتونید با شرکتهای فعال در این زمینه صحبت کنید.

  39. سلام
    در شهرستان نوراباد استان فارس امکان کشت باز هست یا باید گلخونه ای باشه ؟

  40. با سلام و خدا قوت،از اینکه وقت گذاشتین و راهنمایی کردین پیشاپیش تشکر میکنم.الآن تو ۱۵ تیر ماه سال۹۸ هزینه گلخانه از پائینترین تا بالاترینش در بابل چقدر میشه و شما هم گلخونه خاصی رو برای کشت آلوئه ورا مد نظر میگیرین یا نه منظورم اینه که گلخونه اختصاصی که نباید باشه و میشه بعدا توش چیز دیگه ای رو کشت کرد اگه زمین هموار و دشت نباشه هزینه گلخانه بیشتره؟

    1. با سلام و احترام
      در مورد هزینه های گلخانه و انواع اون میتونید با شرکت هایی که در زمینه احداث گلخونه فعالیت دارن مشاوره بگیرید ،حدودی از 25 هزار متری هست به بالا ،
      بله میتونید بعدا از گلخونه(سازه گلخونه) برای کشت محصول دیگری استفاده کنید.

  41. سلام توی استان فارس سمت جهرم 5هکتار زمین هست نیازی به گلخونه هم نداره چقدر هزینه برام میافته بخوام با یک هکتار شروع کنم؟

    1. با سلام و احترام
      برای جهرم نیاز به گلخونه آلوئه ورا نیست. هزینه یک هکتار، اگرآبیاریتان غرقابی باشد، مخارج ثانویه فقط، پاجوش، شخم و کارگر جهت کشت و کود حیوانی هست.

  42. سلام،در مورد خرید برگ آلوورا از کشاورز،آیا خرید تضمینی وجود داره، ک محصول بعد از برداشت سریع ب فروش بره و پولش نقد پرداخت بشه،؟فراوردی این محصول بیشتر تو کدوم استانها کارخونه دارن؟

    1. با سلام و احترام
      بله اگر پاجوش رو از خود ما بخرید ما قرارداد تضمینی خرید میبندیم با شما و محصولتون رو به قیمت روز و نقدا خریداری میکنیم .

  43. سلام ایا امکان کشت گیاه در استان خوزستان شهرستان شوشتر هست من یک هکتاری زمین اب دارم علاقه مند هستم ک این گیاه رو کشت کنم
    علاقه مند ب همکاری با شما هستم

    1. با سلام
      بله امکان کشت آلوئه ورا برای منطقه شما به صورت مزرعه ای وجود داره.
      گیاه آلوئه ورا مختص مناطق گرمسیری و جنوب کشوره.
      در خدمتتون هستیم، با شماره 09394710462 تماس بگیرید.

  44. سلام خدا قوت با تشکر از اطلاعات مفیدتون که در اختیار هموطنای عزیز قرار می گذارید.
    من ساکن اهوازم میتونم به مساحت 1 هکتار الوورا کشت بدم چون زمین سطح باز هست و هوا خیلی گرم هست همرا با تابش نور مستقیم خورشید و امکان ساخت سایه را ندارم نظر شما چی هست؟ برم تو کارش؟
    بعد اگه امکانه کاشتش هست میشه بی زحمت هزینه کاشت 1 هکتار رو برام بازگو نمایید؟
    زیرا من یه مزرعه 5 هکتاری نخلستان کشت بافت 1 ساله دارم و سایه ای هم ندارن؟
    میتونم در نخلستان به کشت الوورا بپردازم؟

    1. با سلام و احترام،
      در نخلستان بهتر هست، برای اهواز بوته های اصلاح شده که به گرما عادت دارند می توانید تهیه کنید از خودمون که حدودا ۲۰ هزار بوته لازم هست، اگر ابیاریتان غرقابی باشد مخارج ثانویه فقط شخم و کارگر جهت کشت هست.

  45. سلام خریدار از کجا پیدا کنیم؟ بازار فروش رو چیکار کنیم؟ مهم ترین چیز بازار فروشه

    1. سلام
      معمولا کارخونه های آبمیوه سازی یا کارخونه های فراوری آلوئه ورا خریدار محصولتون هستن ولی اگر می خواید مطمئن باشید از بازار فروش تون با همون شرکتی که ازش پاجوش تهیه می کنید میتونید قرارداد محضری خرید ببندید.
      این شرکت ها معمولا یه حداقل خرید برای شما تعیین می کنند که باید بر اون اساس تعداد پاجوش رو بخرید . در صورتی که مایل به خرید پاجوش الوئه ورا هستید با قرارداد خرید تضمینی و به قیمت روز به آیدی ما در تلگرام پیام دهید.

  46. سلام.سال نو مبارک.تاریخ بعدی دوره آموزشی و مکان مشخص است؟ ایا در تهران یا استان های مرکزی به زودی دوره برگزار خواهید کرد؟

    1. با سلام و تبریک سال نو..
      برای پرورش آلوئه ورا فقط در شیراز دوره آموزشی داریم و تاریخ دوره بعدی 30 فروردین خواهد بود.

  47. سلام،خسته نباشید
    میگم گیاه آلوئه ورا رو بخوایم در فسا استان فارس کشت کنیم نیاز به گلخانه هست یا خیر؟
    و میزان محصولی که گیاه میده به چه چیزی بستگی داره که دو تا شش کیلو محصول میده؟
    و مدل های آلوئه ورا که وجود داره محل کاشت و شرایط برای هر کدوم فرق میکنه یا نه؟
    ممنون و متشکر

    1. با سلام و تبریک سال نو…
      اگر دمای هوا در زمستان زیر 0 درجه میاد 100 درصد نیاز به گلخونه است . میزان محصولی که میده بستگی به رسیدگی هایی داره که شما از گیاه انجام میدید.
      جهت اموزش کامل پرورش آلوئه ورا میتونید دوره آموزشی کشت آلوئه ورا رو شرکت کنید.دوره در شیراز و 30 فروردین برگزار خواهد شد.

  48. سلام خسته نباشید من میخوام توی بروجرد استان لرستان آلوورا بکارم ، رفتم جهاد کشاورزی گفت همچین چیزی تو استان نداریم کلا اینجا چون سرده تقریبا نمیشه این محصول رو کاشت ، برای نیمه دوم بهار اینجا دیگ هوا رو به گرمی میره حالا خواستم نظر شما رو بدونم توی اون زمان ۴ ماه بهار و تابستون که هوا گرمه میتونم بکارم و برداشت کنم ؟،یعنی این که آماده باشه فقط بکارم توی خاک و مراقبت کنم فقط، آیا میشه ؟ نمیشه؟ نظرتون چیه لطفا راهنماییم کنید

  49. سلامی دوباره.من از یک گلخونه تو شهرمون پرسیدم گفت که با حتی 200 متر زمین میشه ماهی 5میلیون درامد زد گفت ک جایی دیده همینقد زمین و همینقد درامد رو..
    میخاستم بدونم نظر شما چیه و شما کمترین ماینگینی که برای هزار متر زمین و برداشت هر دوره سه ماهه چند تومان سود خالص براورد میکنین در هر سه ماه؟

    1. با سلام و احترام
      با هزار متر هم میتونید کشت رو شروع کنید که از این هزار متر سالیانه حدودا 16 تن برداشت خواهید داشت که کیلویی 1000 تا 1300 تومن میخرن برگتون رو،خود پاجوش هم تکثیر میشه که اون هم درآمدیست افزون بر فروش برگ.

  50. سلام
    ایا گیاه آلوئه ورا در زمینی که دو سه سال قبل روی ان کشاورزی شده و کود مرغی و کود شیمیایی داده شده میشه کشت کرد ممنون از راهنمایی تان

    1. با سلام و احترام
      خاک رو برای بررسی به آزمایشگاه خاک بدید تا ازمایشات لازم انجام گیرد.

  51. 1- آیا در استان آذربایجان غربی شهرستان میاندوآب گشت می شود 2- میزان هزینه ساخت گلخانه برای 1000 متر چقدر براورد میشود 3- چه مبلغی برای کاشت و داشت و برداشت نیاز است (1000) متر مربع 4- آیا تضمینی برای خرید محصول وجود دارد5- لطفا آدرس یا شماره تلفنی برای مراجعه و تماس اعلام گردد

    1. سلام
      گلخونه ایی باید کار کنید.
      سازه گلخونه ،هر متر از 15،20 هزار تومن شروع میشه به بالا(بسته به متریال)هرچی باران و برف سنگینتر بیاد منطقه تون باید متریال قوی تر انتخاب گردد.
      هزار متر 4000 پاجوش نیاز داره و هر پاجوش هم از 1000 تا 7000 تومن متغییره
      برخی شرکت ها در صورت خرید پاجوش ازشون قرارداد خرید تضمینی عقد میکنن با شما.
      شماره تماس در صفحه تماس با ما هست میتونید استفاه کنید. ولی ،خدمات ما در این زمینه فقط نگارش طرح توجیهی هست و دوره آموزش 0 تا 100 پرورش آلوئه ورا به صورت حضوریکه در شیراز برگزار می شود.

  52. سلام خسته نباشید..
    1 میخاستم بدونم سن پاجوش ها چقدر باید باشه ک مناسب کاشت باشن و سریعتر ب عمل بیان؟
    2 الان قیمت بروز خرید هر پاجوش مناسب برای کاشت چقدره؟ و قیمت فروش هر برگ و پاجوش چقدره ؟کیلویی میخرن یا بصورت هر برگ و پاجوش جدا میخرن؟
    ممنون میشم زودتر جواب بدید

    1. با سلام
      پاجوش ها سنشون متفاوته هرچی بیشتر باشه زودتر برداشت خواهیدداشت هر چی هم کمتر دیرتز.
      پاجوش ها از 1000 تومن هست تا 7000 تومن.
      هر کیلو برگ 1000 تا 1300 میخرن،برگ رو کیلویی یا تنی میخرن و پاجوش رو به تعداد.

  53. با سلام
    من1 قطعه زمین 5 هکتاری در شهر کهنوج استان کرمان و 1 هکتاری در چهارباغ کرج دارم . هیچ کدام از این زمین ها گاز ندارند .
    احداث گلخانه آلوئه ورا در کرج با گاز کپسولی توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟
    کشت مزرعه ای آلوئه ورا در کهنوج کرمان که دما تا 50 درجه بالا می رود و شرایط آب منطقه ، سرمایه گذاری منطقی هست یا خیر؟
    با تشکر

    1. سلام
      زمین کهنوج هم متراژ مناسبی داره و هم شرایط دمایی اونجا مناسبه برای کشت به صورت فضای باز . گاز نیاز نیست برای زمین کهنوج تون چون در مزرعه کشت می کنید.

  54. سلام. وقت بخیر.
    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون.
    لطفا بفرمائین خریدار رو چطور پیدا کنیم? منظورم اینه که اول باید مطمئن باشیم که خریدار محصول در دسترس خواهد بود.لطف کنین کمی راهنمایی کنین.

    1. با سلام و احترام
      اگر نگران فروش محصولتون بعد از به ثمر رسیدن هستید پیشنهاد ما اینه پاجوش رو از شرکت هایی که قرارداد تضمینی خرید به قیمت روز برداشت، می بندن باهاتون تهیه کنید.

  55. سلام خسته نباشید من میخواستم این گیاه رو توی بروجرد استان لرستان کاشت کنم آیا از نظر آب هوایی مشکلی هست؟؟

      1. سلام ببخشید در آخرای بهار و تابستون که هوا گرمه چی اون موقع نمیشه کشت کرد توی مزرعه؟

        1. سلام
          برای اطلاعات دقیق در مورد شرایط و نحوه کشت میتونید دوره ی اموزشی پرورش آلوئه ورا رو شرکت کنید.به قسمت دوره ها مراجعه کنید.

  56. سلام، ببخشید من الان در 1000 متر زمین می خواهم 4000 بوته گیاه بالغ کشت کنم، بعد 6 – 7 ماه که اولین برداشت من انشاالله خواهد بود ، کلا چند کیلو برگ می تونم برداشت کنم و چقدر در آمد من خواهد بود فقط از طریق فروش برگ با توجه به قیمت روز الان مثلا کیلویی هزار تومان؟

    1. با سلام
      بسته به پاجوش ،مرحله رشد 6 ماه تا 1 سال هم ممکنه باشه،از این مدت به بعد شما هر 4 تا 6 ماه میتونید برداشت کنید ،از هر گیاه 2 تا 6 کیلو برگ برداشت میشه. قیمت خرید برگ الان کیلویی 1000 تا 1300 هست طبق استعلام ما

  57. ا عرض سلام و خسته نباشید
    چنتا سئوال داشتم ممنون میشم جواب بدید:
    1_شما گفتین هر گیاه بطور متوسط 5 کیلو محصول میده این مقدار در چند ماه بدست میاد؟
    2_هر بوته سالیانه چقدر محصول میده ک بخوایم بصورت یکجا محصول یک سال رو برداشت کنیم؟
    3_در متن ذکر شده قیمت خرید برگ 700_800 تومان کیلویی ولی در کامنت ها نوشته شده 1300 تومان! کدوم عدد صحیحیه؟

    1. با سلام و احترام
      1.مدت 6 ماه تا یکسال فقط مرحله رشد گیاه هست،بعد این زمان هر 4 تا6 ماه میتونین برداشت داشته باشید.بستگی به سن پاجوشی داره که استفاده کردید.
      2.هر بوته 4 تا6 کیلو محصول سالیانه میده.میانگین 4 میگیریم ما.
      3. قیمت الان 1000 تا 1300 هست بله،اون مال قبل بوده

  58. سلام خوبید ببخشید میخواستم بپرسم با سرمایه مثلا 10 ملیون تومن میشه این کارو شروع کرد ..سود دهیش تو برداشت اول چقدره ..ی سوال دیگه داشتم از جهاد کشاورزی چقد میشه وام گرفت واسه شروع بکار ..تو استان مازندران مثلا شهر قائمشهر یا ساری مشکلی پیش نمیاد ..مجوزشو باید از جهاد کشاورزی بگیریم …کجا میشه اموزش و دوره دید

    1. با سلام و احترام
      در قائمشهر و ساری شما نیاز به گلخونه خواهید داشت و گلخونه هزار متری از 15 میلیون شروع میشه هزینه اش به بالا.
      و همچنین خود پاجوش هم هست که اون هم برای گلخونه 1 هزار متری شما 4هزار عدد پاجوش باید بخرید.
      مجوز از جهاد کشاورزی بله.
      دوره آموزشی پرورش آلوئه ورا ما به صورت حضوری در شیراز داریم که میتونید جهت رزرو با ما تماس بگیرید.

      1. سلام ..روزتون بخیر دوره های اموزشیتون رو تو دی ماه هم برگزار میکنید یا حتما باید رزرو شه ..وقتی که اموزش دادید مدرک یا گواهی هم میدین تا برای جهاد کشاورزی یا سازمانه دیگه ای که بخوایم وام بگیریم معتبر باشه ..چه مدارکی یا چه مطالبی رو باید به جهاد کشاورزی بگیم تا بهمون تسهیلات پرداخت کنن..میشه اینارم توضیح بدین ..تو هر نوع خاکی میشه کاشت چون اینجا عموما زمینها خیلی رطوبتی هستن به فرض مثال مثلا زمین شالیکاری رو تبدیلش کنیم به باغ …هر نوع خاکی اضافه کنیم ..میشه گیاهو داخلش پرورش داد یا حتما باید با متخصصین خاک شناسی مشورت کنیم

        1. با سلام
          بله دوره جدید آموزشی پرورش آلوئه ورا در تاریخ 28 دی در شیراز برگزار خواهد شد و میتونید از طریق لینک مربوطه رزرو فرمایید.
          بله در پایان دوره مدرک مورد تایید نظام مهندسی و جهاد کشاورزی دریافت می کنید.
          ph مناسب حدود ۶/۵ اما اسیدیته تا ۸/۵ را نیز تحمل می کند. در مورد خاک با آزمایشگاه خاک صحبت کنید .

  59. سلام. وقتتون بخیر. برای منطقه گرمسیر و جنوب برای هر هزار متر کاشت که حدودا 2400 تا کاشت میشه چه مقدار آب نیاز داره؟! یعنی هفته ای چه مقدار. و حدوا چقدر هزینه بر هست؟!. از یه نفر که این منطقه کشت میکنه پرسیدم گفت ما 5000 متر زمین کشت میکنیم هر دو روز 18000 لیتر آب لازم هست که اگه چاه نداشته باشید به صرفه نیست و باید هر دو روز حدود 300-400 هزارتومان هزینه کنید و ضررده هست. واقعا انقدر مصرف آب بالاست؟!

    1. با سلام و احترام،بر طبق اطلاعات ما
      تابستان هر بوته هفته ای یک لیتر
      پاییز ، بهار هر بوته دوهفته ای یک لیتر
      زمستان هر ماه یکبار

  60. با عرض سلام و خسته نباشید
    چنتا سئوال داشتم
    1_شما گفتین درامد خالص از 1000 متر 15 میلیون تومنه این مبلغ در چند ماه بدست میاد؟
    2_در متن ذکر شده در سال در هر هکتار 120 تا 200 تن محصول میده پس یعنی در 1000 متر 20 تن هم محصول بده در سال هر کیلو هم بین 700 تا 800 تومن، سود خالص 15 میلیون در ساله چطور شما ب عدد 40 میلیون رسیدین؟
    با تشکر از شما

    1. با سلام
      1-حداکثر 1.5 سال؛ اگر ۶،۷ ماه اولیه(در بعضی موارد ۱ سال اولیه) ،که حالت خواب گیاه هست و این مقدار طول میکشه تا رشد کنه رو در نظر نگیریم ، اگر خوب برسید به گیاه هر ۴تا ۶ ماه میتونید برداشت کنین.
      2- هر 1000 متر حدودا 15 تن میده که کیلویی 1300 هست طبق استعلام ما،حداقل دوبار درسال هم برداشت کنین به این عدد خواهید رسید در صورتی که 3بار هم میشه برداشت کرد.

  61. سلام ببخشید در منطقه رودبال شهرستان استهبان در استان فارس امکان کاشت به چه صورت است ؟ ایا جز این سایت امکان پرسیدن سوال از راه های دیگری است ؟

  62. سلام وخداقوت ممنونم ازمطالب ارزندتون,زمان کاشت گلخانه ای این گیاه چه موقعه است؟هرچندمتری به یک کارگرنیازداره؟کلانگهداری این گیاه تابرداشت علاوه برآبیاری چه مراقبت ها وکارهایی نیازداره؟نحوه ی برداشتش چگونه هست دستیه یاصنعتیه؟ضمناسوالات بنده کاشت گلخانه ای مدنظرم بوده ممنونم ازلطفتون

    1. با سلام و احترام
      زمان کاشت برج 6 و 7 فصل سرد و برج 12 و 1 ،این دو وقت از سال میشه کاشت.دقت داشته باشید که تو اوج سرما و اوج گرما نمیشه کشت کرد که اگر هم در این وقت ها بکارید حد مطلوب رشد رو نمیده .
      در مورد سوال بعدی ، حتی یک هکتار هم نیاز به کارگر نداره ،فقط اون چند روز اول که کارهای کاشت اولیه و کارهای لوله کشی رو باید انجام بدید کارگر میخاد ولی بعدش هفته ای یکبار فقط یا 5 روزی یکبار آبیاری میکنین و خودتون هم میتونید اینکارو انجام بدید کارگر هم نمیخاد،تا زمان چیدن محصول که اونجا کارگر میخاد.
      از مزیت های آلوئه وراست که مراقبت خاصی جز ابیاری نمیخاد و یکی دو روز هم باید وقت بزارید و علف های هرز رو بکنید.فقط 3 روز توی زمستون شما باید کارگر بگیرید و کود حیوانی یا ورمی پوست رو میریزید پای گیاه.
      نحوه برداشت دستی هست، خودتون یا کارگر میگیرید و انجام میشه.

    2. ممنونم ازتوضیحاتتون,باپوزش مجدد درسال چند باربرداشت میشه؟وبازدهی اقتصادی ۶هزارمتر درهردوره چه قدمی باشد تشکرازبزرگواریتون

      1. با سلام و احترام
        در گلخونه اگر 6،7 ماه اولیه(در بعضی موارد 1 سال اولیه) ،که حالت خواب گیاه هست و این مقدار طول میکشه تا رشد کنه رو در نظر نگیریم ، اگر خوب برسید به گیاه هر 4تا 6 ماه میتونید برداشت کنین.
        بازدهی رو برای متراژ درخواستی باید توی طرح محاسبه کنیم،میتونید مشخصاتتون رو از طریق فرم سفارش طرح توجیهی برای ما ارسال کنین تا بنویسیم طرح رو برای شما.

  63. با عرض سلام و ادب و احترام
    آیا با هزینه حدود 20 م و زمینی با مساحت 2000 متر برای شروع کافی می باشد؟ آیا سودهی خواهد داشت؟ آیا امکان از بین رفتن سرمایه وجود دارد؟!! ممنون میشم راهنماییم کنید.
    با تشکر

    1. با سلام و احترام
      بله میتونید انجام بدید ،سوددهی داره بله با کسانی که به صورت تضمینی محصولتونو قبل کشت میخرن قرارداد ببندید.

  64. سلام تو کهگیلویه و بویر احمد هم میشه کاشت تو مناطق نا هموار که تا الات تحت کشت گندم بوده است میشه کاشت

    1. با سلام
      بله میشه ،چقدر نا هموار؟ ،در منطقه شما ولی باید گلخونه بزنید منطقه سردسیر هست.

  65. سلام خسته نباشید تو شهرستان آستارا باید گلخانه ای انجام بشه و اینکه هزینه ساخت گلخانه چقدره ؟

    1. با سلام
      هزینه ساخت گلخونه از متری 10 هزار تومن تا 35 هزار تومن هست ،هزار متر گلخونه ، فقط سازه گلخونه اگه از سازه ارزان استفاده کنید حدود 15 میلیون و اگه استاندارد استفاده کنین حدود 30 تا 35 میلیون

  66. سلام، ما در شهر بوئین زهرای قزوین هستیم،شرایط آب و هوایی جواب میده؟ ما زمین و آب چاه داریم اما توان مالی برای نگهداری گیاه در گلخانه نیست،یعنی در زمستان گیاه از بین میرود؟

  67. sسلام در شهر اهواز كشت الوئه ورا ممكن ؟ سوده خواهد بود؟ بعد در شهر اهواز بصورت كلخانه اي كاشته بشه بهتره يا كشت معمولي ؟ كدوم بيشنهاد ميكنيد ؟ بعد ممكن با سرمايه زياد وارد اين طرح شد مثلا سرمايه 2 يا 3 مليارد تومني منظورم فقط براي كشت با اين مقدار سرمايه وارد شدن خوب بنظر شما ؟؟ لطفا راهنمايي بفرماييد با تشكر

    1. با سلام و احترام
      بله شهر اهواز به صورت مزرعه در فضای باز میشه کشت کنین.در منطقه شما بهتر هست که کشت معمولی انجام بشه.2 میلیارد سرمایه زیادی هست میتونید با 800 میلیون شروع کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس فقط جهت سفارش طرح توجیهی